Triumph Street Triple-tråden

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
fan va snygg fly-screenen va på den nya, ser ju mycket sportigare ut än den gamla, undrar när den går att beställa och hur svårt det kan vara att modda dit på den "gamla" modellen :)
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Nu är dom äntligen på. Leversena ja köpte från ebay (the2wheels). Kan bara säga att jag är super nöjd mä dom. passade klock rent och inte märkt av några fel än. För dom pengarna är det (enligt mig) inget att diskutera om. Jag är inte någon miljonär som har råd att punga ut 2000-3000 tusen för ett ingraverat märke t.ex titax, asv, rizoma etc vilka förmodligen tillvärkas i samma fabrik i kina som alla kopior. Och för er som vurpat med hoj för att hjulet låst sig hoppas jag ni inte skadat er och att ni till nästa gång kanske kollar om den ligger an/emot. Kan hända med dom bätter märkena oxo.

TITAX tillverkas i Tjeckien PUNKT, PAZZO och RIZOMA tillverkas i Italien PUNKT. Men det finns alltid folk som vill köpa saker från Kina , hur skulle annars ett sånt företag som Biltema gå med vinst. MEN det är INTE da shit.. ;-)
 

The Ufo

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2015 Yamaha YZF R1
TITAX tillverkas i Tjeckien PUNKT, PAZZO och RIZOMA tillverkas i Italien PUNKT. Men det finns alltid folk som vill köpa saker från Kina , hur skulle annars ett sånt företag som Biltema gå med vinst. MEN det är INTE da shit.. ;-)

Det fanns en gång i tiden (4år sen) en fabrik som hete Sandretto i norra italien i en liten stad som heter Pont Canavese. Dom sepcialicerade sig på tillväkning av CNC svarvar och plast pressar. Deras svarvar användet av rizoma tills rizoma bestämde sig för att köpa "BILLIGA" skit svarvar från kina. Började oxo köpa in aluminium därifrån. Va är skilnaden? Samma material,samma svarv...Paulo tillvärkar den istället för Lee. SAMMA SKIT. Rizoma är lika mycket Italienskt som Volvo är svenskt..... PUNKT
 

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
Ducati SF 1098S
Någon här som kört arrows 3-1 system på bana? Hur funkar det med ljudet isåfall - blir det för högt? Jag har också läst om folk som lyckats skrapa systemet när de lutat hojen för mycket - nån som vart med om det?
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Någon här som kört arrows 3-1 system på bana? Hur funkar det med ljudet isåfall - blir det för högt? Jag har också läst om folk som lyckats skrapa systemet när de lutat hojen för mycket - nån som vart med om det?

Du kommer runt på de flesta banor med 3-1 systemet, både vad gäller ljud och markfrigång. Om du vill. Om du vill annorlunda kan du också bli svartflaggad för ljudet och skrapa i systemet.

Så vad försöker jag säga :va

Du kommer inte kunna ge 100%
Du får hålla igen på rakorna för ljudet och du får hålla igen på lutningsvinkeln för markfrigången i kurvorna. (Såvida du själv inte sätter gränserna före hojen gör det åt dig).

Det lurigaste med systemet är att det tar i före fotpinnen gör det. Se till att skaffa en längre "skrapbult" under fotpinnen som förvarnar så är det ingen fara :tummenupp
Kom ihåg att fjädringen komprimerar också, om du står i garaget o måttar ut lagom längd på bulten.

Blev du klokare? :glömdet
Arrow 3-1 är inte bästa systemet för en bansmiskare.
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Då har man slängt in en ny map i hojen.
Slängde in de som triumph själva använder för 3-1 Arrow system. Får testa den ett tag och sen även pröva några andra som jag hittat som ska vara anpassade för öppnare luftfilter.
 

The Ufo

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2015 Yamaha YZF R1
Då har man slängt in en ny map i hojen.
Slängde in de som triumph själva använder för 3-1 Arrow system. Får testa den ett tag och sen även pröva några andra som jag hittat som ska vara anpassade för öppnare luftfilter.

Va har du för system/filter på din hoj?
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Väntar med spänning på din rapportering! :tummenupp

Körde till jobbet idag med trajan, tyvärr är där inga större möjligheter att dra ut den fullt. Den kände lite rappare även på de lägre varven nu och ljudet, jag säger bara ljudet med en öppen burk och ett low boy.
images
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Ursäkta den dumma frågan men va menas med öppen luft burk? Jag har ett par arrow slip-on och ett bmc filter. Ska ja ta mappen som är standard för dom eller finns det ett annat alternativ?

Med öppen burk menar jag att jag tagit bort den begränsade plast biten i insuget och ersatt dem med ett galler. typ: http://www.street-triple.co.uk/forum/index.php?topic=3754.0

finns de en utprövad mapp för slip-on + bmc så är de väl smart att köra den, vill du sen så kan du ju alltid modifiera den själv eller testa andras
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top