Fenster
Ny medlem
Ok, men det visste jag. Det jag undrar är om det skett ngt under åren
2005-2007??
Btw 2008:an är jävligt niiice...
Mvh
Det omtalade bromsproblemet som 05rna hade åtgärdades på 06rna. Och om man har en 05:a så kan man få det fixat gratis. Utöver det så var det inte mycket som hände mellan 05-06. Samma saker rakt över egentligen. Till 07 var det dock lite som hände! Ny tank i plåt istället för plast. Ny design på kröken nere vid delningen vid förkaten. 07rna slutar lite tidigare vilket ger en liten annorlunda vinkling på vissa eftermarknadspipor av sliponmodell. På 07rna byte man också ECU:n. Så hojen drar "bara" runt en till två gånger innan den går igång. På 05-06 kan det ta några varv till. Plus att den nya ECU:n låter som en fax när du stänger av hojen så det är lätt att kolla. 07 kom också högblankspolerade värmeskydd vid burkarna och nere vid kröken där rören delar på sig. Hmmm, vad mer...har jag missat något?
Annars inget mer tror jag...motor, bromsar och design är detsamma....fyll gärna i om jag missat något!?
obs...plåttanken kom mitt i 07 produktionen så det kan fortfarande vara en 07a trots plasttank...
Last edited: