Triumph Street Triple-tråden

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Hittade denna på blocket. Kanske kan passa nån i tråden...

Kåpkit Street Triple R Matt Orange 2995kr
7129305732.jpg

http://www.blocket.se/orebro/Kapkit_Street_Triple_33069620.htm?ca=15&w=3

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
hur har du fått din flyscreen så aggressiv?? riktigt j*vla snyggt

Utan att vara vidare insatt i just detta kit så tror jag ändå att det är ett Triumph original-kit som Hojshopen har fått över (det är vad det står i annonsen), så det är nog bara att köpa original fly-screen om du gillar looken!

/Richard

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
hur har du fått din flyscreen så aggressiv?? riktigt j*vla snyggt
Tackar! :tummenupp
Hemmabygge med egetfixat fäste för instrumenthuset. Blev "tvungen" att göra så när jag kastade på clip-ons och ville behålla flyscreenen. Blev ju rätt fräck som bonus! :yoparty

Utan att vara vidare insatt i just detta kit så tror jag ändå att det är ett Triumph original-kit som Hojshopen har fått över (det är vad det står i annonsen), så det är nog bara att köpa original fly-screen om du gillar looken!

/Richard
Det är inte mina grejer i annonsen. Jag tror bushoj inte syftade på annonsen utan har varit i mitt profilgarage o snokat lite.

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Tackar! :tummenupp
Hemmabygge med egetfixat fäste för instrumenthuset. Blev "tvungen" att göra så när jag kastade på clip-ons och ville behålla flyscreenen. Blev ju rätt fräck som bonus! :yoparty

Det är inte mina grejer i annonsen. Jag tror bushoj inte syftade på annonsen utan har varit i mitt profilgarage o snokat lite.

:tuttar det kan du ge dig på, nu när man ska köpa street, måste scouta lite:D

okej, när jag väl har införskaffat hojen så återkommer jag om just den biten om flyscreenen, vore schyst att få den lite grymmare:yoparty

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS

Sorry, my bad! Var nu också inne i ditt garage och smygtittade lite och kan bara hålla med Bushoj, riktigt snygg! Var i Gbg bor du? Var kör du på bana? Har aldrig gjort det och skulle gärna testa!

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Sorry, my bad! Var nu också inne i ditt garage och smygtittade lite och kan bara hålla med Bushoj, riktigt snygg! Var i Gbg bor du? Var kör du på bana? Har aldrig gjort det och skulle gärna testa!

lugnt:tummenupp jag som var otydlig, du bara måste testa åka bana, jag gjorde det förra året, helt såld, Gåsen blev jag av med oskulden.

man var ju tok nervig inför dagen, alla andra hade åkt förrut.
men åk en gång och du är fast:yoparty

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R

Testa en SMC kurs på storbana :tummenupp Skitkul, jättenyttigt och en bra inkörsport för att smaka på banåkat.

SMC Väst annordnar t.ex. kurs på Kinnekulle 27-28 maj. Lördagen är fullbokad men platser kvar på fredagen.

Här har du hela utbudet: www.svmc.se/school

Last edited:

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Hoj
Ducati SF 1098S
Jag fortsätter lite OT ;) Jag har tänkt börja med smc-körningar den här sommaren, jag har tidigare bara kört bil på bana tidigare och jag anar hur kul det kan vara med hoj! Men brukar ni göra när man är klar med körningen - pallar man att köra hem direkt eller är man helt slut? Typ stockholm-gelleråsen t.ex (~25 mil)

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Jag fortsätter lite OT ;) Jag har tänkt börja med smc-körningar den här sommaren, jag har tidigare bara kört bil på bana tidigare och jag anar hur kul det kan vara med hoj! Men brukar ni göra när man är klar med körningen - pallar man att köra hem direkt eller är man helt slut? Typ stockholm-gelleråsen t.ex (~25 mil)

jag körde upp med släp, det var verkligen skönt att inte åka hoj hem, jag åkte från Norrköping som ligger 16 mil söder om sthlm.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
pallar man att köra hem direkt eller är man helt slut? Typ stockholm-gelleråsen t.ex (~25 mil)

Visst orkar man, men det är inget roligt om man gör det ofta.
Efter att kört bana 15-20 mil på banan (och kanske kört dit på morgonen) så är man TRÖTT (i hjärnan och kroppen). Man har också sällan skådat en rakare väg än efter att slingrat sig runt en bana med skarpa kurvor var 100 meter.

Har du tillgång till bil med krok skulle jag säga att det är värt 3-400kr att hyra ett släp.

Andra hävdar dock att det är fusk att åka med hojen på släp. :glömdet

Last edited:

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Hoj
Ducati SF 1098S
Haha ok eftersom jag har sjukt hävdelsebehov ska jag nog visa att jag är hård nog för att skippa släpet ;)
Tack för inputs! Då vågar jag boka in mig på körningar innan nya dragkrokbilen är levererad tummen upp!

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
zx6r, Street Triple R
Haha ok eftersom jag har sjukt hävdelsebehov ska jag nog visa att jag är hård nog för att skippa släpet ;)
Tack för inputs! Då vågar jag boka in mig på körningar innan nya dragkrokbilen är levererad tummen upp!

Va ett par vändor på Gåsen förra året och visst orkar man att köra hem efteråt, även om det är jävligt tråkig. Dock ingen höjdare när regnet kommer och man passerar alla i sina bilar med hojen på släp som sitter och vinkar åt en =)

*edit* ska du på ngn körning med SMC på Gåsen hojta till i PM för ev. samåkning. Kan hända att vi är ett par som ska på samma :D

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Hoj
Triumph Street Triple 09

Inga problem, går att undvika motorväg också för att få lite skönare vägar.

DempanDanius

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Hoj
SuperDuke -09
Någon som vet vad en orginal framskärm till street triplen kostar? Och var man kan köpa en sådan? Hittar bara i kolfiber på triumphs hemsida, och den går på 2 papp. Orginal borde väll vara billigare? Nu menar jag inte flyscreenen, utan skärmen ovanför framhjulet.

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Någon som vet vad en orginal framskärm till street triplen kostar? Och var man kan köpa en sådan? Hittar bara i kolfiber på triumphs hemsida, och den går på 2 papp. Orginal borde väll vara billigare? Nu menar jag inte flyscreenen, utan skärmen ovanför framhjulet.

"front fender" på ebay.com/ebay.co.uk, "Kotflügel" på ebay.de

Henrikzzon

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
honda nsr 125-00 Yamaha YZF r-125-08 Triumph street triple R-09
tjena!
letar efter speed 3 flyscreen som passar till streeten, nån som vet nån sida?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år