Triumph Street Triple-tråden

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Hoj
Ducati SF 1098S

Tackar, det ser ju lika sämst ut som på daytonan
Någon som testat om det går att trycka in ett abus 8000 detectolås där?

8000_Detecto_disc.jpg

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Tackar, det ser ju lika sämst ut som på daytonan
Någon som testat om det går att trycka in ett abus 8000 detectolås där?

Det finns två utrymmen. Det uppenbara bakom batteriet, men också ytterligare ett nere till höger på bilden. Perfekt att ställe att lägga bromsskivelås på.

Ett sånt här får lätt plats:
44386805.jpg

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Hoj
Street triple R -13
Efter att ha tillbringat över 2h på Lelles dregglandes över en triple R är man ju bra sugen. Inte blir det bättre av att man lusläst den här tråden :)

Tog mitt kort sent förra året, så det hann tyvärr inte bli så mycket körning. Hann iaf kränga iväg den gamla hondan jag övningskörde på. Nu står jag i valet och kvalet om jag ska köpa en ny (-10 el -11). Phantom black är den jag fastnat mest för. Dock är den en sak som stör mig lite med den.. guldfälgarna. Är lite för mycket bling för min smak, så jag har letat lite efter alternativa fälgar men inte hittat. Vilka bekymmer!

zionsson

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2010
Hoj
Ja
Efter att ha tillbringat över 2h på Lelles dregglandes över en triple R är man ju bra sugen. Inte blir det bättre av att man lusläst den här tråden :)

Tog mitt kort sent förra året, så det hann tyvärr inte bli så mycket körning. Hann iaf kränga iväg den gamla hondan jag övningskörde på. Nu står jag i valet och kvalet om jag ska köpa en ny (-10 el -11). Phantom black är den jag fastnat mest för. Dock är den en sak som stör mig lite med den.. guldfälgarna. Är lite för mycket bling för min smak, så jag har letat lite efter alternativa fälgar men inte hittat. Vilka bekymmer!

Köp den svarta och vi byter fälgar rakt av.
Har en mattgrå R, med de mörkgrå antracitfärgade fälgarna.

Finns bilder på triumph675.net där en har gjort denna swap!
Båda hojarna ser sjukt bra ut! :)

http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=47345&highlight=gold+wheels

På sida 3 finns bilder på båda hojarna! :)

Last edited:

The Ufo

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Hoj
2015 Yamaha YZF R1
Nya levers

Fick precis hem mina levers från The2wheels på e bay och måste säga att jag är hel nöjd. kvalitén är över förväntan för dom pengarna (50$) här är några bilder på dom.

133.jpg

136.jpg

137.jpg

138.jpg

139.jpg

Passform och bilder när dom sitter på hojen kommer upp :)

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Ännu fler nya levers....

Även jag har fått hem mina nya levers från the2wheels idag, tyvärr inga bilder ännu.

Riktigt bra finish på dom, beställde både ett par korta och ett par långa (ej vikbara som UFO:s ovanför) i svart med röda justeringar, det var ändå så billigt.
528:- för rubbet med frakt.:yoparty

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
tjo boys. varit utan hoj nu snart 1år och börjar bli lite sugen på en hoj nu. sugen på en street 3a. undrar lite vad går 100mila och 600mila servicen på när ni gjorde dom? någon som har fixat annat avgas utan att mappa om hojen?

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
KTM 790 Adventure R
Jag gav 1800kr för 100mila, nästa sevice är vid 1000 mil och nästa vid 2000 och så vidare.
Mappa om den är rätt viktigt om man inte vill bränna ventiler för att hojen går för snålt.

Torminator

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
Suzuki Bandit 1200 K6
Det lutar åt att det är dags att byta upp sig till våren, och streeten är en av de hojar jag funderar på. Gjorde "misstaget" vid senaste service att provköra en strippa medan jag väntade.. Det var nära att jag bad dem behålla suzukin så att jag kunde ta med trajan hem i stället.
Men jag tänkte fråga er som vet: Hur är aktionsradien? Det verkar ju som om den inte är det snålaste hojen direkt.
Och hur funkar den till vardags? Är den ok att köra lite längre sträckor på?

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
KTM 790 Adventure R
Aktionradien beror på hur gashanden drar. Är som på vilken modern hoj känns det som, 18 liter tank så man kommer väl 20-25 mil. Den funkar alldeles utmärkt till vardags, pendlade med min förra sommaren. Det skulle väl vara vinden då men det är väl rätt så kört på en nakenhoj. Roligare hoj får man leta efter.

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 848
När tjejen och jag åkte "oinspirerat" (läs lugnt) i somras kom vi 29 mil innan jag inte vågade längre.
Det tycker jag är helt ok, speciellt med skjuts och mina 100 kilo på hojen.

Angående komforten tycker jag den är skaplig för att vara en nakenhoj, däremot tycker jag inte att tillbehörs gelsadeln är värd sina pengar, jag har en sådan på men kan inte direkt säga att det är så stor skillnad mot den vanliga.

Last edited:

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Tack för svaren!
Det verkar vara svårt att hitta svagheter på streeten..

Jag har haft min i två hela säsonger nu och är alltjämt MYCKET nöjd, roligare hoj är som sagt svårt att hitta. Aktionsradien är helt ok, kör du "inspirerat" så kommer du fortfarande runt 20 mil innan det börjar kännas osäkert över hur mycket som är kvar i tanken (jag är lite nojig, vill inte ha soppatorsk). Då har det ändå alltid varit minst två liter kvar när jag tankat, nästan aldrig fått i mer än 15 liter...

Det enda negativa jag kan komma på är att det är ganska tröttsamt att köra riktigt långt. Körde Gbg-Sthlm förra året och det är väl inte direkt jättekul på en nakenhoj. Vill man slippa vinden mer får det nog bli en tourer dock, och då tappar man allt annat som är skoj med ST3an.

Sammanfattningsvis, jag kan fortfarande inte tänka mig någon hoj jag hellre hade velat äga. Billig försäkring, gott drag, skön körställning och fantastisk på vägen!:banana

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Hoj
Street Triple R -09
jimla & The Ufo har ni hunnit montera era levers än? Skulle vara trevligt och höra hur bra passform de har. Är riktigt sugen på att beställa ett par själv.. The Ufo är dina silver eller titanium? ser ut som silver men svårt att säga.

Har någon hittat några schyssta handtag till STR? för visst har vi 28mm handtag och inte 22mm?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år