Triumph Speed Triple-tråden.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Grattis :tummenupp

Strange, jag har inga problem att se i mina....
Hur lång är du? Jag är 172 cm, om nu det kan ha betydelse.
Blev fundersam när du skriver att du ser bättre i dom små än i dom stora orginal :confused:
Jag kanske skulle kunna se ÄNNU bättre om jag skulle byta tänker jag nu då. När jag kör som instruktör på bana använder jag mina backspeglar flitigt då det ju är viktigt att ha koll bakåt.

Jag är inte lång, endast 175cm. Dock kunde jag verkligen inte komma överens med dessa speglarna. De sitter alldeles för nära mitten och det ända jag ser är mina armbågar, armar och axlar. Helt omöjligt att ställa de så att man kan se något bakom sig.

Jag fick luta mig åt sidan i 30mil för att försöka ha lite uppsikt bakåt.

Angående de små så blev jag positivt överraskad. Trodde, som du tänkte lite där, att de förmodligen är för små för att man ska kunna se något ordentligt.
Glaset är konvex (inte konkav som jag skrev tidigare) och buktar ut något med andra ord. Detta får en vidvinkeleffekt och jag ser så pass brett bakåt som mina egna avgasrör.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
:va

Varför använder du backspeglar på bana?
För att följa mina deltagare och kunna ge dom feedback efter körpasset.

Jag är inte lång, endast 175cm. Dock kunde jag verkligen inte komma överens med dessa speglarna. De sitter alldeles för nära mitten och det ända jag ser är mina armbågar, armar och axlar. Helt omöjligt att ställa de så att man kan se något bakom sig.

Jag fick luta mig åt sidan i 30mil för att försöka ha lite uppsikt bakåt.

Angående de små så blev jag positivt överraskad. Trodde, som du tänkte lite där, att de förmodligen är för små för att man ska kunna se något ordentligt.
Glaset är konvex (inte konkav som jag skrev tidigare) och buktar ut något med andra ord. Detta får en vidvinkeleffekt och jag ser så pass brett bakåt som mina egna avgasrör.
Intressant.
Skulle man kunna få kolla på hur dom ser IRL, vi bor ju inte allt för lång från varandra (jag bor i Lund).

Last edited:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Intressant.
Skulle man kunna få kolla på hur dom ser IRL, vi bor ju inte allt för lång från varandra (jag bor i Lund).

Absolut, nu har jag nyss kommit in efter en heldag i sadeln så det blir inte mer körning för mig idag. Men PM:a om du ska ut så kan vi mötas upp någonstans.

EDIT: Kan det vara så att mina originalspeglar från -05 inte alls är likadana som dina från årets model?

Tog ett foto, men det är svårt att återge en rättvis bild då man fokuserar blicken lite annorlunda på backspegeln än jag kan göra med Eye-nallen :va

OCH SÅ EN "KÖPES-ANNONS" till alla:
Jag behöver ett bakdäck omgående. Någon som har t.ex en kantsliten sula att sälja? Brukar beställa själv men det kommer ta för lång tid och hojen ska på utlandsresa i veckan på lite touring så det är brott här.

PM:a gärna då!

Bifogat

• IMG_2420.jpg
    IMG_2420.jpg
    240.9 KB · Visningar: 77
Last edited:

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Absolut, nu har jag nyss kommit in efter en heldag i sadeln så det blir inte mer körning för mig idag. Men PM:a om du ska ut så kan vi mötas upp någonstans.

EDIT: Kan det vara så att mina originalspeglar från -05 inte alls är likadana som dina från årets model?

Tog ett foto, men det är svårt att återge en rättvis bild då man fokuserar blicken lite annorlunda på backspegeln än jag kan göra med Eye-nallen :va

OCH SÅ EN "KÖPES-ANNONS" till alla:
Jag behöver ett bakdäck omgående. Någon som har t.ex en kantsliten sula att sälja? Brukar beställa själv men det kommer ta för lång tid och hojen ska på utlandsresa i veckan på lite touring så det är brott här.

PM:a gärna då!
OK, jag gör så. Mina föräldrar bor f ö i Kävlinge, så jag är ju där lite då och då.

