xedexx
Sporthojsnörd
Men, om ett par dagar vet jag mer, min handlare skulle vidarebefordra frågan till Triumph Sverige.
Återkommer med svaret jag får av dem.![]()
Hoppas inte för mycket..dom e ganska dåliga på att höra av sig ....

Men, om ett par dagar vet jag mer, min handlare skulle vidarebefordra frågan till Triumph Sverige.
Återkommer med svaret jag får av dem.![]()
Hej!
Jag är rätt ny Triumph ägare. Köpte min i Onsdags. Det är en Street Triple R -14 med ABS.
Dock så står det både på nätet och i instruktionsboken att det ska gå att stänga av ABS. Men det finns inte med i min hoj när jag kollar runt i menyerna.
Är det någon mer än jag som har samma?
Har kollat på youtube klipp och sökt runt. Men på alla där verkar det ju finnas i menyn i instumentpanelen.
Där det borde komma upp om ABS så kommer jag bara till hur länge det är kvar till service.
Är detta något som aktiveras på första service eller liknande? Tänkte min har bara gått totalt 40 km nu så första service ska ju ännu göras.
Hade kunnat köpa det om det inte fanns ABS på hojen men lampan blinkar när man står still och det sitter även ett ABS aggregat under sadeln så det finns ju på hojen.
Någon som har koll på hur man kan gå till väga med detta? Eller har samma sak på sin?
Sen att jag inte kommer köra med det av spelar ingen roll. Men ska funktionen finnas så ska det ju funka med...
Mvh
Simon
Hej!
Jag är rätt ny Triumph ägare. Köpte min i Onsdags. Det är en Street Triple R -14 med ABS.
Dock så står det både på nätet och i instruktionsboken att det ska gå att stänga av ABS. Men det finns inte med i min hoj när jag kollar runt i menyerna.
Är det någon mer än jag som har samma?
Har kollat på youtube klipp och sökt runt. Men på alla där verkar det ju finnas i menyn i instumentpanelen.
Där det borde komma upp om ABS så kommer jag bara till hur länge det är kvar till service.
Är detta något som aktiveras på första service eller liknande? Tänkte min har bara gått totalt 40 km nu så första service ska ju ännu göras.
Hade kunnat köpa det om det inte fanns ABS på hojen men lampan blinkar när man står still och det sitter även ett ABS aggregat under sadeln så det finns ju på hojen.
Någon som har koll på hur man kan gå till väga med detta? Eller har samma sak på sin?
Sen att jag inte kommer köra med det av spelar ingen roll. Men ska funktionen finnas så ska det ju funka med...
Mvh
Simon
Hej Simon!
Så här är det... Funktionen finns men du måste be servicekillarna/ tjejerna att aktivera den funktionen.
Det sker alltså inte automatiskt vid service utan påtala detta och dom aktiverar det.
Vilket styre ska man välja om man vill :
1. Mer upprätt körställning
2. Vill INTE hålla på och ändra med kablar o skit.
Funderat på Rizoma främst. Men dom har olika ..22mm och fatbar i olika längd/höjd..
Vilket ska man ha...
Vilket styre ska man välja om man vill :
1. Mer upprätt körställning
2. Vill INTE hålla på och ändra med kablar o skit.
Funderat på Rizoma främst. Men dom har olika ..22mm och fatbar i olika längd/höjd..
Vilket ska man ha...
vad e skillnaden mellan rx å r modellen förutom färgsättningen å daytona bakdelen?
Istället för att byta styre, kanske du kan byta "raisers". Dvs distanserna mellan styrkronan och själva styret.
vad e skillnaden mellan rx å r modellen förutom färgsättningen å daytona bakdelen?
Den levereras med belly, QS och flyscreen "original".. men nej eg bara en estetisk skillnad.
Triumph har samma kampanj nu som förra året då alla fick me belly/fly/cuts...så då e det "bara" QS som skiljer.
Faktiskt lite synd att dom inte ändrade något mer på Rx.Finns mer tillbehör som kunde följt med.
En Daytonamotor hade varit fint.
Men priset är ju stort sett samma på RX, man får välja bort R-baken till något opraktiskt och en annan färgsättning. Jag tycker att R har för bred och trubbig bakdel så RX funkar för mig, smaken är som...
RX har även Quick Shifter som standard!
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |