Triumph Street Triple-tråden

The Ufo

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2015 Yamaha YZF R1
Med öppen burk menar jag att jag tagit bort den begränsade plast biten i insuget och ersatt dem med ett galler. typ: http://www.street-triple.co.uk/forum/index.php?topic=3754.0

finns de en utprövad mapp för slip-on + bmc så är de väl smart att köra den, vill du sen så kan du ju alltid modifiera den själv eller testa andras

Vet inte om det finns någon map till just den men att testa mig fram låter lite dyrt. Dom tar 900 kr för att mappa om min hoj på verkstan. Har du egen data för mappning? I så fall vilken och var köper ja den?
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet

The Ufo

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2015 Yamaha YZF R1

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Fan va nice. Du har just sparat mig en massa $$$. Tack för det. Ska beställa den direkt. Är det nått program ja måste ladda ner och finns det en instruktion till det? Är inte så jätte bra på lust det med datorer.


All info finns här:
http://www.tuneecu.com/TuneECU_En/index.html

med detta program kan du köra full diagnostik på hojen, plocka ut error codes osv, riktigt najs

Vad du än gör så installera INTE de drivare som följer med kabeln, de är ett helvete att hitta de sen och radera dom (jag vet), utan läs manualen på TuneECU INNAN du börjar pilla :tummenupp
 

The Ufo

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2015 Yamaha YZF R1
All info finns här:
http://www.tuneecu.com/TuneECU_En/index.html

med detta program kan du köra full diagnostik på hojen, plocka ut error codes osv, riktigt najs

Vad du än gör så installera INTE de drivare som följer med kabeln, de är ett helvete att hitta de sen och radera dom (jag vet), utan läs manualen på TuneECU INNAN du börjar pilla :tummenupp

Tack för hjälpen.
 

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Superduke -08
jaha, då står man i valet och kvalet, street eller speed, vad tycker de partiska i denna tråd?? =P
 

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Jag har haft båda, en 05a Speed och min nuvarande STR, och jag säger bara, gå på ST/Ren =) 40kg kör mkt skillnad i körglädje plus att motorn är mkt mer involverande.
 

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Superduke -08
Jag har haft båda, en 05a Speed och min nuvarande STR, och jag säger bara, gå på ST/Ren =) 40kg kör mkt skillnad i körglädje plus att motorn är mkt mer involverande.


det skulle bli min nästa fråga:) R:en eller inte, är det prisvärt att lägga lite extra, vad är det som skiljer dem åt??
 

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Det är fjädringen och bromsarna som är den stora skillnaden. Jag personlingen har inte testat den vanliga, men testerna säger att den är för mjuk, så jag köpte R och jag ville även ha den i matt orange =).
 

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Superduke -08
Det är fjädringen och bromsarna som är den stora skillnaden. Jag personlingen har inte testat den vanliga, men testerna säger att den är för mjuk, så jag köpte R och jag ville även ha den i matt orange =).

okej, ja den färgen har jag också sugit på, den är ju för j*vla snygg:banana
 

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
Ducati SF 1098S
Någon som är sugen att byta sina arrows slipons mot ett arrows 3-1 system för några slantar emellan? Alternativt: är någon sugen på att köpa ett lätt begagnat 3-1 system? :) PM:a isåfall!
 
Last edited:

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Någon som är sugen att byta sina arrows slipons mot ett arrows 3-1 system för några slantar emellan? Alternativt: är någon sugen på att köpa ett lätt begagnat 3-1 system? :) PM:a isåfall!

Antar att det är pga eventuell begränsning vid bankörning som du tänkt byta system?

Jag har själv kört en del bana med R:en och 3-1-arrow utan några problem, med slitning av däcken ända ut. Om du är en sju-jäkelens-hejjare på bankörning kan jag tänka mig att det i vissa situationer går att komma ner till "arrowröret".

Kan vara värt att tänka över (då ljudet är lite mysigare på 3-1) ;)
För mig och säkert många fler med mig är det oftast vi förare som begränsar hojen och inte det omvända. Mr Rossi skulle sagt det omvända :D
 

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
Ducati SF 1098S
Antar att det är pga eventuell begränsning vid bankörning som du tänkt byta system?

Jag har själv kört en del bana med R:en och 3-1-arrow utan några problem, med slitning av däcken ända ut. Om du är en sju-jäkelens-hejjare på bankörning kan jag tänka mig att det i vissa situationer går att komma ner till "arrowröret".

Kan vara värt att tänka över (då ljudet är lite mysigare på 3-1) ;)
För mig och säkert många fler med mig är det oftast vi förare som begränsar hojen och inte det omvända. Mr Rossi skulle sagt det omvända :D
Nej faktiskt inte! Jag gillar personligen utseendet bättre på triplar med avgassystemet under sätet.. så säg att det är 90% för utseendet jag vill byta :)

Men tack för inputen, det låter inte som jag behöver ha jättebråttom att byta ut systemet då jag ännu inte är riktigt lika duktig som herr Rossi ;)
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Som sagt, dra dit ett längre "känselspröt" under fotpinnen så vet ni vart ni har marginalerna. Det är bättre att en fjädrande fotpinne tar i backen, än ett stumt bultat avgassystem. :näsblod
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Nej faktiskt inte! Jag gillar personligen utseendet bättre på triplar med avgassystemet under sätet.. så säg att det är 90% för utseendet jag vill byta :)

Men tack för inputen, det låter inte som jag behöver ha jättebråttom att byta ut systemet då jag ännu inte är riktigt lika duktig som herr Rossi ;)

Aha, utseende. Ja då är det bara å byta :)

Vad gäller banköra och Arrow har iaf inte dessa pöjkar nå problem.
5065112248_f502ca764a_z.jpg


Nedlägg med Arrow
4579378516_2f59717480_z.jpg

4579340054_c8f0cdbe84_z.jpg


Fast OM det tar i, så kan det gå så här :arsele
4594795191_e1bd337e68_z.jpg


EDIT:
Som sagt, dra dit ett längre "känselspröt" under fotpinnen så vet ni vart ni har marginalerna. Det är bättre att en fjädrande fotpinne tar i backen, än ett stumt bultat avgassystem. :näsblod

Det är nog ett bra tips om man vill vara på den säkra sidan och få sig en förvarning. :tummenupp
 
Last edited:

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Superduke -08
Aha, utseende. Ja då är det bara å byta :)

Vad gäller banköra och Arrow har iaf inte dessa pöjkar nå problem.
5065112248_f502ca764a_z.jpg


Nedlägg med Arrow
4579378516_2f59717480_z.jpg

4579340054_c8f0cdbe84_z.jpg


Fast OM det tar i, så kan det gå så här :arsele
4594795191_e1bd337e68_z.jpg


EDIT:


Det är nog ett bra tips om man vill vara på den säkra sidan och få sig en förvarning. :tummenupp


:rofl:rofl:rofl:rofl, så j*vla sjukt roligt bild frekvens, fråga: är det en typ av handguard den orangeá hojen har??
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top