Triumph Speed Triple-tråden.

Jean-Arne

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Gixxer 1000 K8
Nu har jag gått och suktat eftet en speed triple ett tag och kan inte släppa tanken. Vad bör man kolla efter på begagnatmarknaden och vad är ett vettigt pris? Jag är bara intresserad av 2005-2010 års modell, den med nya fälgarna är jävligt snygg men är det nåt annat som skiljer de åt?

Hoppas jag hamnar i tripleträsket snart!

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Nu har jag gått och suktat eftet en speed triple ett tag och kan inte släppa tanken. Vad bör man kolla efter på begagnatmarknaden och vad är ett vettigt pris? Jag är bara intresserad av 2005-2010 års modell, den med nya fälgarna är jävligt snygg men är det nåt annat som skiljer de åt?

Hoppas jag hamnar i tripleträsket snart!

Brembo-bromsar från 2008 och framåt. (Tror även att motorn är något tunead på ->2008?)
Färgerna är såklart annorlunda också... Fatbar på 2008 tror jag.

Jag kör en 2007a, det enda jag inte riktigt kommer överens med den om är insprutningen, det är ganska mycket på/av (vid tex in och ur en rondell). Annars :tummenupp

Jean-Arne

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Gixxer 1000 K8
Tack för svar!
Ja brembobromsarna har jag sett, det vore ju schysst att ha. Jag har kikat lite extra på några 2008-2010 så då är jag på rätt spår iaf. Inget annat man bör tänka på? Dyr 2000-milaservice? Garantiåtgärder osv?

Jag kör en MT-01 i dagsläget och rätt mycket inne i stan så den där av och påkänslan är jag van vid, förhoppningsvis är det inte lika påtaglig på speeden.

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
2000-milaservicen ska jag precis göra och den går på ca 5-6500:- beroende på var du gör den.
Insputet är ok, men det kan bli lite ryckigt ibland inne i stan som du skriver, men utanför stan är den underbar :yoparty

Jean-Arne

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Gixxer 1000 K8
Fan vad härligt! Då gäller det bara att bli av med dunderklumpen, ingen här inne som är sugen på att byta sin tripplare mot min hoj? :tummenupp

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Lite härligt ljud från en triple på bana :yoparty:tummenupp

Rynna

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2011
Hoj
Suzuki sv650 s såld Honda X11 såld Suzuki B-King såld, Triumph speed triple
10338331_10154161902990063_3621115198542384810_n.jpg

Hämtade hem denna skönhet igår, hoppas jag kommer trivas med denna hoj. Min första Triumph som jag ägt men det lilla jag hunnit kört gillar jag som fan.

Rynna

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2011
Hoj
Suzuki sv650 s såld Honda X11 såld Suzuki B-King såld, Triumph speed triple
Hej! tänkte rensa bakdelen på min Trajja, någon som vet något snyggt kitt på skylthållare?

Triumph-Jocke

Medlem
Gick med
6 Feb 2014
Hoj
2010, Triumph Speed Triple
Har en -10:a som jag byggt om bakdelen på med ett kit från Tail Tidy (R&G racing products).
Samt Kellerman-blinkers.

Det ser ut att vara en modell före -08 du har. -08 kom en facelift så det kittet jag har på min passar inte på din. Men det finns även till modellerna fram t.o.m. -07.

2011-04-03_14-08-55_533.jpg

Höger_rensad_plåt.jpg

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Hej! tänkte rensa bakdelen på min Trajja, någon som vet något snyggt kitt på skylthållare?

Du vill ha Mad doctor tail tidy kit:
Picture004.jpg

Riktigt snyggt och godkänt på besiktningen. Jag har ett sådant på mitt och det är även väldigt synligt. :yoparty

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Däcken som sitter på när man köper en ny R-modell, är de nåt att ha eller kommer man vilja/behöva byta direkt?

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Mina(Pirelli Supercorsa SP) var kanon när det gällde grepp och känsla! Höll dock inte så länge. Jag prvade dem aldrig i väta.
Inser just att jag postade i speedtråden, skulle ju till street tråden, men det kanske är samma däck?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC