Triumph Street Triple-tråden

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Går och väntar på min sprayburk med plastidip =) Vet dock inte hur det kommer att bli men snyggare än krom?! =)

Har tänkt plastidippa mina framlampor(kanske inte lyktglaset), nån som har erfarenhet eller några bilder av svarta lyktor?

BH4L

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
Kronan Cykel
Går och väntar på min sprayburk med plastidip =) Vet dock inte hur det kommer att bli men snyggare än krom?! =)

Här hittade jag en som är anodiserad :
STR_120527_7_w.jpg

Har också en sprillans ny bellypan hemma som väntar på montering, nån som vet om det är nåt knepigt eller är det bara o smälla på?
Har fått hem min burk med plastidip, väntar bara på några regniga dagar så man kan ta tag i det :tungan

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Vit supermoppe
Tjena!
Tänkte köpa mig en street triple och har sett att det finns lite olika avgas burkar till.
Väljer mellan en med ett arrow 3 till 1 system och en med bara utbytta burkar bak.
Till saken hör att den med 3 till 1 system är en 07 och den med burkarna under sadeln är en 09. Gått lika många mil.
Ingen av dem är en R men har en R på g med men den är helt original:(
men har gått 450 i stället för 950

Är ju finare bromsar och bättre fjädring på R men är det värt 7000 extra?
Vilken hade ni valt? Priset på 2007an och 2009an som inte är R är samma.

Mvh Tommi

BH4L

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
Kronan Cykel
Jag tycker rent generellt, satsa på en så ny hoj som möjligt, fast godis är ju kul...
Men den här tiden på säsongen borde priserna va rätt så förmånliga...:tuttar

Tjena!
Tänkte köpa mig en street triple och har sett att det finns lite olika avgas burkar till.
Väljer mellan en med ett arrow 3 till 1 system och en med bara utbytta burkar bak.
Till saken hör att den med 3 till 1 system är en 07 och den med burkarna under sadeln är en 09. Gått lika många mil.
Ingen av dem är en R men har en R på g med men den är helt original:(
men har gått 450 i stället för 950

Är ju finare bromsar och bättre fjädring på R men är det värt 7000 extra?
Vilken hade ni valt? Priset på 2007an och 2009an som inte är R är samma.

Mvh Tommi

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Street triple R 2010
Hur gör ni när ni drar upp eran st3:a på bakhjulet på 3:e växeln?
Ja lyckas fan bara få upp den på 2:a Mellan 60-70 km/h.

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
3an är inga problem , men man måste dra lite i styret för att få upp den lätt på 3an. Nu lärde jag mig köra bakhjul med en er6 vilket har varit till stor fördel för mig , för kan man wheela med en er6 så blir de mesta med över 90hk lätt att få upp på slangen .
Prova luta dig fram , ge fullgas , dutta till kopplingen samtidigt som du drar bakåt i styret (inte uppåt).
Voila du är uppe :)

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
KTM 790 Adventure R
Där är en recall på 07-10 års modellerna på regulatorn nu. Upp till serienummer 456776. Ring er närmaste Triumphverkstad och hör!

BH4L

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
Kronan Cykel
Där är en recall på 07-10 års modellerna på regulatorn nu. Upp till serienummer 456776. Ring er närmaste Triumphverkstad och hör!

Låter intressant, ska höra med dom!

Jag har nu monterat på bellypan och plastidippat framlyktorna, ytterringen måste jag nog göra om eftersom jag råka få bort lite plastidip på den.
Men självklart måste det alltid vara något som spökar!:huvet Min hoj ville inte starta, fick lite smått panik men en liten stunds google löste problemet, jag var inte säker på hur lamphållarkontakten skulle sitta så jag testa några lösningar, jag hade fått säkringen att gå för lampan. Säkringen sitter under tanken så man behöver lyfta tanken en bit.:tuttar

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Vilken regulator?

Den sitter framför bakhjulet. De har varit stora problem med att den smält sönder. Har försökt att få min utbytt (inte trasig än) men de vill inte. Ny ska den dock bytas! Man vill i inte bli stående längs vägen pga fabrikations-fel.

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Och det stämde med recallen! Var inne och pratade med grabbarna på Johans, och där låg ett regulatorbyte och väntade på mig!

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Och det stämde med recallen! Var inne och pratade med grabbarna på Johans, och där låg ett regulatorbyte och väntade på mig!

Kontaktade Triumph Center i Landskrona och ny regulator är beställd åt mig =)

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Finns det någon vänlig själ runt Göteborg som har en ODB-kabel som funkar med TuneEcu att låna ut?
Verkar vara total öken att få tag på en.. Fått hem 2st som inte verkar vara kompatibla.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Castor - bara för du har så fin profilbild så kan du få låna min :)

Skicka PM så löser vi nått...

hamre0

Customvägrare
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
Street Triple 08+ Kymco KXR
Kan det vara så att det är dom hojarna som inte har bytt till lågt avgas system som regulatorn blir överhettad ? På original så går ju avgasröret upp bakom regulatorn, så icke på Arows system.

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
675 -06, R1 -15
Kan det vara så att det är dom hojarna som inte har bytt till lågt avgas system som regulatorn blir överhettad ? På original så går ju avgasröret upp bakom regulatorn, så icke på Arows system.

Låter ju som en ganska rimlig förklaring :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0