Tja!
Jag var på Triumph center i STHLM idag och provkörde både Street och Speed triple.
Väldigt trevliga grabbar där, och jag blev grymt imponerad av båda hojarna och överväger att köpa en Street!
Den enda jag stör mig på är att det exemplaret jag körde i butiken:
http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Street_Triple_31942891.htm?ca=11&w=1&last=1
på något sätt kändes understyrd, som att det var dåligt tryck i dämparna eller framdäcket. Det var särskilt märkbart vid hårdare kurvtagning, där den kändes liksom oförutsägbar. Det blev dock bättre om man försökte flytta bak tyngdpunkten vid körning.
Detta märkte jag dock inte alls av hos Speeden och enligt vad jag hört så ska väghållningen för dessa hojar vara väldigt snarlika, om inte Streeten ska vara kanske t.o.m. snäppet bättre.
Jag fann dessutom att styrningen vid lägre hastigheter (< 40 km/h) kändes svajig. Kan tänka mig att det orsakas av samma problem, eller så är det helt enkelt bara jag som är ovan med att styra så mycket med just styret vid sådana hastigheter.
Jag bad dem själva provköra hojen och ta en titt på den men tänkte även höra med er om det är någon som har upplevt de här fenomenen hos en Street tidigare och vad det i så fall beror på? Annars antar jag att det är ett måndagsexemplar/jag som är ovan. Vad tror ni?
Tack för hjälpen!