Triumph Street Triple-tråden

Magfast

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
2010,Triumph street triple R
orange

Ännu en ny ägare till en orange street R-10.
Arrow lowboy, bellupan och flyscreen på.
Nu hopas man bara att höst och vinter kunde lungna sig lite.

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Street Triple now comes with even more as standard

Purchasers of Triumph’s award winning Street Triple and Street Triple R motorcycles now get an added bonus in the form of a free accessories pack worth over £340!

From September 1, all new Street Triple models will come with a dealer-fitted colour-coded flyscreen, bellypan and radiator cowl as standard, giving an even sportier edge to the class-leading 675cc streetfighters.

Triumph’s Street Triple and Street Triple R are the British company’s best selling models. Powered by a 106PS version of the character-laden 675cc three-cylinder engine, they have an appeal and accessibility that satisfies new and experienced riders alike and which saw them voted one and two in leading UK motorcycle magazine Bike’s ‘Bike of the Year’ awards in 2009.

The promotion will run for a limited period only.

http://www.triumphmotorcycles.co.uk/motorcycles/offers

*gäller ej i sverige, vad jag förstått

DempanDanius

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Hoj
SuperDuke -09

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Hade jag varit dig så hade jag åkt till Mitonga i Lomma och fått den mappad för 400 spänn, fixat på 10 min och inget klydd med kablar osv. Helt klart värt det, och det blir ordentligt gjort:)

Tror inte det är något problem för r33z att lägga in en ny mapp i sin ECU, han flashar om sina androidlurar oftare än jag dricker kaffe. (och jag dricker mycket kaffe..)

Ännu en ny ägare till en orange street R-10.
Arrow lowboy, bellupan och flyscreen på.
Nu hopas man bara att höst och vinter kunde lungna sig lite.

Fin hoj du valde :tummenupp rätt färg o allt!

Hej..nu har man bytt tråd och är en stolt ägare av en röd -10 fr Johans Mc i Göteborg

Vankade rundor kring den tror jag, medans jag väntade på att få köpa min. Mycket snygg färg på den också!

Last edited:

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
Trodde inte att de skulle bli en sån skillnad i effekt med Arrow blåset, men nu är den ju riktigt svår att hålla i backen på första o andra växeln, KUL =)

Den går för fett nu, baktänder så fort man släpper gasen. Kanske ska skaffa ett bättre luftfilter innan mappar. Får sätta mig in lite i mappningen, man kanske kan tweeka lite själv :yoparty

Last edited:

Pudding

...en man med stora drömmar!
Gick med
26 Oct 2008
Hoj
En liten naken 3:a
Tjenare stolta triple-ägare. Fick en idé att börja piffa till trajjan baktill. När jag rev loss lite lampor blinkers m.m stötte jag på en kabel jag inte hajjade direkt vad den gick till. Det går ju 5 sladdar bak. 1 för bakljuset, 1 för reg-belysning, 1 för vardera blinkers och så en kabel till som gick in i en "kontakt". Vad är denna till för, med risk för att bli i idiotförklarad? Stod i lite halvdåligt ljus med för lite mat i magen för att undersöka vidare :)

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
Tjenare stolta triple-ägare. Fick en idé att börja piffa till trajjan baktill. När jag rev loss lite lampor blinkers m.m stötte jag på en kabel jag inte hajjade direkt vad den gick till. Det går ju 5 sladdar bak. 1 för bakljuset, 1 för reg-belysning, 1 för vardera blinkers och så en kabel till som gick in i en "kontakt". Vad är denna till för, med risk för att bli i idiotförklarad? Stod i lite halvdåligt ljus med för lite mat i magen för att undersöka vidare :)

Den är till en sensorn som ska sitta en liten "dosa" fast skruvad i skärmen, den känner av lufttrycket för att ställa bränslemängden.

http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=39911

Last edited:

Pudding

...en man med stora drömmar!
Gick med
26 Oct 2008
Hoj
En liten naken 3:a
Snyggt! Det tackar jag för. Vad jag förstod efter lite forskning på nätet så spelade det ingen större roll vad den satt.

Ännu en ny fråga. Jag har ny regbelysning som bråkar lite. Jag hade tänkt att använda kontakterna till den gamla regbelysningen. Går det? Försökte pilla ut sladdarna ur "hane-kontakten" Men det gick sådär. Hur gör djur?

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
Jag köpte 2st nya kontakter. Klippte bort den gamla kontakten. Satte honan på kabeln in till hojen och de två hanarna satte jag på de två skyltbelysningarna. Så nu kan jag byta regbelysning utan att behöva fibbla runt med olika kontakter.

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
Vad ska ni pilla med i vinter?

Själv ska jag:
# Lämna in den på 80mila service
# Plocka av tank, små kåpor och sen tvätta med allt in i minsta detalj
# bestämma mig om flyscreen ska på eller inte
# fixa orange kåpor till kylaren
# lära mig mappa om

DempanDanius

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Hoj
SuperDuke -09
Vad ska ni pilla med i vinter?

Själv ska jag:
# Lämna in den på 80mila service
# Plocka av tank, små kåpor och sen tvätta med allt in i minsta detalj
# bestämma mig om flyscreen ska på eller inte
# fixa orange kåpor till kylaren
# lära mig mappa om

* Förmodligen fixa kolfiber detaljer som tex Hugger, Kedjeskydd, fotpins-skydden osv, finns en hel del att byta ut.
*1000 mila service
*Tvätta och putsa upp ordentligt.
*Dreva om för att lättare på upp han på bakan.
*Kolla fler videos på bakhjulskörning!:yoparty

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Trodde inte att de skulle bli en sån skillnad i effekt med Arrow blåset, men nu är den ju riktigt svår att hålla i backen på första o andra växeln, KUL =)

Den går för fett nu, baktänder så fort man släpper gasen. Kanske ska skaffa ett bättre luftfilter innan mappar. Får sätta mig in lite i mappningen, man kanske kan tweeka lite själv :yoparty

Vanligtvis så baktänder den för att den går för snålt.

\Masonit

S.O

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2009
Hoj
cbr1000rr, Versys 650
I brist på koll var jag ska lägga den här frågan slänger jag ut den här. Är det nån som vet varför (enl specifikationen) Striple R är 3 cm längre än den vanliga Striplen?

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
I brist på koll var jag ska lägga den här frågan slänger jag ut den här. Är det nån som vet varför (enl specifikationen) Striple R är 3 cm längre än den vanliga Striplen?

R-modellen har andra dämpare (daytonans), tror den har annan gaffelvinkel också.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Intressant iakttagelse, googlade wheelbase och fick fram följande siffror (mm).

2010R 1394.5
2010 1389.4
2009R 1394.5
2009 1394.5
2008 1394.5

Daytonan har 3mm längre hjulbas (1395mm) genom flackare gaffelvinkel på "nya" modellen (2009-2010).

EDIT: Hittade nu detta
2010 Street Triple
# Wheelbase: 54.7 in / 54.5 in - "R" model
# Rake/Trail: 24.3 degree / 95.3 mm; 23.9 degree / 92.4 mm - "R" model

De har alltså gjort standard streeten mer snabbstyrd o daytonan något långsammare (samma som streeten varit hittils...)

:va

Last edited:

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
Vanligtvis så baktänder den för att den går för snålt.

\Masonit

Ja du har nog helt rätt där.

Fick kabeln idag, men blir nog inte något pillande denna veckan.

Hade inne den på 80 mila service idag, så nu flyttade jag rpm-led-indikationen till 8000

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
blev 22 mil i lördags, 15 grader o strålande sol och en raket mellan benen, hoppas på fler sådana dagar innan vintern kommer

Så nu är man över 120 mil, då är de bara att dra gasen fullt

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...