Triumph Speed Triple-tråden.

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Det är en liten svart plastgrej som ser ut som ett litet filter. Det sitter ungefär mitt på ventilationsslangen.

1. ok, det måste vara den, orkar inte slita av tanken och kolla :) tack!!

2. nu såg jag din bild!

3. bytte nu mot ett rör! ventilen jag tog bort var trång som en oskulds...
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
1. ok, det måste vara den, orkar inte slita av tanken och kolla :) tack!!

2. nu såg jag din bild!

3. bytte nu mot ett rör! ventilen jag tog bort var trång som en oskulds...

Och dessutom är det någon djävla kula som antagligen skall täppa till om man tippar men den har en förmåga att fastna i stängt läge snabbare än man kan säga wheelie.
 
Last edited:

mrmartin

Aspirerande självmordskandidat
Gick med
9 Nov 2006
Ort
Malmö
Hoj
Triumph S3 07. (utrustad som 08 v1)
Funderar på att rensa baken på min 05a. Gillar mad doctor kittet men min fråga är.

Är denna laglig i sverige?

EL02-016-a.jpg


http://www.british-customs.com/stor...ail-Light-Triumph-Speed-Triple-(2005-06).html

Har ni bättre tips på hur jag ska städa upp? Helst vill jag inte ha en registreringsskylt ens :)
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Skulle ni säja att www.british-customs.com/ är billiga på orginal triumph delar?
En aning billigare, men om du lägger till frakt, moms och eventuell tull så blir det dyrare, här är några snabba exempel jag kollade upp (S3 995i), slutpriserna har jag bara uppskattat eftersom frakten är okänd:

Flyscreen
British-Customs: 1 800 kr (slutpris med moms, tull och frakt: minst 2 400 kr)
Johans MC: 2 300 kr

Komplett custom paint kit
British-Customs: 11 600 kr (slutpris med moms, tull och frakt: minst 15 000 kr)
Johans MC: 15 400 kr

Kylarkåpor
British-Customs: 1 650 kr (slutpris med moms, tull och frakt: minst 2 200 kr)
Johans MC: 2 100 kr
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
En aning billigare, men om du lägger till frakt, moms och eventuell tull så blir det dyrare, här är några snabba exempel jag kollade upp (S3 995i), slutpriserna har jag bara uppskattat eftersom frakten är okänd:

Flyscreen
British-Customs: 1 800 kr (slutpris med moms, tull och frakt: minst 2 400 kr)
Johans MC: 2 300 kr

Komplett custom paint kit
British-Customs: 11 600 kr (slutpris med moms, tull och frakt: minst 15 000 kr)
Johans MC: 15 400 kr

Kylarkåpor
British-Customs: 1 650 kr (slutpris med moms, tull och frakt: minst 2 200 kr)
Johans MC: 2 100 kr

Bra uträkning där! ja det lönar sej nog att handla i sverige om man jämför mot ex. Johans Mc! och som Snajdarn säjer, vissa specialdelar kan man ju säkert betala lite extra för därför att dom är lite special! :)
 

Almgrenen

Touray
Gick med
31 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Speed Triple 2001
Se Upp!!!

Trevligt med en S3-tråd!

En fråga till Stockholms-tripleägare: vart servar ni era hojar? Freewheel eller verkstaden som ligger bredvid MC-Varuhuset men som inte tillhör MC-Varuset(?) (knepigt eftersom MCV är Triumph-giganter - varför i helvete servar inte deras egen verkstad trajjor?!).

Jag har alltid servat på Freewheel men är inte främmande för att prova på något annat alternativ.

WOW SE UPP!!
med att lämmna hojen till Free Wheel, de håller tydligen på att gå i KK fick vänta på hojen i 5 veckor innan jag fick åka dit och hämta den omonterad, skulle få den innom en vecka, ringde bolagsverket och kronofogden och kollade företaget de sa att det inte såg så ljust ut...Kolla själva innan ni lämnar dit bara ett tips, man vill ju inte att fogden beslagtar hojen under utredning vore ju trist:mad: :mad: :mad: Mc experten bredvid Mc varuhuset är jädrans trevliga och hjälpsamma..

Jag har dreglat i många många år på "wolf exhaust" deras underseat är hysteriskt läckert...ingen som provat det?
För några år sen kostade det cirka 15k att beställa från England.
nån som har bilder? GAH! så snyggt:tummenupp

Har ett sådant på min triple 01 riktigt skönt muller
 
Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Min hade även den stålomspunnet original. Men jag kan ju passa på och säga att de såg ut som vanliga svarta plastisar, om det är någon som bara snabbkikat på sina.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
bromshandtag?

Behöver ett nytt bromshandtag, endast handtaget, någon som har tips var man kan få tag på ett nytt/beg billigt?

Triumphcenter ville ha ca 600 vilket kändes som ett överpris... Alienmoto hade kit med både koppling & bromshandtag för 400 + frakten som jag inte riktigt vet vad den ligger på. Men som sagt behöver egentligen bara bromshandtaget... Hittar jag inget vettigare så blir det Alien...

Tackar för eventuella tips! :)
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
Behöver ett nytt bromshandtag, endast handtaget, någon som har tips var man kan få tag på ett nytt/beg billigt?

Triumphcenter ville ha ca 600 vilket kändes som ett överpris... Alienmoto hade kit med både koppling & bromshandtag för 400 + frakten som jag inte riktigt vet vad den ligger på. Men som sagt behöver egentligen bara bromshandtaget... Hittar jag inget vettigare så blir det Alien...

Tackar för eventuella tips! :)

Har ett liggande faktiskt.. dock skapligt skrapat längs ut och ca 2cm in, kan du få billigt :rolleyes: köpte ett bättre begagnat på mcskroten.se (komplett) efter min volt.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
WOW SE UPP!!
med att lämmna hojen till Free Wheel, de håller tydligen på att gå i KK
Det var som fan, tack för tipset. Om dom kånkar så hoppas jag att den unga mecken, Stefan tror jag han heter, börjar någon annanstans i närområdet för han är grym och är den enda anledningen till att jag har använt Freewheel tidigare, de andra på bolaget lämnar jag fan inte min hoj till..

Någon som testat verkstaden på nya Triumph Center ute i Länna? Trevligt folk i butiken i varje fall.
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Det var som fan, tack för tipset. Om dom kånkar så hoppas jag att den unga mecken, Stefan tror jag han heter, börjar någon annanstans i närområdet för han är grym och är den enda anledningen till att jag har använt Freewheel tidigare, de andra på bolaget lämnar jag fan inte min hoj till..

Någon som testat verkstaden på nya Triumph Center ute i Länna? Trevligt folk i butiken i varje fall.

+1 på Stefan

Vad det gäller Triumph Center i Länna så har jag bara haft inne hojen på första servicen. Tommy ger ett j-vligt bra intryck iaf. Kommer fortsätta lämna in hos dom....frågan är bara om dom kan konkurrera med mc-expertens priser...har för mig att dom ligger lite under...iaf var dom billigare än Freewheel.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top