Då har man gjort årets första tur med "nya" hojen som jag fick igår =)
När skulle vi skåningar/hallandsbor planera in vår lilla trippelträff nu? =)
nu är det förstås långt dit, och kommer bli ett par rundor innan, men vad sägs om en liten gemensam runda vid påsk? kanske långfredagen? eller annandagen? då är ju de flesta lediga?! förslag på tur?
Någon som kan säga vilka pipor som sitter på den här triple R ?
http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Street_Triple_R__Special__32245433.htm?ca=4&w=3
Tycker den verkar ha "allt" eftersom jag bara ägt orangea hojar så blev jag ju riktigt sugen !
Halloj!
Jag är på gång och ska införskaffa min andra hoj, har tidigare ägt en Kawasaki Er-6.
De hojar jag funderat på är antingen Kawasaki Z750 eller en Triumph Street Triple. Det verkar vara roliga hojar båda två som inte kostar en förmögenhet att försäkra.
Har någon provkört båda dessa hojar och kan redogöra för hur de skiljer sig åt att köra? Jag vet att ni självklart förespråkar Street Triplen, men jag skulle vilja ha ett så ärligt svar som möjligt
För stunden så lutar det åt en Triumph på grund av utseendet och vad jag läst hittils, men vill ha lite mer kött på benen.
Anledningen till att jag sålde Er-6:an var för att den kändes lite för liten och något klen.
Halloj!
Jag är på gång och ska införskaffa min andra hoj, har tidigare ägt en Kawasaki Er-6.
De hojar jag funderat på är antingen Kawasaki Z750 eller en Triumph Street Triple. Det verkar vara roliga hojar båda två som inte kostar en förmögenhet att försäkra.
Har någon provkört båda dessa hojar och kan redogöra för hur de skiljer sig åt att köra? Jag vet att ni självklart förespråkar Street Triplen, men jag skulle vilja ha ett så ärligt svar som möjligt
För stunden så lutar det åt en Triumph på grund av utseendet och vad jag läst hittils, men vill ha lite mer kött på benen.
Anledningen till att jag sålde Er-6:an var för att den kändes lite för liten och något klen.
De hojar jag funderat på är antingen Kawasaki Z750 eller en Triumph Street Triple.
Har någon provkört båda dessa hojar och kan redogöra för hur de skiljer sig åt att köra? Jag vet att ni självklart förespråkar Street Triplen, men jag skulle vilja ha ett så ärligt svar som möjligt
Nu ska du bara bestäma dig om du ska den vanliga eller en R =)
Hmmm ja just det. Är det fjädringskomponenter som skiljer eller är det något mer?
Är det förresten några barnsjukdomar på den första årsmodellen som man bör se upp med, eller andra vanligt förekommande fel?
Har lite funderingar på att byta broms/kopplingsgrepp på hojen, då de som sitter på inte är de vackraste... ASV eller Titax lutar de åt, dock inga kina-kopior. Läste någon tråd på forumet om de som fått sitt framhjul låst med såna. Inte kul!
Vad är era erfarenheter kring dessa? ASV är ju grymt snygga, men då får man ju betala för det också..
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |