Triumph Speed Triple-tråden.

flax

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph speedtriple
styre

Stoffe skrev:
2152135 Är det någon som har monterat ett crosstyre på sin Speed Triple? Vad blir skillnaden i körställning och körupplevelse isåfall?

Mvh Kristoffer.
tjäna flax här crossstyre ok om du inte ska åka bana för gör du det blir du vansinnig efter 2 timmar du äter upp skorna ska du åka grusväg är det underbart tänk dig 120 hästar i en cross landsväg med skjuts kanon
längre sräckor över 210km/ timme inte skönt men det funkar ring gärna om du har frågor om något :0708-700728

flax

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph speedtriple
svar på bromsar

Da Fris skrev:
2158846 Alltid trevligt med en S3-tråd...... :tummenupp

Är det någon med en -05:a eller nyare som kommit på något bra knep att bli av med svampinfektionen som frambromsen verkar lida av...... :mad:

Drar man till verkar det som om det är champinjoner som trycker mot bromsskivan och inget annat.

En annan som är lite kort om fingrarna når ju inte ut om jag inte har bromshandtaget inställt på 3 eller 4, 4 innebär att jag kan dra handtaget mot gasrullen utan en minsta tendens till hjullås..... :jisses

Polarens hoj (Maanders) som är en -01:a är helt annorlunda i bromsningarna, hur hård och skön som helst :D i handtaget i jämförelse med min.....

Alla tips som inte leder till ekonomisk ruin mottages tacksamt....

tjäna flax här jag antar att du luftat systemet kollat beläggen bytt vätska i systemet till minst dot 5 handtaget har samma utgångs läge om du har det på 1 eller fyran prova med att sänka det lite neråt eller upp troligtvis har du det för långt ner utgå från lite under vågläge mellan styrhandtag o broms
jag kör vid full gas når jag broms med 2 fingrar har du frågor ring gärna
0708-700728

flax

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph speedtriple
xyx skrev:
2178591 R&G Racing.
http://www.rg-racing.com
eller
http://www.jacklilley.com
eller
http://www.mitonga.se om du vill köpa via svensk importör.

tjäna flax här jag hade lite av ditt problem till min 04 eftersom den ganska påkostad o extrem så fick jag fatt i masivt 60,3 flygplans alu ej svetsbart hårt som fan men underbart att svarva i dyrt ja har en bit över den räcker till 2 puckar men kostnaden för färdig produkt blev inte mer än 150:- mer än om jag skulle köpt färdig i plast skruvarna har en ovanlig stignig om jag inte har helt fel så är det m12 gånger 1,75 ett råd köp en lång m12 o gänga om den m10 är den vanlig men inte m12 triumph har inga egna puckar vad jag vet du kan få info mer om du vill slå mig en pling tel:0708-700728

xyx skrev:
2216672 Vi som kör Traja får ett dåligt rykte...
för det första är vi respekterade innom hd folket för det andra byta ner sig till en parkinson aldrig i livet mvh flax

Last edited:

flax

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph speedtriple
tickande ljud

space skrev:
2226241 Tja nån som råkat ut för tickande ljud,speciellt när motorn är varm?
Har en speed triple-04.
Har gått bara 950 mil så verkar ju lite konstigt....
Tacksam för svar snarast!!!
Space
tjäna flax här har en 04 har ett tickande ljud det är nog normalt min gör det med har åkt 2000 mil med den kör lite bana med tror inte du behöver va orolig har du hört en ducati på tomgång man tror ju för fan det är något som är löst i motorn

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Nästan som en sån där automatisk porrspamare i gästböcker. :rolleyes:

flax skrev:
2366904 tjäna flax här crossstyre ok om du inte ska åka bana för gör du det blir du vansinnig efter 2 timmar du äter upp skorna ska du åka grusväg är det underbart tänk dig 120 hästar i en cross landsväg med skjuts kanon
längre sräckor över 210km/ timme inte skönt men det funkar ring gärna om du har frågor om något :0708-700728

Jag förstår inte, åt du upp dina skor efter ha kört 2 timmar på bana med cross-styre?

Last edited:

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Mellan hojar
flax skrev:
2367099 tjäna flax här har en 04 har ett tickande ljud det är nog normalt min gör det med har åkt 2000 mil med den kör lite bana med tror inte du behöver va orolig har du hört en ducati på tomgång man tror ju för fan det är något som är löst i motorn

Snälla flax (och detta säger jag i all välmening):

Använd komma, punkt och helst stor bokstav i början av meningar.
Det blir hopplöst jobbigt att läsa dina inlägg annars.
Tråkigt om din kunskap inte förmedlas korrekt, eller hur? :tummenupp

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Larm

Hallå!

Är det nån som monterat eftermarknadslarm?
Jag har visserligen elschemat för hojen men det är ju alltid en annan sak o få till det i verkligheten.

Har nån koll på om det räcker med o koppla in sig i larmanslutningen som är fördragen (och hur isf).
Enligt elschemat ser det ut som originallarmet kommunicerar med ECUn o dödar motorn via den. Eftermarknadslarmet dödar motorn genom o bryta strömmen från tändningslåset...

Nåväl, all info är välkommen!

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
illebror skrev:
2375032 Hallå!

Är det nån som monterat eftermarknadslarm?
Jag har visserligen elschemat för hojen men det är ju alltid en annan sak o få till det i verkligheten.

Har nån koll på om det räcker med o koppla in sig i larmanslutningen som är fördragen (och hur isf).
Enligt elschemat ser det ut som originallarmet kommunicerar med ECUn o dödar motorn via den. Eftermarknadslarmet dödar motorn genom o bryta strömmen från tändningslåset...

Nåväl, all info är välkommen!

Komigen och svara! Jag undrar oxå:)

Illebror: Äre ett såntdär billigt? Har ett sånt (omonterat). Borde väl vara samma "kinaskit" (läs: konstruktion) oav märke?

Last edited:

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
3plE skrev:
2376390 Äre ett såntdär billigt? Borde väl vara samma "kinaskit" (läs: konstruktion) oav märke?

Yep, beställde du ett specifikt för S3:an eller bara ett generiskt? (Vågar inte tro på att man får med nån slags adapter till larmanslutningen, eller?)

Nån stackare måste ju gett sig på detta...?

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
illebror skrev:
2376944 Yep, beställde du ett specifikt för S3:an eller bara ett generiskt? (Vågar inte tro på att man får med nån slags adapter till larmanslutningen, eller?)

Nån stackare måste ju gett sig på detta...?

Nope, beställde ett "universal":)
Fick juh med kopplingsschema men det tar emot å börja klippa av kablar till höger å vänster! Funktioner som fjärrstart, blinkersblink kanske till och med startspärren kan jag skippa bara jag får rörelsesensorn med sirenen.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
3plE skrev:
2377338 Nope, beställde ett "universal":)
Fick juh med kopplingsschema men det tar emot å börja klippa av kablar till höger å vänster! Funktioner som fjärrstart, blinkersblink kanske till och med startspärren kan jag skippa bara jag får rörelsesensorn med sirenen.

Men om du endast är ute efter rörelsesensorn så räcker det väl o mata ström till larmet och koppla in sirenen? Förresten, du som redan har köpt larmet, kan du se om rörelsesensorn måste sitta lodrätt/vågrätt eller kan man montera den lite hur som helst?

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
illebror skrev:
2377556 Men om du endast är ute efter rörelsesensorn så räcker det väl o mata ström till larmet och koppla in sirenen? Förresten, du som redan har köpt larmet, kan du se om rörelsesensorn måste sitta lodrätt/vågrätt eller kan man montera den lite hur som helst?

Det var det jag tänkte, verkar dock inte vara fullt så enkelt. Vet inte om jag är helt beredd å koppla in 50 spänns kinaelektronik i min überavancerade hi-tec cykel!
Rätt säker på att man kan montera det i vilken vinkel som helst iaf.

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Jaha, fick "dödsbudet" på hojen idag......

FB löste in hojen för mig, när jag krävde byte av ramen drog repkostnaden iväg för mycket tyckte dom......

Nu är det bara att vänta på pengarna och sedan börjar det roliga, att bestämma sig vad man vill ha denna gången :confused:

F-n, detta blir fjärde hojen på 16 månader....... har aldrig och kommer nog aldrig besiktiga en hoj i denna takten :D

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Da Fris skrev:
2378869 Jaha, fick "dödsbudet" på hojen idag......

FB löste in hojen för mig, när jag krävde byte av ramen drog repkostnaden iväg för mycket tyckte dom......

Nu är det bara att vänta på pengarna och sedan börjar det roliga, att bestämma sig vad man vill ha denna gången :confused:

F-n, detta blir fjärde hojen på 16 månader....... har aldrig och kommer nog aldrig besiktiga en hoj i denna takten :D

Även om jag är nöjd med min så e jag nästan lite avundsjuk:) Va lutare åt?
Hoppas det inte drar ut för länge med pengarna!

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Da Fris skrev:
2378869 Jaha, fick "dödsbudet" på hojen idag......

6 7 5 !

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
3plE skrev:
2378953 Även om jag är nöjd med min så e jag nästan lite avundsjuk:) Va lutare åt?
Hoppas det inte drar ut för länge med pengarna!
Antingen 675:an eller nya gixxer 600/750........

Åhhhhh, vilka ilandsproblem man måste dras med.....:D

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Sexsjuttiofem:tummenupp
Blev nog lite kär när jag testade den i våras, anledningen till att jag inte valde den var mångsidigheten och tillgången som begagnad.
675:an är skyldig till att jag snabbt övergav SM-tankarna och började kolla efter riktiga cyklar!

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
02 vs 04 likhet?

tjenare,

behöver byta ut lite delar efter förra sommarens mindre lyckade turer.
Ett styck växelspak, och ett styck passagerarfotpinne (vänster sida).
Har blitt trött på silvertejpen som skall förhindra repor i stövlarna....

Till min fråga då jag inte haft chansen att jämföra visuellt själv.
Kan jag ta från en 04:a och kränga på det utan problem på en 02:a ?
De ser ju lite annorlunda ut, men har som sagt inte kollat inte dessa likheter, kanske någon som vet ?

Anybody ?
:va

//M

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
selin skrev:
2380131 02 - 04 är samma hoj.
I grunden ja, men börjar man kolla på DETALJER skiljer de något på vissa punkter. Tex hälskydden och fotpinne (förare) har något annorlunda design. Dock är det samma skruvfästen i ramen osv, så de PASSAR ju ...

Beror väl på hur noga man vill vara, eller så köper man delar till både höger o vänster sida om man är på det humöret...

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...