Triumph Street Triple-tråden

The Faceless

Medlem
Gick med
21 Apr 2010
Ort
Västmanland
Hoj
Triumph Street Triple -08 (stulen och skrotad)
Jag har ett dilemma; På Triumph hemsida står det att bakdäcket (original givetvis...) har 180/55 ZR17 och det nuvarande däcket visar 190/55 ZR17. Vad är det som skiljer, egentligen, utöver bredd? Ska jag köpa 190? Är fälgen anpassad på något vis till 180 respektive 190? :confused:
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Jag har ett dilemma; På Triumph hemsida står det att bakdäcket (original givetvis...) har 180/55 ZR17 och det nuvarande däcket visar 190/55 ZR17. Vad är det som skiljer, egentligen, utöver bredd? Ska jag köpa 190? Är fälgen anpassad på något vis till 180 respektive 190? :confused:

Har man bredare däck så får man en lite flackare profil på däcket. Det blir lite mer svårsvängt, men du får mer gummi i marken när du kör rakt fram. Ev. får man lite mindre gummi i marken vid nedlägg.

Jag hade kört på original :)
 

The Faceless

Medlem
Gick med
21 Apr 2010
Ort
Västmanland
Hoj
Triumph Street Triple -08 (stulen och skrotad)
Tja... Det är ju knappast rakt fram som är det roliga! Har man tidigare krängt på 190 för utseendets skull? Man kanske skulle testa 180 och se om det blir någon skillnad i grepp vid kurvtagningar. Det är ju inga vansinniga pengar det handlar om!

PILOT POWER 2CT Rear 180/55 ZR17 TL 73(W) M/C. Några åsikter?
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Nu undrar ja en sak som ja hoppas att någon vänlig självarm svaret på.
Om man sätter på ett arrow 3-1 system hur mkt mer effekt får man ut av hojen??
De e 108 hk org men hur mkt är de med systemet ??
Ja har försökt Googla men de ända svaret ja hittar är att man får mer effekt o en vikt besparing på ca 7 kg. Men hur mkt effekt får man med systemet då ja skulle villja ha ca siffror .
Någon som vet dom ?? :7peta
 
Last edited:

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Med originalmappen och originalsystemet lämnar den ungefär 95 på bakhjulet. Med Arrow low-boy 3-1 och tillhörande mappning från triumph lämnar den 102..
Värt 11000? Det skulle vara för ljudet och utseendet.
 

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Och vikten. Skillnaden är stor i köregenskaperna. Jag har provat mellan båda lowboy och original 10kg mindre vikt speciellt där uppe ändrar hela spåret på hojen.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Fan Ja slängde på ett madoc undertail nu på hojen o när ja va klar såg ja att motor lampan lös . Vad kan de bero på ?? Alla kontakter sitter som de ska bort sett från en som inte hade någon stans att sättas . Vart sätter man den ???
 

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Skåne
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Är det någon större skillnad på en -12 års modell mot föregående år? Mer än framlyktorna?
 

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Tomb : det är för att du kopplade bort luftmätaren och vred på tändningen. Du behöver göra 3 varmcyklar för att släcka motorlampan.

Starfighter: alla motorkåpor är utbytta och allt som skiner är matt nu så som fotpinnar och avgas.
 

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Tomb : det är för att du kopplade bort luftmätaren och vred på tändningen. Du behöver göra 3 varmcyklar för att släcka motorlampan.

Starfighter: alla motorkåpor är utbytta och allt som skiner är matt nu så som fotpinnar och avgas.
 

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
Tjena !

tänkte kolla om ngn vet vart man köper drev bak till triple-r för att göra den lite mer acc trevlig?,för att kunna wheela lite lättare i låga fart med den? sen vad ska man satsa på hur många kuggar ?(är det så man räknar ?=) )

Tack
Edit: 47t ska tydligen vara orginal, har sett att det finns 49t än så länge gör det så stor skillnad med 2 tänder mer ? eller ska man ha ännu större?
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
www.addemoto.se funkar alltid när det gäller drev. Grovt räknat brukar +3 kuggar bak motsvara -1 fram, fördelen med större bak är att det minskar hjulbasen och är snällare mot kedjan.

+2 bak är en mycket bra gatdrevning, kombinerar man det med -1 fram blir det en ren bandrevning och nästan lite för lågt för landsvägsåkning...

Mina 2p, lycka till:)
 

Gurra72

Überknuller
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
Ducati monster S2R -07, Kawa Versys -08
Borde inte vara så många som har det nya Detecto, ABUS har fått ett litet legeringsfel på 8077:an och de "korrekta" ska lanseras i Juli (nån gång). Men jag tycker de är värda att vänta på, c:a 870 gram istället för c:a 1500 gram på 8000 låset och även då en mindre storlek.
Skälet till att det nya är mindre och lättare är oxå dess enda eventuella nackdel, till 8000 låset finns en kätting med ett speciellt fäste, det går inte att ha på det nya. Men använder man inte kätting till hojen så är ju allt grejjt.

Tack för info. Nu blev det det stora tunga eftersom det nya inte finns ännu enl. mc experten. Det funkar bra och tjuter högt om man glömmer det.
 

S.O

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2009
Ort
Sundbyberg
Hoj
cbr1000rr, Versys 650
Hej,
Någon som känner till ett bra sätt att
1. få bort säkerhetsskruvarna på tändningslåset?
2. få bort den lilla plastkåpan i ramen som täcker kontakten/kabeln

Har sökt trådar men hittar ingen info på SH

/SO
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Jag har ett dilemma; På Triumph hemsida står det att bakdäcket (original givetvis...) har 180/55 ZR17 och det nuvarande däcket visar 190/55 ZR17. Vad är det som skiljer, egentligen, utöver bredd? Ska jag köpa 190? Är fälgen anpassad på något vis till 180 respektive 190? :confused:

Jag råkade av misstag montera 190-däck på min i helgen som gick. Det blev riktigt tight och kedjan riskerade att gå emot däcket när däck och kedja flexar under körning. Dessutom fick inte däckvärmarna plats.
Blev att göra om och göra rätt.
 
Last edited:

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Tänkte kolla lite mer på de här med drev . Vet att på vissa hojar måste man kompletera med en speedohealer när man drevar om så de blir rätt med antal mil samt hastighet . Ede någon som har någon erfarenhet av om man måste göra de me st3:a om man drevar om den ja funderar med på att gå upp i kugg bak tänkte +2 eller +3 , org fram.
Någon som har mixat lite med dreving på st3 ?? Som kan ge lite feedback ?
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Kom Tänka på en annan sak vad är skillnaden mellan zard systemet o arrow lowboy ??
Ni som Kör med zard är ni nöjda med den ???
Har nämligen hört att vissa hojar som har zard går lite sämre än dom som har arrow :va
Är nämligen lite sugen på antingen en zard dämpare eller ett arrow 3-1 lowboy men arrow e ju rätt dyrt o köper man zard kan man få en ljuddämpare för 5 k tror ja de va.
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top