Triumph Speed Triple-tråden.

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
På Triumphs hemsida finns det Arrowsystem om jag inte kommer ihåg helt fel. Men kolla på Mivv också, det har jag och det ser lite elakare ut. Dessutom billigare. Ett par sidor tillbaka i tråden diskuterades Mivvdämpare.

2008 kom väl Brembobromsarna, ny framgaffel och andra fälgar, lite ändrade plastmojänger mm

Och jag håller med paPs, den tidigare versionen är råare. Speciellt den gula :hihi

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ny bakdel från 2008 också.

Är väl helt ny ram och enkelsving i 11:an?

Jo men när jag testade den så upplevde jag ingen nämnvärd skillnad i beteendet. Man satt lite annorlunda men den känslan försvann efter typ 1km.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Mja.

Nu tjöpte jag mig en 1050 iaf.

Nu är bara frågan vars, vem och vad.

dvs. vad för slags helsystem ska man ha? Zard, Arrow eller annat??

vars köper jag det och vem monterar sådant.

Edit: Skulle gärna få rensat bort i baken å fått dit ett maddoctor eller vad man nu skall ha också.

Är det Triumphcenter eller mcvaruhuset som gäller eller finns det någon annan bra/bättre firma?

Använde alltid freewheel förr då de fanns kvar.

Last edited:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Mja.

Nu tjöpte jag mig en 1050 iaf.

Nu är bara frågan vars, vem och vad.

dvs. vad för slags helsystem ska man ha? Zard, Arrow eller annat??

vars köper jag det och vem monterar sådant.

Edit: Skulle gärna få rensat bort i baken å fått dit ett maddoctor eller vad man nu skall ha också.

Är det Triumphcenter eller mcvaruhuset som gäller eller finns det någon annan bra/bättre firma?

Använde alltid freewheel förr då de fanns kvar.

Grattis! Foto på den som den är nu. Själv ska jag ta Mivv som diskuterades innan. Inget helsystem utan slip-on på höger sida med en kort kolfiberdämpare.

Baken tänkte jag med rensa fast med en "billig" fender-eliminator från Ebay. Dvs plåthållare för nummerskylt och miniblinkers som ersätter plasten.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Grattis! Foto på den som den är nu. Själv ska jag ta Mivv som diskuterades innan. Inget helsystem utan slip-on på höger sida med en kort kolfiberdämpare.

Baken tänkte jag med rensa fast med en "billig" fender-eliminator från Ebay. Dvs plåthållare för nummerskylt och miniblinkers som ersätter plasten.

Ska bara få hem skrotet först så kanske det kommer bild. Fast den ser ut som vilken, helt standard -10a, som helst.

Det blir intressant att se hur den går. Älskade mina äldre 955i:eek:r och tror knappast denna är sämre.

Mina planer är väl upprensad röv, miniblinkers av nått slag, helrör (som inte låter FÖR mycket) och en flyscreen och kanske en bellypan.

Jag ids dock inte hålla på själv utan betalar gärna någon (tips någon?) i Stockholm för att mecka åt mig.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Ska bara få hem skrotet först så kanske det kommer bild. Fast den ser ut som vilken, helt standard -10a, som helst.

Det blir intressant att se hur den går. Älskade mina äldre 955i:eek:r och tror knappast denna är sämre.

Mina planer är väl upprensad röv, miniblinkers av nått slag, helrör (som inte låter FÖR mycket) och en flyscreen och kanske en bellypan.

Jag ids dock inte hålla på själv utan betalar gärna någon (tips någon?) i Stockholm för att mecka åt mig.

Gillar 995an med. Har kört en 01:a och en 04:a men 1050an är vassare. Sen om det skiljer mycket mellan -05 och -10 vet jag inte. Utseeendemässigt gör det. Motor och chassi vet jag inte. Hade önskat stummare broms fram på min -05:a i alla fall.

Idag var det nästan 2st S3:eek:r som råkade illa ut. Jag råkade ha på en kamera jag tänkte testa. En billig HD "spion-kamera" som jag ville se kvaliten på. Vi skulle färdas till en MC-träff och detta sker i en hastighet av inte mer än runt 70-80km/h:

Detta visar hur snabbt ett lugnt läge kan förändras...
http://www.youtube.com/watch?v=Jh2_T2wV67E

Last edited:

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Oh helvete det var nära. Ser ut som en bil (jänkaren) längre fram som ska svänga vänster?

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Oh helvete det var nära. Ser ut som en bil (jänkaren) längre fram som ska svänga vänster?

Japps, jänkaren skulle vänster in på en liten väg. Han "blinkade" ju med sina obefintliga blinkers inbyggda i bromsljuset så helt plötsligt panikbromsade alla .

Ett större avstånd hade klart gjort läget mycket lättare men så blir det ju bara när folk saktar in när ingen uppfattar deras planer och alla håller 2-3m för kort.

Tur att man inte tröttnade och gav sig ut på en omkörning där.:glömdet

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Nu har jag kikat runt som en tok..

vars köper man en hugger till en 2010? Gärna i kolfiberlook.

Hittar bara till "alla andra" triumphar.

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX

Jag köpte Trajas original i plast, mest för funktionens skull, den syns knappast ändå där den sitter. 1075:- inkl moms.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2

Jag satte dit en från nån Ducce passade fint:tummenupp
har för mig att till&med hålen stämde.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag köpte Trajas original i plast, mest för funktionens skull, den syns knappast ändå där den sitter. 1075:- inkl moms.

Hmm.. Det var som fan. Jag har kikat på deras och deras återförsäljares sidor men inte hittat någon.

tack iaf! :)

Jag satte dit en från nån Ducce passade fint:tummenupp
har för mig att till&med hålen stämde.

Hehe.. Du ser ut att ha hittat delar både här och där till din :tummenupp

Last edited:

Kynta

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
Honda CBR900rr -97.(även haft speed triple x2, och en Dr Big)
Gillar 995an med. Har kört en 01:a och en 04:a men 1050an är vassare. Sen om det skiljer mycket mellan -05 och -10 vet jag inte. Utseeendemässigt gör det. Motor och chassi vet jag inte. Hade önskat stummare broms fram på min -05:a i alla fall.

Idag var det nästan 2st S3:eek:r som råkade illa ut. Jag råkade ha på en kamera jag tänkte testa. En billig HD "spion-kamera" som jag ville se kvaliten på. Vi skulle färdas till en MC-träff och detta sker i en hastighet av inte mer än runt 70-80km/h:

Detta visar hur snabbt ett lugnt läge kan förändras...
http://www.youtube.com/watch?v=Jh2_T2wV67E

Hua... vad hade han till godo 1 eller 2 dm till bilen... skönt att det gick bra iaf.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Börjat packa Speed'in inför Polen-resa

Sådär. Ikväll bär det av mot kontinenten med 1l+ rad-3a! Började lite lugnt nu på förmiddagen att dra fram ström till GPS'en och tänkte att jag lika bra kan lägga på tankväskan samtidigt. Den har alltid suttit bra med de inbyggda magneterna på andra hojar jag haft. Döm till min förvåning när jag mycket snart upptäcker att 1050an har plasttank :gnissla

Fram med en kniv och 2 spännband senare sitter bottendelen kvar på tanken.
Nu ska jag packa packrullen och spänna fast den över passagerarsadeln. Whish me luck! :D

(Lägga märke till den "fiffiga" lösningen med att använda Jenga-spelet som distans mellan tank/ram :D)

Bifogat

• IMG_2428.jpg
    IMG_2428.jpg
    256.4 KB · Visningar: 158
  • IMG_2429.jpg
    IMG_2429.jpg
    269.3 KB · Visningar: 123
  • IMG_2430.jpg
    IMG_2430.jpg
    244.5 KB · Visningar: 107
  • IMG_2431.jpg
    IMG_2431.jpg