Triumph Street Triple-tråden

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Hoj
Ducati SF 1098S
Woho sådär nu har jag köpt mig en street triple r! GRYM skillnad i känsla mot min tidigare daytona.. Dock har jag mest puttrat runt, vill ha varmare väder o mindre grus på vägarna innan jag testar hårdare!

Nuså har jag såklart en massa planer och funderingar:

GBRacing krashpuckar är beställda..
Tankskydd och traction pads ska införskaffas. Vad jag läst mig till är det techspec och deras snakeskin som gäller om man inte vill slita sönder skinnstället?

Just nu har jag en triumph styrändespegel.. Jag har inte åkt så mycket men saknade rätt snabbt spegel på bägge sidor när man åkte på essingeleden osv. Nu är frågan om jag ska 1) sluta fjanta mig och lära mig köra med en spegel i trafik 2) Köpa en till triumphspegel o sätta på andra sidan (ser konstigt ut kanske?) eller 3) Skaffa ett par Rizoma Dynamic speglar?

Måste också bestämma mig för om jag ska behålla 3-1 arrowssytemet eller byta mot arrows sliponer.. jag måste erkänna att ljudet var riktigt skysst från 3-1:an och säljaren tyckte jag var dum i huvudet som ville byta ut det :)

Ett par arrows rear sets vore gött också... någon gång... :)

Vi ses i sommar!

Bifogat

• 208773_10150144203408635_707273634_6542919_4643906_n.jpg
    208773_10150144203408635_707273634_6542919_4643906_n.jpg
    81.7 KB · Visningar: 161

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Om du (eller nån annan) ska köpa rear-sets så har jag ett race-växel-kit liggande till woodcrafts fotpinnar. Dvs köp deras gatväxlade set + mitt race-kit så har ni möjlighet att byta om det är så.

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Woho sådär nu har jag köpt mig en street triple r! GRYM skillnad i känsla mot min tidigare daytona.. <massa text>

Stort grattis! :) Nu har du en grymt rolig och allsidig hoj; stadstrafik, landsväg eller bana.

Kraschpuckar är bra sh*t.
Tankpads likaså; jag har Techspecs Snakeskin, funkar fint.
Vore jag dig hade jag köpt en till likadan spegel. Två är att föredra.
(Jag beställde precis ett par barend-speglar på Ebay :D)

Rearset vore najz :tummenupp

Last edited:

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
KTM 790 Adventure R
De har säkert eller som du tror? Har nära till bauhaus, jula, Harald nyborg annars.

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
De har säkert eller som du tror? Har nära till bauhaus, jula, Harald nyborg annars.

Jag köpte mitt på biltema i Hbg, så ganska säker.

Jula har ett precis likadant men de är i ren Al fälg dvs inte lackat svart.
Till insugen spelar de ingen roll men som kylarskydd tycker ju inte jag att silver passar.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Köper systemet lätt av dig när jag väl har bestämt mig om det blir en street eller speed:yoparty

Jag kollade på Triumphs egna officiella film på youtube om Speed Triple 2011. Kommentaren i deras egna film om 2011 "It's a giant improvment from last years bike (Speed Triple 2010). It feels a bit more like the Street Triple"

Sug på den litegrann....

http://www.youtube.com/watch?v=n9BpbZ126aQ

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Jag kollade på Triumphs egna officiella film på youtube om Speed Triple 2011. Kommentaren i deras egna film om 2011 "It's a giant improvment from last years bike (Speed Triple 2010). It feels a bit more like the Street Triple"

Sug på den litegrann....

http://www.youtube.com/watch?v=n9BpbZ126aQ

så j*vla klockrent:banana då blev ju valet rätt lätt street triple here I come:Bugar

måste hitta ett bra objekt först:gnissla

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...