Triumph Speed Triple-tråden.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Någon som mappat med hjälp av TuneECU?

Verkar vara en riktigt kapabel mjukvara som dessutom är helt fri. Det ända som krävs är en ODB2 kabel med FTDI-chipset. En sån kabel kan man få på Ebay under $10 ju.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Så...nu har jag beslutsångest.

Mivv GP eller Mivv X-cone? Vad tycker ni?
(GP'en är den i kolfiber)

Bifogat

• Screen shot 2011-05-30 at 16.01.41.png
    Screen shot 2011-05-30 at 16.01.41.png
    114.7 KB · Visningar: 75
  • Screen shot 2011-05-30 at 16.01.21.jpg
    Screen shot 2011-05-30 at 16.01.21.jpg
    20.5 KB · Visningar: 77

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Så...nu har jag beslutsångest.

Mivv GP eller Mivv X-cone? Vad tycker ni?
(GP'en är den i kolfiber)

7928_01.jpg

Den där e rätt snygg billig också tror jag

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Någon som mappat med hjälp av TuneECU?

Verkar vara en riktigt kapabel mjukvara som dessutom är helt fri. Det ända som krävs är en ODB2 kabel med FTDI-chipset. En sån kabel kan man få på Ebay under $10 ju.

Ja, fungerar utan problem. Du kan importera PC mappar om din bänkoperatör är van att arbeta med PC. Utgift för hårdvaran ligger på en hundring eller två ink frakt.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Är det Leo Vince? Tror jag såg det på Ebay (Tyskland) för endast 275€.

Yes leo vince pröva även sök på leovince ihopskrivet tror jag det var. Men är osäker om den går rakt på en 2005a utan modifikation. Det är ju den där sensorn som ställer till det.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Ja, fungerar utan problem. Du kan importera PC mappar om din bänkoperatör är van att arbeta med PC. Utgift för hårdvaran ligger på en hundring eller två ink frakt.

Kanon, ska börja med att lägga in någon "grundmapp" efter att originalblosset blivit bytt (Ladda ner en från deras hemsida). Finjustering får det bli vid ett annat tillfälle. Tänker samtidigt sänka temperaturen när fläkten går igång med.

Yes leo vince pröva även sök på leovince ihopskrivet tror jag det var. Men är osäker om den går rakt på en 2005a utan modifikation. Det är ju den där sensorn som ställer till det.

Japps, du har nog rätt där. Hittar endast till 07-09.

Last edited:

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
KTM 790 Adventure R
Jag har Mappat fyra hojar med tuneecu utan problem. Behöver du hjälp så säg till.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Det är väl den som Triumph själva säljer? Och det är väl med dubbla bloss? Jag vill gärna ha singel så att häcken blir tom.
............

Helsystemet har bara en burk low mount. Highmount slipon har 2 burkar.

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Vill plocka bort original dubbelpipor och i samma veva rensa upp häcken. Skulle kunna tänka mig en liten "trumpet-ala-tysk stil" på sidan.

Med det menar jag en kort dämpare pekande snett uppåt som slutar en senast runt navet på bakhjulet (eller precis efter).

Ska gärna vare ett bolt-on. Vad finns det att välja på, pris är viktigt som alltid, men inget Kina-skit.

Lite detta stuket alltså:

Zard har jag på min, Jätte nöjd. Följer med DB killer som sitter på plats på en minut ( har besiktigat med den åxå ). Riktigt nyggt och bra passform. ( Inte min hoj på bild men skulle vilja ha en baby blå.....)

Bifogat

• Zard.jpg
    Zard.jpg
    37.8 KB · Visningar: 108

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
KTM 790 Adventure R
Pawel, annars kan du komma förbi en dag innan NDR eller efter ;) Jag är hemma på torsdag förmiddag och lite på eftermiddagen också, då kan du ju hämta din seat cowl också.

Last edited:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Pawel, annars kan du komma förbi en dag innan NDR eller efter ;) Jag är hemma på torsdag förmiddag och lite på eftermiddagen också.

Vi får ta det efter NDR, jag får tillbaks körkortet på söndag nämligen så det första jag ska göra är att köra NDR på måndag :tummenupp

beloreth

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Hoj
Triumph Speed Triple -97
Då äger även jag en Speed Triple!
Dock inte lika nya som era. En av årsmodell 1997 blev det.
Det jag undrar nu är om någon i Gävle-området har verktyg (sån där med kabel) som kan ta bort begränsningen som finns för en slant? Under övriga upplysningar på reg-beviset så står det:
"Motorcykeln provad och godkänd med angiven effekt. Ursprunglig effekt 79 kw sänkt genom begränsning i insprutningssystem"

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning