Har -1 fram på min. Funkar finfint. Hastighetsmätaren justerar du med TuneECU + OBD2-sladd som någon nämnde.Tänkte kolla lite mer på de här med drev .
Tänk på att Arrow 3-1 är ett helsystem, Zard "bara" slip-on (ljuddämparen) för det priset. Zard finns som helsystem också, men kostar över 10k då tror jag. Google is your friend.Kom Tänka på en annan sak vad är skillnaden mellan zard systemet o arrow lowboy ??
Är nämligen lite sugen på antingen en zard dämpare eller ett arrow 3-1 lowboy men arrow e ju rätt dyrt o köper man zard kan man få en ljuddämpare för 5 k tror ja de va.
Har -1 fram på min. Funkar finfint. Hastighetsmätaren justerar du med TuneECU + OBD2-sladd som någon nämnde.
Tänk på att Arrow 3-1 är ett helsystem, Zard "bara" slip-on (ljuddämparen) för det priset. Zard finns som helsystem också, men kostar över 10k då tror jag. Google is your friend.
Jo att arrow 3-1 är ett hel system vet ja men vad är den stora skillnaden mellan arrow 3-1 o zards hel system ? Vilket är de bättre av dem?
Ok så om ja Har fatta de rätt måsta man Typ calibrera hastighets mätare. När man typ drevar om. Har ja fatta rätt då?
Hojen har slutat ladda.
Vad är troligaste felet på en Street, laddregulatorn, generatorn eller vad?
Finns det ett enkelt sätt att se/mäta att generatorn ger sitt?
Vad jag kan se så laddar den inte. Testade när batteriladdaren suttit i ett tag. Hade 11.5V när jag slog på tändningen och det var ingen skillnad när motorn gick. Däremot sjönk spänningen sakta då lyset förmodligen drog ur batteriet.
Ska testa igen med fulladdat batteri men jag tror inte det gör nån skillnad.
Någon av er som mappat hojen själva? Med TuneECU eller dylikt program. Erfarenheter?
Har beställt hem en kabel, då jag måste slänga på originalsystemet för bankörning, men känner mig lite nojig för att koppla in någon kina-skit-kabel och flasha hojen med ett gratisprogram
Inge Som hade någon erfarenhet av zard??
Är det farligt om de avgassmäller ?? Har pratat med både mcexperten . triumph center Sthlm Triumph center uppsala (lelles) o ingen av dem är överens ,Enligt vissa är det ofarligt o andra säger att det inte alls e bra för motor tex för ventilerna att dom tar stryk eller att ljuddämparn kan gå sönder
Fan att man aldrig kan hitta ett svar som alla är överens över. Så ja skulle vara yber tacksam om ja kanske kunde få ett svar här
Tack i förhand
Sluta oroa dig, det är bara ett interface. Själva mappen man lägger in är fabrikens och den läggs i ECUn så kabeln spelar ingen roll. Du kan ju köpa en VAG original om det känns bättre.
Frågan var om det är någon som har gjort det.
Och mappningarna, är det fabriksmappningarna som ligger på TuneECU's hemsida menar du?
Inge Som hade någon erfarenhet av zard??
Är det farligt om de avgassmäller ?? Har pratat med både mcexperten . triumph center Sthlm Triumph center uppsala (lelles) o ingen av dem är överens ,Enligt vissa är det ofarligt o andra säger att det inte alls e bra för motor tex för ventilerna att dom tar stryk eller att ljuddämparn kan gå sönder
Fan att man aldrig kan hitta ett svar som alla är överens över. Så ja skulle vara yber tacksam om ja kanske kunde få ett svar här
Tack i förhand
Frågan var om det är någon som har gjort det.
Och mappningarna, är det fabriksmappningarna som ligger på TuneECU's hemsida menar du?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|