Triumph Street Triple-tråden

Magfast

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
2010,Triumph street triple R
blev 22 mil i lördags, 15 grader o strålande sol och en raket mellan benen, hoppas på fler sådana dagar innan vintern kommer

Så nu är man över 120 mil, då är de bara att dra gasen fullt

Lyckades med 18mil i Söndag så nu är man över 180mil, inga hinder kvar alls :banana. Körde även till jobbet i 5 grader kyla men det var väldans vad kallt det blev om händerna, ingen som satt på handtagsvärmare för att förlänga säsången lite till ?

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Lyckades med 18mil i Söndag så nu är man över 180mil, inga hinder kvar alls :banana. Körde även till jobbet i 5 grader kyla men det var väldans vad kallt det blev om händerna, ingen som satt på handtagsvärmare för att förlänga säsången lite till ?

Satte handtagsvärme på min förra hoj. Kommer göra de på denna oxå. Jag vet att de är gubbvarning, men de är manligare att köra än att bara titta på den i garaget.

Kör dagligen ToR till jobbet och nu börjar de bli lite svalt om nävarna, iaf om man vill ta en omväg hem.

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Satte handtagsvärme på min förra hoj. Kommer göra de på denna oxå. Jag vet att de är gubbvarning, men de är manligare att köra än att bara titta på den i garaget.

Kör dagligen ToR till jobbet och nu börjar de bli lite svalt om nävarna, iaf om man vill ta en omväg hem.

Skulle vara kanon om du berättade hur det blev när du är klar, och om möjligt även lägger upp en bild. Helt klart förlänger handtagsvärmare säsongen med give or take en månad på varje sida, och det är inte fel!

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
Skulle vara kanon om du berättade hur det blev när du är klar, och om möjligt även lägger upp en bild. Helt klart förlänger handtagsvärmare säsongen med give or take en månad på varje sida, och det är inte fel!

har inte riktigt bestämt om jag ska skaffa plattor och montera eller om jag köper färdiga handtag

plattor: billiga, bygger ingen tjocklek, ger inte samma effekt
handtag: värmer bra, enklare att montera

lutar åt plattor

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 848
har inte riktigt bestämt om jag ska skaffa plattor och montera eller om jag köper färdiga handtag

plattor: billiga, bygger ingen tjocklek, ger inte samma effekt
handtag: värmer bra, enklare att montera

lutar åt plattor

Är det ingen som har testat Julas batteridrivna handskar istället??

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Jag har varit och kännt på Julas handskar och de känns väldigt lätta och smidiga, förutom fodret då.
4h drifttid verkar stämma, men det är enligt tillverkaren. Fast det går ju alltid att ha ett par laddbara batterier i hojen.
Skyddsfaktorn är nog inte på topp men jag ska nog prova ett par, kanske.....kan nog funka när man ska skotta sån där jä..a snö annars:mad:

Fredde71

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2010
Hoj
Street Triple R-11
Tjena.
Har en fråga till er som tagit bort originalspeglarna.
Hur har ni gjort med dom gängade hålen :confused:
Har letat efter eloxerad skruv men inte lyckats hitta några i rätt storlek, M10x1,25.

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
Tjena.
Har letat efter eloxerad skruv men inte lyckats hitta några i rätt storlek, M10x1,25.

Jag fick med två plastpluggar till min triumph original. Men jag vände den vänstra upp och ner och den högra har jag bromsvätskereservoaren så den fick jag ha kvar rätt vänd. Där satte jag en svart eloxerad bult.

Den fick jag av handlaren där jag köpte spegeln. (Tack Triumph Lödde)

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
Tjena.

Jag har samma problem, det verkar omöjligt att få tag i :gnissla

Om jag förstått det hela rätt så är det inte samma gäng-storlek för backspegel-skruven på Street 3 och Street 3 R, men jag kan ha fel.

Fredde71

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2010
Hoj
Street Triple R-11
Det borde vara samma gänga.
Såg att Lelles sålde styrändspegel och plastpluggar medföljde för att täcka hålen, men det lär väl inte funka något vidare för bromsvätskebehållaren.
Har tillverkat skruvar själv i mässing men söker vidare.

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
Det borde vara samma gänga.
Såg att Lelles sålde styrändspegel och plastpluggar medföljde för att täcka hålen, men det lär väl inte funka något vidare för bromsvätskebehållaren.
Har tillverkat skruvar själv i mässing men söker vidare.

Lägg gärna upp här om du hittar något. Lycka till!

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
Letade också efter detta. Fick dock plastpluggar på Triumph i Lödde utan kostnad.

Här har du ett alternativ: http://www.british-customs.com/british-customs-screw-in-mirror-hole-cap.html

Skulle beställa dom men ändra mig snabbt när fraktpriset ploppade upp...

Ha en skön kväll!

Räcker plastplugg för att hålla bromsvätskebehållaren (den är fäst med en backspegel på ST 3 R)? Ville gärna beställa från british-customs, men blev precis som du avskräckt av fraktkostnaden (totalt 53$ för en skruv kändes i överkant).

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Aha, då hade jag missat huvudämnet i farten... Trodde du bara letade efter något att täcka hålen för backspeglarna.
Min klump till bromsvätskebehållare sitter på styret, svart stor kub med nivåglas.
Då skiljer det sig från den "vanliga" Street Triple o R modellen.

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
Räcker plastplugg för att hålla bromsvätskebehållaren (den är fäst med en backspegel på ST 3 R)? Ville gärna beställa från british-customs, men blev precis som du avskräckt av fraktkostnaden (totalt 53$ för en skruv kändes i överkant).

Nja en plast blupp skulle jag inte lita på. Är de inte samma gänga på de flesta speglar? Om så är fallet, åk till närmsta MC handlare och hör om dom kan ha en skruv att sälja.

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
Nja en plast blupp skulle jag inte lita på. Är de inte samma gänga på de flesta speglar? Om så är fallet, åk till närmsta MC handlare och hör om dom kan ha en skruv att sälja.

Jag har letat runt men det är (tydligen) en väldigt ovanligt gängning på den så det verkar MYCKET svårt att få tag på. De hade det inte på någon av de MC-handlare jag varit hos i alla fall, inte heller hos någon av de större järn-affärerna jag varit i. Som sagt, om någon hittar en skruv som passar får ni gärna höra av er!

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Jag köpte "backspegelgänga" till min Speed Triple över disk här i Göteborg för några år sen. Gå till välsorterade yrkesbutiker så har de garanterat.

Last edited:

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
Jag köpte "backspegelgänga" till min Speed Triple över disk här i Göteborg för några år sen. Gå till välsorterade yrkesbutiker så har de garanterat.

Över disk i vilken slags butik (eller ännu bättre, vilken butik så går jag dit)? MC-handlare? De hade tyvärr inte sådana skruvar hos Johans MC där jag köpt cykeln.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...