Triumph Speed Triple-tråden.

daneel

Rostig...
Gick med
9 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
Benelli 1130 TNT
thnx, läste detta på lite andra sajter, tror dock att det är kört för min del. Har läckt rätt duktigt och när jag "torrjuckar" hojen :hihi så är fjädringsvägen alldeles för svampig nu. "she's lost a lot of blood" :näsblod

Någon mer ?
Mängd olja som skall i? Tips o trix tas tacksamt emot. Kommer jag behöva något specialverktyg för att lossa ?

Och därute skiner solen.....
:brinnerup :död :huvet :gnissla

Ett par varv med El-tejp har jag hört skall funka KanOn !!:tuttar
Fyi, så drar jag ut om ca 37min. Ska jag dra förbi Biltema och köpa dig en rulle :hihi

Usch va elak jag är..... mohahahahah :krama
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Att göra en regnig torsdag.

Först en laglig Speedy ifrån besiktningen

Tog sedan och Målade Kylarsidorna svarta och passade samtidigt på att Ta bort Hijett som var bak och smackade dit ett MadDoctor kitt. Upptäckte att sladdar inte är min grej...:gnissla Rensat bak blev det ordentligt
Har bara kurtsen bak kvar med lite färg.
Sen är jag nöjd med min torsdag.
Hade´
 

Bifogat

  • Laglig.jpg
    Laglig.jpg
    138.5 KB · Visningar: 76
  • Sv sidor.jpg
    Sv sidor.jpg
    120.2 KB · Visningar: 74
  • Hiie.jpg
    Hiie.jpg
    138.7 KB · Visningar: 77
  • Rensat.jpg
    Rensat.jpg
    214.4 KB · Visningar: 70
  • Hatar Sladdar.jpg
    Hatar Sladdar.jpg
    160.6 KB · Visningar: 83
  • RentåFint.jpg
    RentåFint.jpg
    196.5 KB · Visningar: 96
  • Kurtsen kvar.jpg
    Kurtsen kvar.jpg
    140 KB · Visningar: 64

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Tre Amigos mellan Vikingstad - Mantorp 11.20 idag?

Blev omkörd ( i volvo 940 ) vid halvtolvtiden idag utanför Vikingstad av tre triumph, varav minst två måste varit S3or. Satt och halvslumrade i passagerarsätet så jag missade detaljerna... ( åka bil är trööökigt! zzz zz z )

Tror ni hade stannat sen på macken i Mantorp.

Nån av er som florerar här? Tack för den omkörningen! Det gjorde min abstinens jättemycket bättre! Jag blev tvungen att åka hem mycket tidigare från kalaset p.g.a. detta, allt var bara jobbigt.... :(

Jag skall ut nu hursomhelst på en liten kvälls-tur! :yoparty

mvh Johan
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Ett par varv med El-tejp har jag hört skall funka KanOn !!:tuttar
Fyi, så drar jag ut om ca 37min. Ska jag dra förbi Biltema och köpa dig en rulle :hihi

Usch va elak jag är..... mohahahahah :krama
:kulspruta :kulspruta

det var för övrigt när vi varit ute i dina trakter som det hände, jag börjar dra slutsatser här.... och kom ihåg, skrattar bäst som skrattar sist :hihi
 

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
Ha det gött nu, ni som kan få åka i helgen, själv får jag väl sitta o gråta i garaget....

Du är icke ensam, jag sitter på västkusten med en rejäl förkylning och hojen står kvar på östkusten.

Hoppas det ordnar sig med packboxen. Ibland är det ju så simpelt som ett stenskott, eller grus/smuts som orsakat det.
 

Yxa

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Ort
Exil
Hoj
2007, Suzuki SV 1000 s
Det skrivs mycket om tändföljden på nya r1, hur är den på våra eminenta maskiner?
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Som nyblivet speed triple ägare (från 2006) så tänkte jag fråga ang ljudet som motorn producerar. Jag är medveten om det vinande/visslande som är rätt karaktäristiskt för en S3 men på min så förekommer något som jag lättast skulle kunna beskriva som ventilljud, dvs. tickande ljud som följer varvtalet (inte så jättehögt men hörbart). Jag har för mig att ljudet kommer först när motorn är varm. Det jag hittade i tråden var att man kan ha lösa bultar till grenröret, dessa är åtdragna (iaf. 4st av 6st som jag kunde komma åt).

Frågan är väl om det kan vara ventilerna på en hoj som gått mindre än 900mil eller om flera upplever samma fenomen. För övrigt så sitter det på TORS slip-on med TORS mappning.
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Som nyblivet speed triple ägare (från 2006) så tänkte jag fråga ang ljudet som motorn producerar. Jag är medveten om det vinande/visslande som är rätt karaktäristiskt för en S3 men på min så förekommer något som jag lättast skulle kunna beskriva som ventilljud, dvs. tickande ljud som följer varvtalet (inte så jättehögt men hörbart). Jag har för mig att ljudet kommer först när motorn är varm. Det jag hittade i tråden var att man kan ha lösa bultar till grenröret, dessa är åtdragna (iaf. 4st av 6st som jag kunde komma åt).

Frågan är väl om det kan vara ventilerna på en hoj som gått mindre än 900mil eller om flera upplever samma fenomen. För övrigt så sitter det på TORS slip-on med TORS mappning.

Ahh, tror det inte är någon fara... Har kört med min sedan i höstas då den var sprillans, -tycker den låter lite så där också... den lever om lite och väsnas och e så där lagom go.

Hade Tiger 1050 innan och den hade samma syndrom... tycker dom ibland kan klappra lite mer när oljenivån blir låg... har du kollat den?

Du får gå in på Speed triple sthlm tråden och ge dig till känna och haka på lite gemensamma körningar... där kan du lyssna på alla typer av ljud och oljud :D
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Ahh, tror det inte är någon fara... Har kört med min sedan i höstas då den var sprillans, -tycker den låter lite så där också... den lever om lite och väsnas och e så där lagom go.

Hade Tiger 1050 innan och den hade samma syndrom... tycker dom ibland kan klappra lite mer när oljenivån blir låg... har du kollat den?

Du får gå in på Speed triple sthlm tråden och ge dig till känna och haka på lite gemensamma körningar... där kan du lyssna på alla typer av ljud och oljud :D

Tack för tipsen, har precis kollat oljenivån och den var precis på mitten (det finns en utbuktning på mitten av det "räfflade" området, där var nivån), jag får fylla på lite, jag antar att oljenivån ska vara mot toppen av det räfflade området.

Jag får skriva någon rad i stockholmstråden även om jag fortfarande är en sopa på att köra, vill ju inte skämma ut mig bland triumphkollektivet :) . Tog lappen förra året så det säger väl allt..
 

tobbe0155

Tobbe0155
Gick med
2 Aug 2008
Ort
Farsta
Hoj
Aprilia Tuono
Miniblinkers

Bryter in lite här..

men om någon vill köpa ett par framblinkers.
se http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=86383
så har jag ett par extra att sälja.

snygga som faan:yoparty
är det någonute och åker i stockholm imogon lördag:banana


thnx, läste detta på lite andra sajter, tror dock att det är kört för min del. Har läckt rätt duktigt och när jag "torrjuckar" hojen :hihi så är fjädringsvägen alldeles för svampig nu. "she's lost a lot of blood" :näsblod

Någon mer ?
Mängd olja som skall i? Tips o trix tas tacksamt emot. Kommer jag behöva något specialverktyg för att lossa ?

Och därute skiner solen.....
:brinnerup :död :huvet :gnissla
 

Onestep

OneStep
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
2005, Triumph Speed Triple; 2000 Honda VTR 1000 SP1; 1985 Suzuki GSX-R StreetFighter
Hej,

DanskJävelen år tillbaka! Hoppas at jag hinner köra ett sväng eller två med er i år! Jag är vid at klarställa Trajan till besiktning på fredag och i den sammanhang servicera den. Har någon av er en workshop-manual typ Haynes eller liknande som PDF jag kan få en kopia av??? Jag är lite stressad med en 5 månaders baby på ena armen og en tändstiftnyckel i den andra handen och så hittar jag inte något så simpelt som olje mängden till motorn. Vore jättetacksam.

Mvh
Bo
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Hej,

DanskJävelen år tillbaka! Hoppas at jag hinner köra ett sväng eller två med er i år! Jag är vid at klarställa Trajan till besiktning på fredag och i den sammanhang servicera den. Har någon av er en workshop-manual typ Haynes eller liknande som PDF jag kan få en kopia av??? Jag är lite stressad med en 5 månaders baby på ena armen og en tändstiftnyckel i den andra handen och så hittar jag inte något så simpelt som olje mängden till motorn. Vore jättetacksam.

Mvh
Bo

Jag skickar Verkstadsboken till dig.
Tjong
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
troll i trollet

dålig karma eller vad fan är det ?

Lämnade in sötnosen på Johans till slut o fick packboxarna fixade.
Lördag morgon besiktigades det utan anmärkning. Fint väder, lite kallt kanske men ack solen sken o fåglarna kvittrade (igen). Vad bättre än att flänga runt lite här o där för att hälsa på folk man känner runt stan, glad över att återigen susa fram än på två, än på ett hjul. Livet var skönt.

Tog en liten sväng ut till Arendal för att se om det var någon där och för att se om vinterrosten släppt lite nu när det gäller slangen.... Väl ute satte jag en så fin raka utan att dra åt varken höger eller vänster. Nöjd.

Men vafan är det där för ljud ?
:gnissla :huvet :näsblod :mad: :död :va

Nu är det något i motorn som gett sig, låter inte billigt.

Ny tid bokad hos Johans, och där seglar semesterkassan iväg :hej :crash
 

Onestep

OneStep
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
2005, Triumph Speed Triple; 2000 Honda VTR 1000 SP1; 1985 Suzuki GSX-R StreetFighter
Hej,

DanskJävelen här igen med en tech fråga.

Hvilkan motor olje körer ni med på S3 '05? På Mc varuhuset gav han mig Motul 7100 4T, men 20W50 inte 10W50, han sa att det rekommenderade de på värkstan. Jag tycker det känns lite tjockt eller...??:va :va

Mvh
Bo
 
Last edited:

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Hej,

DanskJävelen här igen med en tech fråga.

Hvilkan motor olje körer ni med på S3 '05? På Mc varuhuset gav han mig Motul 7100 4T, men 20W50 inte 10W50, han sa att det rekommenderade de på värkstan. Jag tycker det känns lite tjockt eller...??:va :va

Mvh
Bo

Det funkar nog helt OK det finns kilometervis med trådar om olja på SH och är det bara bra olja för MC så är det OK. Motul har jag kört med och det funkade finfint.
Tjong

kolla in
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=67251
 
Last edited:

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Hur mycket ska man fylla på? Min oljesticka ser inte ut som den i manualen. Där står det att man ska fylla till toppen av det "kryssade" området. Blir det Grön eller röd tror ni, just nu så har jag nivån mellan röd och grön.

 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hur mycket ska man fylla på? Min oljesticka ser inte ut som den i manualen. Där står det att man ska fylla till toppen av det "kryssade" området. Blir det Grön eller röd tror ni, just nu så har jag nivån mellan röd och grön.


Såvitt jag kan se så är det ett område med två (XX) i på bilden, -alltså det kryssade området. Du skall ha fyllt till övre delen av XX alltså, men tror inte det är någon fara att ha så mkt olja som du har nu...
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Såvitt jag kan se så är det ett område med två (XX) i på bilden, -alltså det kryssade området. Du skall ha fyllt till övre delen av XX alltså, men tror inte det är någon fara att ha så mkt olja som du har nu...


Danke, fick justera nivån en aning.. plockade ur sprutan ur ajaxflaskan och körde ner (rengjorde den ordentligt först då), fungerade utmärkt :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top