Triumph Street Triple-tråden

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Hoj
Street triple R -13
Hallå!
Ska hämta ut hojen imorrn, och undrar lite hur man ska "köra" in den. Hur viktigt är det att man följer den rekommenderade inkörningen, 80 mil under 5000 varv. Vad exakt ska slitas in? Känns som det kommer bli lite halvtråkiga mil..:)

/David

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
tyvärr hade min gått 25mil när jag köpte den, så nej jag hade inte chansen, annars skulle jag helt klart gjort så

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
KTM 790 Adventure R
Jag körde på som vanligt. Jag lät den bli ordentligt varm först (och då menar jag inte stå på tomgång för att bli varm), sedan började jag köra på som fan, hyffsad hårda acc. och sen lät motorn bromsa ner sig och så vidare, precis som när man kör på en kurvig väg och låter varvtalen variera hela tiden. Segdra inte motorn!

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
675 -06, R1 -15
Faan, vad snygg den är:yoparty, importerad??

Tackar!! :)
Yup, exporterad från sitt hemland :p

Såg den hos en lokal importör och kunde inte låta bli, mycket godis för pengarna :) Fick techspecs gripster pads och fullkittad med gb-racing protection innan den levererades :tummenupp

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Tackar!! :)
Yup, exporterad från sitt hemland :p

Såg den hos en lokal importör och kunde inte låta bli, mycket godis för pengarna :) Fick techspecs gripster pads och fullkittad med gb-racing protection innan den levererades :tummenupp

ge mig adressen till importören:Bugar vill också ha, antar att priset var långt ifrån det svenska eller?

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Barendspeglarna från USA har anlänt och är monterade (483 kr), ska fixa några bilder.

Och precis nu har jag beställt kopplings- och bromshandtag från the2wheels (263 kr). För de pengarna kan jag gott chansa. Har ni fått på era, ni som köpt därifrån? Blev standardstorlek, svarta med röd justerare.

Värre för plånboken är det med quickshifter (~3000) och Arrow rearset (~4700) som jag är sugen på. :p

Ni som bytt olja inför säsongen. Rekommenderar ni någon speciell med bra kvalité?

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Någon som blivit av med sin svarta triple? Tror det var en -08 eller iallfall en nyare jag såg idag komma körandes/vinglandes i Göteborg med två unga jeppar på. Den ena som skjutsades hade hjälmen ej riktigt fastsatt utan uppdragen till pannan och mc.n saknade reg skylt originalhållaren kvar med skylten borttagen fick bara dåliga vibbar av det hela såg riktigt fel ut bara..:va

Skrot

Medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Drömmer om CB1000R
Någon som blivit av med sin svarta triple? Tror det var en -08 eller iallfall en nyare jag såg idag komma körandes/vinglandes i Göteborg med två unga jeppar på. Den ena som skjutsades hade hjälmen ej riktigt fastsatt utan uppdragen till pannan och mc.n saknade reg skylt originalhållaren kvar med skylten borttagen fick bara dåliga vibbar av det hela såg riktigt fel ut bara..:va

Inte omöjligt att det är min kompis hoj.
Mattsvart triple r med kolfiberslipon. Blev stulen i helgen utanför stan. Var såg du hojen någonstans?

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Hoj
Street triple R -13
Precis hemkommen efter första turen med nya hojen. 15 mil får räcka för idag. Svårt dock att hålla tillbaka gasen.. :)
Riktigt rolig och lättkörd hoj! Undra hur kroppen mår imorrn..

Henrikzzon

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
honda nsr 125-00 Yamaha YZF r-125-08 Triumph street triple R-09
en fråga från en okunnig vilsen 19åring...
tänkte beställa broms och kopplingsgrepp från the2wheels. man kunde tydligen bara betala med Paypal? och min fråga är vad det är och hur det fungerar? :eek:

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Hoj
Triumph Street Triple 09
en fråga från en okunnig vilsen 19åring...
tänkte beställa broms och kopplingsgrepp från the2wheels. man kunde tydligen bara betala med Paypal? och min fråga är vad det är och hur det fungerar? :eek:

Paypal är inget konstigt. Gammal och säker betalningsmetod på nätet.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år