Ang. däck, ring Triumph Center i Landskrona. Tommy fixade fram däck på två dagar.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
OK, jag gör så. Mina föräldrar bor f ö i Kävlinge, så jag är ju där lite då och då.

Ang. däck, ring Triumph Center i Landskrona. Tommy fixade fram däck på två dagar.

Tackar för tipset, har dock inte "råd" att vänta så det blir en "ny" bansula imorgon istället. Lär ju bli en till denna säsongen efter det då det ska köras mycket i år. Jag brukar göra runt 6-800mil/säsong och detta året är det dessutom två utlands-touring-rundor inplanerade. Känns som att min S3:a kommer bli en långmilare inom kort :tummenupp

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Tackar för tipset, har dock inte "råd" att vänta så det blir en "ny" bansula imorgon istället. Lär ju bli en till denna säsongen efter det då det ska köras mycket i år. Jag brukar göra runt 6-800mil/säsong och detta året är det dessutom två utlands-touring-rundor inplanerade. Känns som att min S3:a kommer bli en långmilare inom kort :tummenupp

Jag panikbytte på SWT racing i haninge. Fürstenhoffs däckbytar firma.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Oki.

Har lyckats få 450 mil på min hoj redan i år... Det är kul med Trajja :)

Vart bär färden nästa vecka? Business or pleasure?

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Oki.

Har lyckats få 450 mil på min hoj redan i år... Det är kul med Trajja :)

Vart bär färden nästa vecka? Business or pleasure?

Pleasure kan man väl säga...tror jag. Ska på brölopp i Polen nu, så jag kör hoj dit. Får väl rulla ihop en kostym i packrullen :D

Nästa runda är Norge med Trollstigen och Geirangerfjorden som mål. Polen blir 7 dagar och Norge ca 5-6.

Visst är Trajja ball, det bästaste av alla kompromisser :yoparty

EDIT: Själv har jag gjort ca 200mil i år. (Blev av med kortet 2 månader i början av april annars hade det nog varit lite till). Gött att bo i Skåne och ha en 6-8 månaders mc-säsong.

Last edited:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Aj, aj, been there - done that! Håll hårt i det.

Snacka inte om det. Detta var första gången för mig (och jag hoppas att det var den sista) men om sanningen ska fram så kan man med lite oflyt bli av med lappen på varenda körning. För nog händer det att man kör 30 över på en otrafikerad småväg varenda körning vid något tillfälle.

Vad har jag lärt mig? Inte mycket om jag ska vara ärlig. Håller alltid stenhårt på 30 och 50-vägar och det gjorde jag även inann. Denna gången blev det 118km/h på en 80-sträcka.

Nästan så polisen tyckte synd om mig kändes det som men det var ju bara att ta emot och köra moppe i 8 veckor istället :huvet

Jaja. Nu är det bra igen och jag har ögonen mer öppna än någonsin :D

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Skillnader SP3 -08 till -10 vs -11

Jag har mer eller mindre bestämt mig för att tjöpa en sp3 och undrar på skillnaderna mellan den näst sista modellen och den sista med ABS.

Vad är eg skillnaderna och är de värda de extra 30k man får pynta?

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag har mer eller mindre bestämt mig för att tjöpa en sp3 och undrar på skillnaderna mellan den näst sista modellen och den sista med ABS.

Vad är eg skillnaderna och är de värda de extra 30k man får pynta?

Jag tycker inte det är någon större skillnad mellan -05 till -11 annat än kosmetika.

Vill man ha MadMax- street fighter stuk väljer man -07 eller tidigare och vill man ha japanskt plast design väljer man -08 eller senare.

Jag gillar MadMax :D

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag tycker inte det är någon större skillnad mellan -05 till -11 annat än kosmetika.

Vill man ha MadMax- street fighter stuk väljer man -07 eller tidigare och vill man ha japanskt plast design väljer man -08 eller senare.

Jag gillar MadMax :D

imho är 1999 - 2001 de snyggaste triplarna! :fakta

Men Jag är sugen på en 1050 denna gång då jag haft tre olika 955i modeller tidigare.

Kom det inte någon uppdatering till 2008 som man "ska" ha? Jag har för mig att jag kollat upp detta tidigare.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS