Triumph Speed Triple-tråden.

Kynta

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
Honda CBR900rr -97.(även haft speed triple x2, och en Dr Big)
Fick reda på att pundaren som försökte knycka tripeln efter att jag krascha hade fått igång den och varvat fullt i ett par minuter innan en god samarit förstått att han var tjyv och slitit pundaren från tripeln, det dumma var att oljan i motorn hade tömts efter smällen så han torrvarva motorn... undra hur slut motorn är nu.

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Då vinkar jag adjö till Trajjan imorgon...kort romans, som vanligt för mig..
Ses säkert igen! ;)

baby_come_back_large.jpg

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Då vinkar jag adjö till Trajjan imorgon...kort romans, som vanligt för mig..
Ses säkert igen! ;)

Se där, en till som lämnat S3:an för en 990 Adv...:tummenupp Vi får dra ihop ett gäng som kan köra lite grusvägar vid tillfälle, snackade lite med Starstriker i Stockholmsforumet "Grusåka...." nånting hette tråden!

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Prisvärt singelbloss till 1050?

Vill plocka bort original dubbelpipor och i samma veva rensa upp häcken. Skulle kunna tänka mig en liten "trumpet-ala-tysk stil" på sidan.

Med det menar jag en kort dämpare pekande snett uppåt som slutar en senast runt navet på bakhjulet (eller precis efter).

Ska gärna vare ett bolt-on. Vad finns det att välja på, pris är viktigt som alltid, men inget Kina-skit.

Lite detta stuket alltså:

Bifogat

• SPEED_162.jpg.241213.jpg
    SPEED_162.jpg.241213.jpg
    21.5 KB · Visningar: 104
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Se där, en till som lämnat S3:an för en 990 Adv...:tummenupp Vi får dra ihop ett gäng som kan köra lite grusvägar vid tillfälle, snackade lite med Starstriker i Stockholmsforumet "Grusåka...." nånting hette tråden!

Här kunde jag varit lite elak men va faen :krama

Vill plocka bort original dubbelpipor och i samma veva rensa upp häcken. Skulle kunna tänka mig en liten "trumpet-ala-tysk stil" på sidan.

Med det menar jag en kort dämpare pekande snett uppåt som slutar en senast runt navet på bakhjulet (eller precis efter).

Ska gärna vare ett bolt-on. Vad finns det att välja på, pris är viktigt som alltid, men inget Kina-skit.

Läckert

Last edited:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Här kunde jag varit lite elak men va faen :krama

Läckert

Shit, den var riktigt snygg! (Kanske inte alla som tycker det men smaken är som baken ju)
Billig dessutom.

Som jag förstår det så är det en Slip-on, dvs inget mer ska krävas än originalprylar? Någon som har en sådan? "For offroad use only" - Jag gissar på att den blir lite högljud. Finns det plats för db-killer i den eller det blir en om-montering till varenda besiktning?

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Shit, den var riktigt snygg! (Kanske inte alla som tycker det men smaken är som baken ju)
Billig dessutom.

Som jag förstår det så är det en Slip-on, dvs inget mer ska krävas än originalprylar? Någon som har en sådan? "For offroad use only" - Jag gissar på att den blir lite högljud. Finns det plats för db-killer i den eller det blir en om-montering till varenda besiktning?

Eftersom det är Slip-on så är ju inte byte så jobbigt. jag har varit på en live föreställning med Kevin Carmichel där han körde ent speed triple utan dämpare alls och så farligt var inte det. Visst den burken är nog inte tyst men finns säkert många hojar som låter mer.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Det där var nog den snyggaste Triplen jag sett!!! :Bugar:Bugar

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Eftersom det är Slip-on så är ju inte byte så jobbigt. jag har varit på en live föreställning med Kevin Carmichel där han körde ent speed triple utan dämpare alls och så farligt var inte det. Visst den burken är nog inte tyst men finns säkert många hojar som låter mer.

Även om det är slip-on och ett byte går snabbt så vill jag undvika det till besiktningen. Ska ju plocka bort fästen för att få röven lite mer slank och vill inte behöva bygga tillbaks det varje säsong.

Har hittils lyckats besiktiga alla hojar med en db-killer och fortsätter gärna med det. 2min och en skruv är ju kanon.

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Det här är min dämpare, en Mivv. Låter mycket om man vill, med pluggen lite tystare. Inte besiktigat med den än.

b24ec985-b2c7-5a29.jpg

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Det här är min dämpare, en Mivv. Låter mycket om man vill, med pluggen lite tystare. Inte besiktigat med den än.

b24ec985-b2c7-5a29.jpg

Riktigt "tuff". Lite mer vinkel än jag letade efter men det är kanske bara första anblicken. Fick du den besiktigen med pluggen i? Så förtod jag det i.a.f.

Länk till en bra, "billig" sajt?

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Aldrig besiktigad, så jag vet inte om det går. Det är en -06 uttagen sent -08.

Och Mivven satt på när jag köpte den, så tyvärr inga tips på ställen att shoppa på.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Även om det är slip-on och ett byte går snabbt så vill jag undvika det till besiktningen. Ska ju plocka bort fästen för att få röven lite mer slank och vill inte behöva bygga tillbaks det varje säsong.

Har hittils lyckats besiktiga alla hojar med en db-killer och fortsätter gärna med det. 2min och en skruv är ju kanon.

Arrow helsystem funkar då. Behöver tydligen inte Db killer för att klara besiktningen.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Arrow helsystem funkar då. Behöver tydligen inte Db killer för att klara besiktningen.

Det är väl den som Triumph själva säljer? Och det är väl med dubbla bloss? Jag vill gärna ha singel så att häcken blir tom.

Inte helt fel, får tittat närmare på den.

Aldrig besiktigad, så jag vet inte om det går. Det är en -06 uttagen sent -08.

Och Mivven satt på när jag köpte den, så tyvärr inga tips på ställen att shoppa på.

OK, vad får man ge för det systemet?

Och en sista allmän fråga. Efter ett byte vill man väl gärna ha en ny map. Finns det färdigt eller ska den mappas på rullande landsväg?

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Finns färdiga mappar för Arrow i alla fall, det är en sån jag har i min å det går som tåget! Finns mycket info i Cheytonatråden på SH om just mappar, Tuneboy mm

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS