Jag har fortfarande ett oanvänt(!) Arrow Lowboy 3-1 helsystem (pre2013) för den som vill ha lite muller. Jag kan fixa så den fastsvetsade original dB-killern blir löstagbar för extra fint ljud när det ska posöråkas Löser även motormappningen.
Misstänker samma sak hos mig. Hade den på service och efteråt så blir han ovanligt varm, spottade till och med ut lite glykol vid ett tillfälle. Kollade expansionstanken under sadeln och nivån är okej men var det inte röd färg när jag kollade sist, nu är det blå. Misstänker att de har fyllt på glykol men med fel "färg". Får ringa och gnälla lite på måndag.Grön och blå är blandbara, röd ska man inte blanda med någon annan. Är vad jag har lärt mig, sen vet jag inte om det är så till 100%. Beror väl lite på om det är propylen eller etylenglykol.
Men går det inte att få något tecken på om det har blivit en geggig sörja då? Öppna locket på själva kylaren och kolla.
Hoppas det löser sig!
Bokade precis 2000-mila service på Hojcenter till min Street Triple -09. Runt 6000 kr sade han att det skulle gå på. Låter lite mycket tyckte jag, eller är det normalt?
Mitt tips är att ringa MC-Experten No 1. Då kommer du undan billigare.
Well, jag fick en avsevärt snabbare tid och priset sjönk till strax över 5000 kr. Fortfarande mycket tycker jag men jag får väl bara acceptera att den ligger på den nivån.
Tack för tipset.
Betalade 5500 för min i gbg.. Man kommer nog inte undan mycket billigare tyvärr..
Uppdatering.
Kollade nivån i expansionskärlet så är det normalt när han är kall och visar mer än fullt när han blir varm. Lättade lite på locket till kylaren när han var kall och det började genast rinna ut så det var bara att dra åt igen. Det som kommer ut verkar vara "lättflytande" i alla fall.
Körde en sväng in till stan och mätaren gick upp till 5/8 på landsväg och 6/8 i stan. Körde sedan till Hojcenter och kolla med dem. Enligt dem så var det helt naturligt att triple blir så varma och på sommaren i stan kan det gå upp ännu mer. Troligen hade de fyllt upp han lite för mycket med kylarvätska och då spottar han ut det. Kör hem lite snabbare.... Ställer han och då spottar han ut en liten skvätt igen. Tydligen inget att oroa sig för min del enligt Hojcenter.
Bokade precis 2000-mila service på Hojcenter till min Street Triple -09. Runt 6000 kr sade han att det skulle gå på. Låter lite mycket tyckte jag, eller är det normalt?
Vem gick du till då ?
Uppdatering.
Kollade nivån i expansionskärlet så är det normalt när han är kall och visar mer än fullt när han blir varm. Lättade lite på locket till kylaren när han var kall och det började genast rinna ut så det var bara att dra åt igen. Det som kommer ut verkar vara "lättflytande" i alla fall.
Körde en sväng in till stan och mätaren gick upp till 5/8 på landsväg och 6/8 i stan. Körde sedan till Hojcenter och kolla med dem. Enligt dem så var det helt naturligt att triple blir så varma och på sommaren i stan kan det gå upp ännu mer. Troligen hade de fyllt upp han lite för mycket med kylarvätska och då spottar han ut det. Kör hem lite snabbare.... Ställer han och då spottar han ut en liten skvätt igen. Tydligen inget att oroa sig för min del enligt Hojcenter.
View attachment 405726
Fick hem denna (Scorpion Serket Taper) idag som kanske kan vara ett alternativ? Bra passform och bra kvalitet. Har inte lyckats få ut db killern än pgr av verktygsbrist men ljudet blir mörkare än standardpipan = gilla
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |