Triumph Street Triple-tråden

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
KTM 790 Adventure R
Jag letar efter styrändsspeglar till min R nu, hade Triumph/Rizoma styränds förra året men betalar inte 1500kr för speglar igen. Tips på något bra som passar på det styret?

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 848
jimla & The Ufo har ni hunnit montera era levers än? Skulle vara trevligt och höra hur bra passform de har. Är riktigt sugen på att beställa ett par själv.. The Ufo är dina silver eller titanium? ser ut som silver men svårt att säga.

Har någon hittat några schyssta handtag till STR? för visst har vi 28mm handtag och inte 22mm?

Tja Movie.

Jag har inte haft tid att montera ännu, men tänkte att kanske till helgen....
Försöker iallafall få in några bilder på mina levers, för utseende och längd skillnadens skull.
Blixten gör att det röda ser mer rosa ut än rött, verkligheten är nog någonstans mittemellan.

// Jimmy

Bifogat

• Levers kort o lång.jpg
    Levers kort o lång.jpg
    132.9 KB · Visningar: 101
  • Levers kort o lång closeup.jpg
    Levers kort o lång closeup.jpg
    186.7 KB · Visningar: 103
Last edited:

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Last edited:

The Ufo

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Hoj
2015 Yamaha YZF R1
jimla & The Ufo har ni hunnit montera era levers än? Skulle vara trevligt och höra hur bra passform de har. Är riktigt sugen på att beställa ett par själv.. The Ufo är dina silver eller titanium? ser ut som silver men svårt att säga.

Har någon hittat några schyssta handtag till STR? för visst har vi 28mm handtag och inte 22mm?
Dom är silver. Tror dom passar bättre med allt silver och krom runt styret. Tror inte titan passar lika bra. Ska försöka montera på dom idag eller imorgon om jag hinner. Tycker inte du ska tveka på att köpa. Är så pass billigt att ja funderar på att köpa in 3-4 set till i olika färger bara för att ha dom :) .

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Hoj
Street Triple R -09
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220740609883&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220740604943&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Har mailat och frågat lite så väntar på svar sen beställs det, efter ha sett bilder på standard och mot dessa så vill jag inte gå till garaget utan ett par nya Levers :)

Vad för annat billigt "godis" kan man köpa för att göra hojen mer personlig? Hittar inga speglar som jag gillar som inte kostar skjortan. Har original nu och vill inte ha styändsspeglar tips mottages!

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220740609883&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220740604943&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Har mailat och frågat lite så väntar på svar sen beställs det, efter ha sett bilder på standard och mot dessa så vill jag inte gå till garaget utan ett par nya Levers :)

Vad för annat billigt "godis" kan man köpa för att göra hojen mer personlig? Hittar inga speglar som jag gillar som inte kostar skjortan. Har original nu och vill inte ha styändsspeglar tips mottages!

Köpte mig ett par orange handtag. 139:- ink frakt löjligt billigt.

Vill varna för att köpa billiga speglar. De har jag testat och de resulterade i att så fort jag närmade mig 100km/h så vek sig spegeln i fartvinden. Köp original, de blir ni nöjda med.

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Är det någon som kan svara på vem det är som erbjuder de här försäkringspremierna som nämns i artikeln?

http://www.motorrad.se/?nid=173

Har jämfört med IF:s prislista men det stämmer inte överens.

Då det pratas om "den första R:en" i Sverige gissar jag på att artikeln är från hösten 2008 då R:en kom först som 2009 års modell. Därefter har försäkringspriserna hunnit justera sig en hel del... till det sämre tyvärr.

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Då det pratas om "den första R:en" i Sverige gissar jag på att artikeln är från hösten 2008 då R:en kom först som 2009 års modell. Därefter har försäkringspriserna hunnit justera sig en hel del... till det sämre tyvärr.

Mjo, en hel del är minst sagt rätt i så fall. Men du har säkert rätt i det du säger. Sannerligen en trist utveckling på försäkringspremierna som stigit många tusenlappar bara på några få år... Tack för svaret.

Pratade med en person på IF idag också, eftersom jag hade för mig att Street Trippeln låg i kategori Sport Classic. Försäkringsmänniskan hävdade dock att den var klassad som Sport, stämmer detta verkligen?

Last edited:

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Mjo, en hel del är minst sagt rätt i så fall. Men du har säkert rätt i det du säger. Sannerligen en trist utveckling på försäkringspremierna som stigit många tusenlappar bara på några få år... Tack för svaret.

Pratade med en person på IF idag också, eftersom jag hade för mig att Street Trippeln låg i kategori Sport Classic. Försäkringsmänniskan hävdade dock att den var klassad som Sport, stämmer detta verkligen?

han verkar ju inte vara riktigt vaken, enl hemsidan så ligger den i sport classic iaf, även om priserna har stigit tycker jag ändå att det är överkomligt,
Om jag jämför med min kawa Z750 jag hade tidigare, och den hade inte alls samma vikt/effekt

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
Nån som vet om daytonans dämpare passar på str,n.

tror inte den passar rakt av, str'n har inget hål på den undra styrkronan för styrdämparen som daytonan har. dock kan man ju säkert fulmecka ditt den.

jag hade köpt ett aftermarket till str'n istället för att klydda.

hjonet

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Honda cbr 1000 08
tror inte den passar rakt av, str'n har inget hål på den undra styrkronan för styrdämparen som daytonan har. dock kan man ju säkert fulmecka ditt den.

jag hade köpt ett aftermarket till str'n istället för att klydda.

Tacksam för ditt svar,men tänkte främst på bakdämpar´n.

hjonet

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Honda cbr 1000 08

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
KTM 790 Adventure R
Då har man gjort årets första tur med "nya" hojen som jag fick igår =)
När skulle vi skåningar/hallandsbor planera in vår lilla trippelträff nu? =)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år