Den har du ritat själv ska fota min bak i morrn . Allvarligt, står det inte på plåten som sitter nitar på ramen?
Sent from my Desire HD using Tapatalk
Jo skoja, såg lite dit shop:at ut bara.
Men kan en T509 va en 955cc , eller är det bara om det är en T595?
Edit, kanske läge släppa denna diskussion, förgasare och volym, bara man e nöjd och får ut å gasa
Sent from my Desire HD using Tapatalk
Men, som vi säger på jobbet... Om marken under är torr, indikerar detta att avsedd vätska är slut!
Hallå pöjkar!
Trots att jag reparerar engelsk ingenjörskonst på jobbet har jag mot bättre vetande gått och handlat mig ett exemplar av detta vidunder till maskin!
Å herre jävlar vilken rolig cykel!
Men, som vi säger på jobbet... Om marken under är torr, indikerar detta att avsedd vätska är slut! Så jag har de senaste dagarna med säkerhet kunnat bestämma att det funnits olja i vänster gaffelben. Efter som en del av den smitit ner på marken under.
Därför hänger cykeln och dinglar från en tak-balk i garaget och ovan nämnt gaffelben ligger i molekyler på arbetsbänken.
Nu undrar jag bara om det är någon som har koll på prat-nummer på ev tredjeparts packboxar som passar?
Någonstans i min hemstad finns det säkert en firma som har en packbox som passar, det gäller bara att hitta den fan.
P.S Tack paPs för en ypperlig guide i ämnet gaffelslakt!
Hoppla, original p-boxar är inte så dyra. Jag har provat både original och andra-tredje part och fått dåligt resultat. Använder endast original p-boxar
Tackar för visat intresse
The quest for original säl has begun!
Och det blev en s.k hit and miss.
ARI "orginal" fork oil seal var vad som fans på hyllan.
Packboxen håller för övrigt måtten 43 x 54 x 11 om någon är intresserad.
Monterat och provkört å det håller tätt efter två mil och åtminstone ett hårt nedslag
Men till mitt stora förtret så har föregående ägare misshandlat justerskruven på gaffelbenet så till den milda grad att den gick av när jag skulle göra de sista justeringarna
Undra just vad detta kommer att kosta mig.
Nu har jag äntligen fått hem min 1050a på Skånsk mark efter ett par veckors vändor med försäkringsbolaget. I slutändan löste de det förhållandevis snabbt och smidigt.
30mil körandes i bil först sen 30mil hoj tillbaks. Har nog upptäckt ett par svagheter redan.
1. Sadeln suger. Stenhård nerförsbacke så pungen rullar in i röven. Båda benen somnar och det går inte att köra mer än 10-12 mil åt gången.
2. Backspeglarna suger. Man kan inte (hur man än försöker ställa in de) se någonting bakom sig. Helt värdelösa.
Dessa bytes ut direkt vid hemkomst. (FÖRE OCH EFTER NEDAN)
Nu står han inlåst med 2 bromskivelås i garaget. Sov gott stumpen, nu ska pappa ha biiir!
Grattis !
1. ? , 75 mil på en dag, 154 mil på två dar, inga problem
2. ? Du får vicka in armbågarna och glutta
GrattisNu har jag äntligen fått hem min 1050a på Skånsk mark (klipp)
Strange, jag har inga problem att se i mina....2. Backspeglarna suger. Man kan inte (hur man än försöker ställa in de) se någonting bakom sig. Helt värdelösa.
Dessa bytes ut direkt vid hemkomst.
När jag kör som instruktör på bana använder jag mina backspeglar flitigt då det ju är viktigt att ha koll bakåt.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |