Triumph Speed Triple-tråden.

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Vad har ni för däck på era S3?
På min förra hade jag Pirelli diablo rosso corsa och tyckte att de var bra, bra fäste men dock lite hala när det var blött. De tog också slut ganska fort på mitten.

Nu har jag fått tips om att köra på Dunlop Sportsmart 2 då de ska hålla riktigt länge samt vara riktigt kladdiga och fina för riktigt bra grepp både på väg och bana.

Vad har ni för erfarenheter? Kanske tom från bägge dessa däck? Eller andra däck ni kan tipsa om.

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Jag älskar Sportsmart 2, perfekt för mig och funkar klockrent i vått och torrt både på gata och bana.
Nu sitter det tyvärr fräscha pilot road 3 på hojen jag köpte i vintras så tror jag kör slut på dom innan jag köper nya sportsmart. Men ångrat mig säkert efter Sviestad den 17 maj...

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Jag har ett par Michelin Pilot Power på min... Ja, första versionen :confused::mad:
Men de är helt nya så jag kan inte med att byta...

En annan fråga, hittade dessa på Ebay:

$(KGrHqR,!rQFJI1zj(KvBS,ee0nMGg~~60_57.JPG

Är det någon som testat? Jag tycker man får lite dålig vinkel på foten på originalen... Och under en tusing för ett set är ju som hittat.

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Jag har pilot road 3 på min (satt på när jag köpte hojen) har inte hunnit utvärdera dom än då jag inte ens kört 100 mil, men det lär väl åka på något sportigare när dom är slut.

Antar att dom är mer för den sansade pendlaren som även kör en hel del i regn, vilket jag aldrig gör frivilligt :)

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Kör sportsmart 2 på min sen i våras och är kanon nöjd.

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Pirelli Supercorsa SP: jättefin feedback på torrt, men jag var lite tvekande på blött. Höll 325 mil. Därefter Michelin Pilot Power 2ct fram och Road 3 bak. Funkar kanon i alla väder! Ingen märkbar uppvärmningstid! Bakdäcket kommer att bytas nu (600 mil), förmodligen mot ett Pilot Power 3, då jag tror att det kommer få hojen ännu mer lättsvängd!

Lycka till!:tummenupp

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tack för tipsen!

Bokade in 2000-mila service idag :mad: 6500....

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Jag har bäst erfarenhet av MC-Experten NR 1 i Stockholm
08 - 31 33 19,*N. Stationsg. 93

skriv gärna hur det gick!

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
Någon som har erfarenhet av att byta styre på s3:an?.. Är inte helt bekväm med böjningen på original och funderar på att slänga på ett crosstyre ist.. Måste man borra nå hål eller är de bara att slänga över gasrulle och resten av reglagen?

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Någon som har erfarenhet av att byta styre på s3:an?.. Är inte helt bekväm med böjningen på original och funderar på att slänga på ett crosstyre ist.. Måste man borra nå hål eller är de bara att slänga över gasrulle och resten av reglagen?

Det är superlätt, det enda du behöver göra är att borra ett litet spår för enheten med blinkersknappen.
Funkar med borrmaskin och borr i typ 6-8mm om jag minns rätt.

Har ett originalstyre över om du behöver se ett foto.

vykort

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 -09
Jag har fått problem med min Speed Triple 1050 -05. Det som hände var att när jag skulle svänga runt på en gata med fullt styrutslag (åt vänster) dog hojen helt plötsligt. Testade att slå på tändningen igen med styret rakt och då startade den, men när jag vred styret år vänster dog den igen. Höll på sådär ett par gånger och därefter händer absolut ingenting när jag vrider på tändningen. Är det någon som har haft samma eller liknande problem? Antar att det är glapp/brott i någon kabel..

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Låter som du ska gå igenom alla kontakter och kablar. Förslagsvis börjar du med de som rör sig när du vrider styret.

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Kabelbunten som går till tändningslåset. Med stor säkerhet har du en tråd som är av precis där stammen är fastskruvad med ett bläck på styrhuvudets högra sida.
Tråden är säkert av så det inte syns .(Gått av inne i höljet).

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Köpte mig en hugger fr Powerbronze som var avsedd att passa för arrrows system.
Men efter att få den på plats så undrar jag om den inte är för "low boy" (3-1) systemet.
Katalogbilden visade dock för dubbla arrows. Bekymret är att huggern ligger spänt/kloss an till
avgassystemet på höger sida (där systemen går ihop) vilket skulle innebära smält plats.
Någon som provat denna modell fr Powerbronze? Tyckte passformen kändes sådär...
Har ställt frågan tillbaka fr leverantören, får väl se vad dom säger...

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Köpte mig en hugger fr Powerbronze som var avsedd att passa för arrrows system.
Men efter att få den på plats så undrar jag om den inte är för "low boy" (3-1) systemet.
Katalogbilden visade dock för dubbla arrows. Bekymret är att huggern ligger spänt/kloss an till
avgassystemet på höger sida (där systemen går ihop) vilket skulle innebära smält plats.
Någon som provat denna modell fr Powerbronze? Tyckte passformen kändes sådär...
Har ställt frågan tillbaka fr leverantören, får väl se vad dom säger...

I värsta fall så kanske jag är i behov av en... :hihi

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...