Triumph Speed Triple-tråden.

Duddelito

Cobra Kais
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki MeanStreak 1600cc -04 SÅLD. Honda CBR 600rr -05 SÅLD. Triumph Speed Triple 1050cc -07 SÅLD. KTM 660 SMC -05 SÅLD. Yamaha R1 -05 SÅLD. KTM 690 SMC-R -15 SÅLD. KTM Superduke 1290R -15
Vilket är bäst att köpa helsystem eller bara slip-on? mest intresserad av att ljudet blir bättre men gärna lite effekt med.. lutar åt Zard eller Mivv
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Varför lyser motorlampan!

Jag har tagit bort luftburken för att greja lite där under.
Så nu lyser motorlampan, undrar om nån har en ide om vad felet kan va?

Vad är greja lite där under? Om du har blockat din SAI t.ex. utan att byta Tune så kommer den lysa. Samma sak om du inte har blockat din SAI men bytt Tune till en där SAI:en skall vara urkopplad. Samma sak händer om du börjar fippla med din O2-sensor nere vid röret. Men det låter det inte som att du gjort?

Klargör lite mer tack.:)
 

mask-i

Kallt kaffe är varmare än gott!
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Några grussprättare!
Vad är greja lite där under? Om du har blockat din SAI t.ex. utan att byta Tune så kommer den lysa. Samma sak om du inte har blockat din SAI men bytt Tune till en där SAI:en skall vara urkopplad. Samma sak händer om du börjar fippla med din O2-sensor nere vid röret. Men det låter det inte som att du gjort?

Klargör lite mer tack.:)

Det ända jag gjorde va att byta blinkers typ.
Vad jag vet så satte jag tillbaks alla kontakter.
Kanske en dum fråga men vad är SAI :va
 

Ester

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Speed Triple 07
Har en liten fråga angående montering av Arrow-systemet. Klarar man av det själv med genomsnittliga meckkunskaper eller är det invecklat och kräver särskilda verktyg?

Tacksam för svar!

/E
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Det klarar du säkert själv. Tänk bara på att du måste mappa om
 

mask-i

Kallt kaffe är varmare än gott!
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Några grussprättare!
Har en liten fråga angående montering av Arrow-systemet. Klarar man av det själv med genomsnittliga meckkunskaper eller är det invecklat och kräver särskilda verktyg?

Tacksam för svar!

/E

Inga problem att klara av själv om man vet lite vad man gör... :rock :yoparty
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Förresten, ägnar helgen till en ordenlig översyn på älsklingen. Vad använder ni för att göra rent motorblock och motorkåpor (vevhus/koppling/osv)? Har för mig att jag läst tidigare om att det lätt blir vitflammigt med många medel och jag kan se en viss tendens till det på min också. Vore trist o tro att man gör rent o snyggt o komma ner om några veckor o se allt flammigt..
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Det ända jag gjorde va att byta blinkers typ.
Vad jag vet så satte jag tillbaks alla kontakter.
Kanske en dum fråga men vad är SAI :va

Hmm, ja då låter det ju som något elektriskt? Jag skulle nog säga att kolla alla kontakter igen.:)

SAI är Secondary Air Injection. Den blockar man om man vill slippa allt poppande på motorbromsandet eller mellan växlingarna. Beror ju på hur öppet system man har och hur mycket det låter. Lagom är ju bara gött!:D :D
 

iXnay

Godsägare
Gick med
20 Mar 2007
Ort
Borlänge
Hoj
2009 Triumph Speed Triple 1050 15th Anniversary Special Edition
Komplett?

Är det någon som har erfarenhet av detta baklyse?
Funderar starkt på o köpa då det rensar häcken totalt:yoparty

Funderar oxå starkt på detta, men ingår även underdelen (plasten under sadeln)? Någon som vet?

/ iXnay
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Triumph på vita duken

Saxat ur DN (vet inte om det har varit uppe förr)
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1064&a=717834

Tuffa grabbar på film har alltid kört Triumph. Främst bland dem var Marlon Brando i "Vild ungdom". Men också Clint Eastwood och Steve McQueen har grenslat dessa motorcyklar.

Jag diggar slutet!

Elvis då? Ja han, liksom andra mesar, körde Harley-Davidson.
Hehe

Hade´
 
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Ok, med risk för att bli dumförklarad......
Hur faan får man bort styrändarna??? Sitter som faan, och jag vågar inte gå på med våld.....
Dom bör man ju kunna använda på Triumphs fatbar (som jag väntar hem i dagarna) :D ?
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Ok, med risk för att bli dumförklarad......
Hur faan får man bort styrändarna??? Sitter som faan, och jag vågar inte gå på med våld.....
Dom bör man ju kunna använda på Triumphs fatbar (som jag väntar hem i dagarna) :D ?

Du är DUM! :D

Haha, jävlas bara, har ställt samma fråga själv här på forumet. :) Lossa på skruven en del och knacka sedan lätt på den så lossnar styrändarna (sitter som en kil på insidan).

ps. Snygg S3a du har! Om jag skulle byta inom kort så skulle det gärna få bli precis en så'n med samma färg, pipa och bak... :tummenupp ds.
 
Last edited:
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Du är DUM! :D

Haha, jävlas bara, har ställt samma fråga själv här på forumet. :) Lossa på skruven en del och knacka sedan lätt på den så lossnar styrändarna (sitter som en kil på insidan).

ps. Snygg S3a du har! Om jag skulle byta inom kort så skulle det gärna få bli precis en så'n med samma färg, pipa och bak... :tummenupp ds.


Tack och tack som faan mannen :tummenupp
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Någon som har koll på vad det är för skillnad på speed four och triplen, mer än cylindrarna:) . Hur länge tillverkades de och mellan vilka år. Sämre eller bättre än trean. Nån som vet nå. Bara nyfiken.:va
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Någon som har koll på vad det är för skillnad på speed four och triplen, mer än cylindrarna:) . Hur länge tillverkades de och mellan vilka år. Sämre eller bättre än trean. Nån som vet nå. Bara nyfiken.:va

Nu har jag inte kört just speed4 men den är baserad på TT600 som jag hade innan. TT:n hade ett hyfsat skoj chassi men motorn var ingen höjdare. Saknade botten och mellanregister och krävde varv. Tror iofs motorn på speed4 är nertrimmad för bättre drag på låg o mellanvarv men hur pass bra det blev vet jag inte.
Funderar du på någon av S3 eller S4 så kan jag varmt rek. S3. Härligt bottenvrid och ett oslagbart ljud :yoparty
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Någon som har koll på vad det är för skillnad på speed four och triplen, mer än cylindrarna:) . Hur länge tillverkades de och mellan vilka år. Sämre eller bättre än trean. Nån som vet nå. Bara nyfiken.:va

Olika cyklar på många sätt... Lite lätt övergripande info om:
- s4 05: http://www.triumphcenter.se/nyamc05/urbansports_speedfour.html
- s3 05: http://www.triumphcenter.se/nyamc05/urbansports_speedtriple.html

Vad jag kan förstå så tillverkades den mellan 02 och 05. (Baserad på TT600 som kom 99.)

Bättre eller sämre? Det är ju ganska olika cyklar & smaken är som baken... men svaret i denna tråd är ju givet! S3! :)

(Provkörde en s4a för ett par år sedan. Helt ok och ganska lätthanterlig men inte alls samma härliga motorkaraktär som s3an har.)
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Saxat ur DN (vet inte om det har varit uppe förr)
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1064&a=717834

Tuffa grabbar på film har alltid kört Triumph. Främst bland dem var Marlon Brando i "Vild ungdom". Men också Clint Eastwood och Steve McQueen har grenslat dessa motorcyklar.

Jag diggar slutet!

Elvis då? Ja han, liksom andra mesar, körde Harley-Davidson.
Hehe

Hade´

Mission impossible med grussprättar ostar :D

mission_impossible_400.jpg
 

Tistronskär

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
GSX750R
Hej.

Jag har köpt en Triumph Speed Triple från 1994. Nu sitter det Clip On men jag skulle vilja byta till vanligt tradionellt styre. Nu finns det inga urfasingar för styrfästen.

Vet någon om det bara är att borra nya hål eller kanske var man kan köpa en krona som passar?

/Patrik
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top