Triumph Speed Triple-tråden.

Smillan

Guest
Aha okej, så du menar om jag köper nya vevstakar till min så kommer dom ha annan design? vad kostar nya förresten ?

Jag ær osæker, men jag tror dom gjorde några småjusteringar (større hål) på dom från -02 o framåt, och æven då att alla vevstakar som såldes som reservdelar till 955-motorn fick den utformningen. Jag køpte från JohansMC i Gbg, kostade ca 1700:-/st. Hittade en sida på nætet; bikebandit.com som också sålde, men dom skulle hamna på ungefær samma pris efter all moms och tullavgift. De orginalmonterade i min -01a skiljer sig alltså mot dom jag nu satt i.

Behøver ni førøvrigt sprængskisser så finns det på bikebandit.com.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jag ær osæker, men jag tror dom gjorde några småjusteringar (større hål) på dom från -02 o framåt, och æven då att alla vevstakar som såldes som reservdelar till 955-motorn fick den utformningen. Jag køpte från JohansMC i Gbg, kostade ca 1700:-/st. Hittade en sida på nætet; bikebandit.com som också sålde, men dom skulle hamna på ungefær samma pris efter all moms och tullavgift. De orginalmonterade i min -01a skiljer sig alltså mot dom jag nu satt i.

Behøver ni førøvrigt sprængskisser så finns det på bikebandit.com.

Japp de har väl &så större lillända, men kolla med motorbolaget i Linköping. Snacka med Martin eller Joppe & hälsa från Dan så kanske de gör nåt bra pris på allt du behöver till motorn men inga garantier där om priset....

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Att man ska behöva göra Trådlyft här!?

Om alla ställt bort sina glädjespridare så borde Ni väl ha mer tid för spam om hur sommaren varit, tankar på förädligar under vintern, eller planer för nästa sommar!:tungan

Smillan

Guest

Om alla ställt bort sina glädjespridare så borde Ni väl ha mer tid för spam om hur sommaren varit, tankar på förädligar under vintern, eller planer för nästa sommar!:tungan

Sant så sant!

Nu i vinter så skall min hoj lackas till vad jag kallar för bolt metal. Tänk er svart-aktig pistol-metallic...erhm...ja. Alltså svart med liiiiite skimmer i. Vad tror ni om det? o koanske någon liten specialgrej på tanken med engelska flaggan eller så.... får se lite.

Hittade denna på ebay... Bra eller Anus (bluff)?

http://global.ebay.com/PERFORMANCE_CHIP_TRIUMPH_675_STREET_SPEED_TRIPLE_955/380162786161/item

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Sant så sant!

Nu i vinter så skall min hoj lackas till vad jag kallar för bolt metal. Tänk er svart-aktig pistol-metallic...erhm...ja. Alltså svart med liiiiite skimmer i. Vad tror ni om det? o koanske någon liten specialgrej på tanken med engelska flaggan eller så.... får se lite.

Hittade denna på ebay... Bra eller Anus (bluff)?

http://global.ebay.com/PERFORMANCE_CHIP_TRIUMPH_675_STREET_SPEED_TRIPLE_955/380162786161/item

Är det inte Tuneboy som gäller om man ska piffa upp inspruttet?

Jag åkte hoj idag i 30 minuter kul att höra trepipen yla igen :)
Tjong!

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter

Den blå är undanstoppad för vintervila nu. Ångest! :gnissla

Det blev iallafall lite bilder som man kan trösta sig med när vintermörkrer känns som tyngst. Jag hoppas att det nyköpta stället inte krymper så mycket tills dess hojarna skall fram i ljuset igen. :)

Så upp med era bästa hojbilder från året som gått ni med!
:tummenupp

Bifogat

• DSC00404.jpg
    DSC00404.jpg
    236 KB · Visningar: 106
  • Mantorp 20090911-2 467.JPG
    Mantorp 20090911-2 467.JPG
    34.2 KB · Visningar: 96
  • Mantorp 20090911-3 1140.JPG
    Mantorp 20090911-3 1140.JPG
    46.5 KB · Visningar: 92
  • Mantorp Actionpics 1429.jpg
    Mantorp Actionpics 1429.jpg
    218.1 KB · Visningar: 110
  • Mantorp 20090911-2 567.JPG
    Mantorp 20090911-2 567.JPG
    32.1 KB · Visningar: 90

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
254 enligt färddatorn.

Nerför Jönköpingbacken? :va

Nä just det! Det var en BLÅ du hade! :tummenupp

Då har min uppenbarligen lite till att ge. Vid 229 på mätaren (en sen och trafikfri kväll på E4an) började hjälmen så smått integreras med skallbenet(!) Detta trots flugsmällaren! :gnissla Jag tycker dock att vinden blivit lite mindre jobbig i +150 nu när jag köpt rejsställ med puckel. Det kan dock vara inbillning eller kanske bara ett sätt för mig själv att motivera ännu ett "nödvändigt" inköp. :D

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
Nerför Jönköpingbacken? :va

Nä just det! Det var en BLÅ du hade! :tummenupp

Då har min uppenbarligen lite till att ge. Vid 229 på mätaren (en sen och trafikfri kväll på E4an) började hjälmen så smått integreras med skallbenet(!) Detta trots flugsmällaren! :gnissla Jag tycker dock att vinden blivit lite mindre jobbig i +150 nu när jag köpt rejsställ med puckel. Det kan dock vara inbillning eller kanske bara ett sätt för mig själv att motivera ännu ett "nödvändigt" inköp. :D

Japp blå ja.. :D

Har känt på´t flera gånger o det blåser rätt friskt faktiskt....känns som hjälmen ska tryckas genom huvet... :D
Men, körde du inte snabbare på Mantorp härommånaden?? Jag hade nästan 240 i slutet på rakan där...din e ju oxå blå ju... :D

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Jag vet, fick som mest 225 på mätaren den dan. :5sure Hade nog kunnat hålla i lite mer men mina belägg svarvade på sista spåret. Hade solen i ögonen & bromsvätska i bensinen. Bortförklaringar, bortförklaringar... :gnissla

Sen är jag kanske lite mer *religiös än vad du är? :D

( *När du ser gud, bromsa! )

Japp blå ja.. :D

Har känt på´t flera gånger o det blåser rätt friskt faktiskt....känns som hjälmen ska tryckas genom huvet... :D
Men, körde du inte snabbare på Mantorp härommånaden?? Jag hade nästan 240 i slutet på rakan där...din e ju oxå blå ju... :D

Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter

Flush mount signals? Vad är det för något? Blinkers?

Jag kunde faktiskt inte avgöra bara på att se bilden.

Engelsmänn är hederligt folk, säkert inget problem att beställa direkt från sidan om du inte måste klämma och känna innan. Det frakten kostar sparar du säkert in på priset mot i sverige.

När det gäller utrustning (ex. blinkers) som kan betyda skillnaden mellan liv och död anser jag att funktion går före form. :)

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
KTM 640 Adventure
Står på sidan att de inte syns på 2008 års modellen, så det borde ju inte vara något problem på min som är en 06a... Bara för att de är mindre betyder ju inte att de syns sämre. Kanske lyser bra mkt starkare än originalblinkers. Man vet aldrig :)

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Står på sidan att de inte syns på 2008 års modellen, så det borde ju inte vara något problem på min som är en 06a... Bara för att de är mindre betyder ju inte att de syns sämre. Kanske lyser bra mkt starkare än originalblinkers. Man vet aldrig :)

Så kan det såklart vara, men det finns troligen en anledning till att det är dödsstraff på miniblinkers i sverige. :D

crille666

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Hoj
06 triumph speedtriple
hjälper det mycket med flyscreen?? har ingen på min s3a och känner att när man når hastigheter över 150 så blåser det en del:) tycker personligen att det är snyggare utan, men det är ju en smaksak

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
KTM 640 Adventure
Så kan det såklart vara, men det finns troligen en anledning till att det är dödsstraff på miniblinkers i sverige. :D

Jag var inne på att skippa blinkers helt, men tycker det här känns som en vettig kompromiss. Original är inte vackert.... Elefantöron som sticker ut :)

Trajamaja

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Hoj
Honda cbr 600 f
Japp om det är Triumph orginal iallafall.

Vafalls!!!!
Ska du sälja Trajan, hoppas att du bara ska byta upp dig i årsmodell. Tänk om du skulle byta märke. Hur skulle det se ut????
Yamamaja, Suzmaja, Kawamaja (låter som en nyhet från kavli) eller kanske det allra värsta, Hyndamaja.
Nä du håll dig till Triumph. :tummenupp

Hallå där! Skönt att få ett livstecken från en trajabroder:)!

Nää...vill ju inte alls sälja henne! Det hände en del saker så ett tag trodde jag det var den enda utvägen:(
Men nu har jag dragit på det så länge att det vore korkat att försöka sälja henne nu, snart vinter ju!
Å andra sidan vet jag att när det väl blir vår så blir hon kvar om jag så skall leva på snabbmakaroner o havregrynsgröt!

Å byta märke...nä det finns inte i min värld. Triumph eller inget alls!!

Hör gärna av dig om du har vägarna förbi så kanske jag får bjuda på en fika.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras