Om man vill plocka ur DB-killern i (nyare/orginalmonterade) Arrowslipons får man ta fram skärbrännaren, tror jag hoppar över det :-D
https://www.youtube.com/watch?v=JqqgDVYdR-I
https://www.youtube.com/watch?v=JqqgDVYdR-I
Om man vill plocka ur DB-killern i (nyare/orginalmonterade) Arrowslipons får man ta fram skärbrännaren, tror jag hoppar över det :-D
Om du plockar av ändrören från hojen (tar 5-10min) och tittar i hålet bakifrån, så ser du att det är svetsad metallbricka med endast 5mm hål som släpper genom ljud och annat.
Denna kan man ta en vanlig hålsåg 43mm alt, 41mm för metall och en 15cm förlängare för att såga ur, tar 5min /rör
Låter ju som en vettig mod för att får lite mer ljud, klara den besiktning dessutom vore det ju grymt, ska leta jag också! Såg en annan video där de slipade upp istället, mycket snyggare.
Undrar varför man gjort så? Något Euro 5-påhitt?
Kikade lite på min kamrats Speed triple av årsmodell 2002 eller 2003 (minns inte riktigt). Jättefint skick och han är supernöjd med den bortsett från en punkt och det är upplägget med kylet. Ser lite eftermonterat ut och typ "man tager vad man haver" och jag kan hålla med. Väldigt naket kring det området.
En sån här är det iaf:
View attachment 448932
Inga snygga kåpor/lösningar för det som nån kan tipsa om?
Om jag fattat rätt så har årgångarna innan små kåpor på sidorna om kylet. Passar de på min kamrats hoj? De är ju nästan likadana till utseendet för övrigt.
/D
Kikade lite på min kamrats Speed triple av årsmodell 2002 eller 2003 (minns inte riktigt). Jättefint skick och han är supernöjd med den bortsett från en punkt och det är upplägget med kylet. Ser lite eftermonterat ut och typ "man tager vad man haver" och jag kan hålla med. Väldigt naket kring det området.En sån här är det iaf:
View attachment 448932
Inga snygga kåpor/lösningar för det som nån kan tipsa om?
Om jag fattat rätt så har årgångarna innan små kåpor på sidorna om kylet. Passar de på min kamrats hoj? De är ju nästan likadana till utseendet för övrigt.
/D
Det där är en 00 - 01 den sista av de vackra. Efterföljaren är "bättre" men inte snyggare. Daytonans oljekylare är snyggare men där sitter inte ett balansrör ivägen...
Kikade lite på min kamrats Speed triple av årsmodell 2002 eller 2003 (minns inte riktigt). Jättefint skick och han är supernöjd med den bortsett från en punkt och det är upplägget med kylet. En sån här är det iaf:
View attachment 448932
/D
Då är det en 1997 - 2001 och inget annat! Kopplingskåpan är otroligt vacker, särskilt jämfört med senare...
Hej! Ny medlem på detta forum. Jag har en Speed Triple från 2001 i samma färg Jet Black. Fick problem med ett igensatt munstycke (luftning/dränage) från tanken. Detta gjorde att bensin rann längs med kåpan och luckrade upp lacken. Hittade ingen kåpa på skroten och den tillverkas inte längre av Triumph. Kolla de med en lackerare som kan spackla upp och lackera. Funderar på att lacka kåpa i en Pearl White nyans men behålla tank och framhjulskåpan svarta. Kan det bli snyggt? Bakkåpan är ju stor och går hela vägen och ansluter mot tanken. Blir lite two tone lackering. Vad tror ni? Någon som gjort så?
/Daniel
Bild på min Speed Triple RS med SC Procjet SC1-R pipa på!
Satan vad gott det låter!!
Ska sätta dit SC-loggan man fick med.. färgerna matchar bra
View attachment 449481
Ser grymt bra ut! Ser att du har original Triumph-tankväskan - hit eller shit? Funderar på den till min.
Om du inte skjutsar - väck med fotpinnarna och på med en cuts, så blir den fulländad!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|