Triumph Street Triple-tråden

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
675 -06, R1 -15
Är det någon här som kör med Leovince slipon?
Klarar det sig på bana (95db) med db-killers i tro?

Hade det på min förra STR3, och svaret lyder: HELL NO! :p

Ok, tack för svar!
Fixade du själv? Eller vet du pris på insatsen?

Köpte min via importör här i Sverige, du får kolla med honom.
Banhoj.com, men har för mig han sa nåt om att handlaren i UK gjort det innan han hämtade den.

Last edited:

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Vilket slipon ska man ha för att klara ljudkraven på bana ?
Antar att de finns en del folk som kör med slipon här.

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Hoj
Ducati SF 1098S
Vilket slipon ska man ha för att klara ljudkraven på bana ?
Antar att de finns en del folk som kör med slipon här.
Jag körde på "arlanda test track" här om dagen och där hade varken jag med mina arrow slipons problem o inte heller en annan kille som hade vad som såg ut som arrow 3/1 systemet.
Jag tror arlanda har lägre bullergränser än sveriges "riktiga" banor

Edit: Dock ska jag väl säga att jag inte låg på maxvarv på rakan utan kanske max runt 12000 varv om jag minns rätt. Om man krämar på och tokvarvar kanske man kan få problem.

Last edited:

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
675 -06, R1 -15
Jag körde på "arlanda test track" här om dagen och där hade varken jag med mina arrow slipons problem o inte heller en annan kille som hade vad som såg ut som arrow 3/1 systemet.
Jag tror arlanda har lägre bullergränser än sveriges "riktiga" banor

Edit: Dock ska jag väl säga att jag inte låg på maxvarv på rakan utan kanske max runt 12000 varv om jag minns rätt. Om man krämar på och tokvarvar kanske man kan få problem.

Det är lustigt det där me ljudet... Körde med min R6 banhoj på knutstorp den 15 april nu i år med kolfiberslipon. Hade inga problem med ljudet förrän näst sista "heatet" då jag fick svartflagg. Frågan är om man krämade ur mer i slutet av dagen eller om det åter igen var väder å vind som spelade roll. Slipon på STR är ju snabbt att byta, så om du/ni tar hojen på släp dit kan d ju vara all idé att ha med original, tar ju ca 5 min att byta med rätt verktyg. Ska du köra med hojen till bana så hade jag bytt hemma, så tråkigt att chansa om man sen inte får köra nåt.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Som medarrangör av bandagar/kursdagar vill jag också påminna om att vi har världen emot oss. Miljökraven (ljudnivå) från kommunerna blir hårdare och hårdare varje år (ja, banan fanns innan grannarna flyttade dit osv...det spelar ingen/liten roll). Väsnas vi onödigt mycket på banorna får vi bara ännu striktare förhållningsregler. Att arrangörer och banägare är hårda med att efterfölja miljökraven är bara för att verksamheten skall få fortsätta även nästa säsong och nästa...

Det finns "bullerdagar" på vissa banor, och andra banor som inte har några dB-krav / banägare som bryr sig. Men där vi/ni vet att ljudet är problem, kom ihåg att det har större konsekvenser än enbart en svartflagg i långa loppet...

Litegrann som att dra förbi kameraskåp i 180...det är som att be om regplåt fram och ägaransvar...

Så vad försöker jag säga: Rätt ljud och rätt fart...på rätt ställe :)

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Hoj
Street triple R -13
db-killers

apropå buller och bång. Hur får jag ur db-killers ur mina arrowburkar? Låsringen är inga problem, men den lilla metallbiten som hindrar mig från att dra ur dem.. tips på verktyg? :rolleyes:

The Ufo

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Hoj
2015 Yamaha YZF R1
apropå buller och bång. Hur får jag ur db-killers ur mina arrowburkar? Låsringen är inga problem, men den lilla metallbiten som hindrar mig från att dra ur dem.. tips på verktyg? :rolleyes:

Skruv mejsel och en hammare och knacka till lite lätt uppifrån. Kan hända att du får en liten repa men det gör inget. sotar ändå igen där.

zionsson

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2010
Hoj
Ja

Dremel och lite kapskiva för att kapa den lilla punktsvetsade metallbiten på längden, därefter bara peta lite försiktigt med en mejsel, inga repor... ;)

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Vad sitter det för originaldäck på en Street triple R -10? Säljaren säger att det sitter Dunlop sportmax. Är det sportsmart då eller roadsmart?

\Masonit

evil sibling

Calcatea Bellator
Gick med
7 May 2007
Hoj
R R R [Triple R]
Vad sitter det för originaldäck på en Street triple R -10? Säljaren säger att det sitter Dunlop sportmax. Är det sportsmart då eller roadsmart?

\Masonit

Det är dunlop sportmax Qualifier...

edit: vet inte om det är detta som sitter på -10, men på min -09 satt det qualifiers fram och bak.
och deras fulla namn är sportmax qualifier

sportsmart är som jag har fattat det ett helt nytt däck från dunlop (som för övrigt ska testas inom kort)

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Växelindikatorn?

Tjena kollektivet....

Min växelindikator börjar visa lite fel ibland, när 1:an är i pendlar den som oftast mellan 2 och 1. Samma sak på 3:an fast pendlingen då självklart mellan 3 och 4.

Ev. justerpunkt efterfrågas.

// Jimmy

elles

Blådåre
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
.
fatta nästan att jag skulle få ett sådant svar.. :) berätta om den fina prestandan som du tycker är intressant på våra fina hojar ?

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Och 0-200 km/h på 12.5 till 14 s (beroende på vem man frågar).
Er-6:an jag hade tidigare gjorde motsvarande på runt 25 s.

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
675 -06, R1 -15
Kan meddela att den funkar ju hyfsat som touringhoj oxå :p
Körde upp till Oslo från Kristianstad i lördags, och det har varit kanon att pendla med till jobbet här inom Oslos gränser. Tom hunnit med en lite tur upp till Holmenkollen. Dock bävar jag för hemfärden på söndag då det är lovat regn i princip hela vägen (ca 55mil). Förvisso kan man i slutändan inte bli anklagad för att vara en sunshine rider åtminstone :tummenupp

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha