Triumph Street Triple-tråden

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Över disk i vilken slags butik (eller ännu bättre, vilken butik så går jag dit)? MC-handlare? De hade tyvärr inte sådana skruvar hos Johans MC där jag köpt cykeln.

Jag vill minnas att det var på Regale (3-4 år sen). Men det finns säkert många andra (yrkes)butiker / mekaniska verkstäder som gärna hjälper en hojåkare i "nöd".
:)

Last edited:

Fredde71

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2010
Hoj
Street Triple R-11
Fått tag på eloxerad skruv genom Tools i Södertälje, blev banjoskruv tror att dom är tänkta till bromsslangar.
Dom är lite för långa så det blir att svarva av lite på gängan men sen ska det funka.

zionsson

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2010
Hoj
Ja
Abstinensen är svår nu efter att hojen påbörjat sin vintervila - första säsongen med mc har varit kanon och jag ser grymt mycket fram emot när man i vår får plocka fram Triplen igen!

Häromdagen blev det alltför jobbat utan en mc hemma så jag gick och köpte mig en legomodell som påminner starkt om Street Triplen, dock saknas en hel del grejer på den och färger på ramen mm var lite knas, så självklart var jag tvungen att modifiera den.

8051c.JPG

Den är inte riktigt klar men på god väg, knäpp som man är så har jag special beställt lite delar så att jag kan få kutsen och bellypanen röda också.

Det som skiljer från från orginalmodellen är:

-Avgassystem, dämpare, grenrör mm
-Placering/storlek på kylaren
-Svarta vev och kopplingshus
-Slangar på höger sida
-Tuta på vänster sida
-Ramverket vid bakändan
-Tuta! :D
-"Guldfärgad" centrummutter
-Styrkronan är grå istället för svart
-Ramen har fått andra färger för att bättre matcha orginalet
-Bytt färg på flyscreenen
-Svarta/andra kåpor till kylaren
-Bromsvätskebehållare fram och bak

Ja det var nog allt såhär långt...
Lite bilder:

Orginalet - (bilderna snodda från ett annat forum)

5021897806_843a0847f0_b.jpg

5021290615_68156355fb_b.jpg

5021289257_d5a90e284b_b.jpg

Modifierad:

8051.jpg

8051-2.jpg

8051-3.jpg

8051-4.jpg

8051-5.jpg

8051-6.jpg

8051-7.jpg

Berra1

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Hoj
triumph street triple -10
kul projekt du har där zionsson! kommer bli en riktig värsting!:tummenupp är det din str3'a som gått i ide hos lelles?:tuttar stod och kika på den häromdagen när jag var in och skaffa depåstöd i så fall!:D

Last edited:

zionsson

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2010
Hoj
Ja
ok! kul med en till som har str3 i uppsala!:tummenupp har du sett några fler i krokarna? kanske finns massor bara att man inte sett dom.:tungan
var det dyrt med vinterförvaringen hos lelles?

Nej jag har faktiskt inte sett några fler här i Uppsala, dock ett par Daytonor och snart lär det bli ännu en - polaren gör nog slag i saken inom en vecka! :D

Vinterförvaringen kostar 2295:- från och med första oktober till och med sista April. Då ingår underhållsladdning samt att du får ut den nytvättad.
Helt klart överkomligt. =)

Vi får se till att ta en tur till våren!

Berra1

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Hoj
Nej jag har faktiskt inte sett några fler här i Uppsala, dock ett par Daytonor och snart lär det bli ännu en - polaren gör nog slag i saken inom en vecka! :D

Vinterförvaringen kostar 2295:- från och med första oktober till och med sista April. Då ingår underhållsladdning samt att du får ut den nytvättad.
Helt klart överkomligt. =)

Vi får se till att ta en tur till våren!

fan vad nice! trajjorna tar sakta men säkert över uppsala!:yoparty och det priset var ju inte så tokigt! jag kollade hos sulas för länge sen och har för mig att det var dyrare där plus att den får stå i strängnäs. men jag är ju jäkligt sugen på att ha den i vardagsrummet!:brynad den där vårturen låter fint! trajjamaffian är i stan! haha:squid

zionsson

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2010
Hoj
Ja
Här kommer lite fler bilder:

DSC_0195-1.jpg

DSC_0196-2.jpg

DSC_0200-4.jpg

DSC_0197-3.jpg

DSC_0203-5.jpg

DSC_0205-6.jpg

DSC_0206-7.jpg

Har nu byggt om ramen och tanken. Dessutom ordnat strålkastarna och flyscreenen så det inte finns något mellanrum. En halvful framskärm kom också till... :p

Berra1

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Hoj
det tar sig! jäkligt likt ju!:Bugar men du behöver ju något styrhöjar kit!:fakta för nu ser det ut som Clip on. men du kanske hade tänkt åka mest bana med den?:D

Last edited:

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Sådär, då hälsar jag mig själv välkommen till denna tråd :)

va på jakt efter en Daytona, men det blev en Röd S3 -10 :)

Utrustning:
cuts
lackerade kylarvingar
hugger
arrow lowboy (mappad)
mini backspegel

kommande utrustning
bellypan
minihandtag broms/koppling
tail tidy (ser ju förjävlig ut orginal...)
miniblinkers

Har varit ute och dragit ett par varv runt kvarteret i eftermiddag :) fasiken vad trevlig den är,

nu är det bara ett par dryyyga månader kvar till det är dax för påställning. (8 april när man fyller 25 och försäkringen blir skälig, och kanske vädret också :))

evil sibling

Calcatea Bellator
Gick med
7 May 2007
Hoj
R R R [Triple R]

Utrustning:
cuts
lackerade kylarvingar
hugger
arrow lowboy (mappad)
mini backspegel

kommande utrustning
bellypan
miniblinkers

Har varit ute och dragit ett par varv runt kvarteret i eftermiddag :) fasiken vad trevlig den är,

nu är det bara ett par dryyyga månader kvar till det är dax för påställning. (8 april när man fyller 25 och försäkringen blir skälig, och kanske vädret också :))

trevligt med en trippel till i Halmstad! :tummenupp

Berra1

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Hoj

Utrustning:
cuts
lackerade kylarvingar
hugger
arrow lowboy (mappad)
mini backspegel

kommande utrustning
bellypan
miniblinkers

grattis!:tummenupp:yoparty

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Man Tackar!
Verkar ju vara rätt lik din hoj Berra :)

efter att ha läst igenom 108 sidor i denna tråd och kollat på alla test som finns på tuben är man ju inte mindre sugen på att köra... :)

jag är ju en av dom som köper något utan att ha provat eller läst något alls om det innan, hitta på blocket, och sen gärna köpa samma dag, IMPULS :)

men med tanke på den kritik Str3 har fått av diverse motor journalister samt er här så kan jag inte i min vildaste fantasi tänka att jag gjort ett dumt köp :) är ju i stort sett bara lovord som ges om hojen, förutom dehär med fjädringen på Icke R modellen.
Stod i valet att köpa en R istället, men fick så jädrans bra bris på denna, så om det behövs får jag isåfall kosta på den ett par nya bromsar och ställbar fjädring
( har haft mitt kort i 3 år, kört tot 400 mil hoj, så klassar mig själv som rejäl nybörjare!)

låååång vinter :( blir en trip till garaget i veckan för att börja fila på en hemmagjord tailtidy

Berra1

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Hoj
nu slänger jag upp några dåliga mobilfoton på röda faran. jag har ju slarvat med det! (köpte den ju i juni):rolleyes: du verkar ha bra smak daniel!:D du kommer inte bli besviken! jag tror att man klarar sig bra utan R modellen i början. jag är rookie jag med och det är fasiken inte hojen som är den svaga länken för mig än i alla fall! man blir lite avundsjuk på kutsen och minispegeln! har inte blivit någon kuts eftersom honan så prompt ska åka med så fort hon får tillfälle! men över vintern här ska det bli ändring på det! skjutspinnarna ska bort och kuts på!:banana men det är ju lätt att sätta tillbaks om hon skulle börja sexstrejka till våren!:jisses

Bifogat

• IMG_0133.jpg
    IMG_0133.jpg
    230.8 KB · Visningar: 132
  • IMG_0134.jpg
    IMG_0134.jpg
    253.9 KB · Visningar: 153

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Har ni som kört några mil med era triplar haft ont av vibrationer i styret ?
Är lite sugen på något annat till våren.... Duccen vibrerar en hel del tyvärr....

Verkar vara en fin moppe annars , riktigt snygg :tummenupp och den vinner ju varenda test den ställer upp i också :yoparty

Berra1

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Hoj
Har ni som kört några mil med era triplar haft ont av vibrationer i styret ?
Är lite sugen på något annat till våren.... Duccen vibrerar en hel del tyvärr....

Verkar vara en fin moppe annars , riktigt snygg :tummenupp och den vinner ju varenda test den ställer upp i också :yoparty

nej aldrig! har hunnit med ca 450mil med min, fast jag har ju inte kört längre än kanske 20-30 mil i sträck. :tungan det är iofs min första hoj och det enda jag har att jämnföra med är körskolehojen (bmw f800gs).:död men jag tycker den är helt underbar:Bugar bara att åka och köpa om du frågar mig!:tummenupp

Berra1

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Hoj
nu har vörstingen gått i ide! fattas bara miljömatta med nått rejsigt mönster och en skinnfåtölj att dricka wisky i med en bike tidning :brynad :Rockbanan

Bifogat

• IMG_0239.jpg
    IMG_0239.jpg
    162.4 KB · Visningar: 119
  • IMG_0240.jpg
    IMG_0240.jpg
    163 KB · Visningar: 95

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
nu har vörstingen gått i ide! fattas bara miljömatta med nått rejsigt mönster och en skinnfåtölj att dricka wisky i med en bike tidning :brynad :Rockbanan

Ser ju nästan rosa ut på dom bilderna :)

Funderar lite på att köpa nya reglage till kopplig / Broms, hittade billiga på E-bay 46£ + frakt typ 10£, dvs idag typ 600:- hemma för ett par. Är det värt att lägga typ 2000:- istället för att få Pazzo eller Titax?

Någon som kör med en billig variant? dålig känsla, kvalitet?

En sak till, har ni någon underhållsladdning på batteriet? läste att Daytona hade problem med dåliga batterier,

Last edited:
Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...