Triumph Street Triple-tråden

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
En A2-hoj får max ha 70kw innan man stryper den till 35kw. Alltså har man tagit fram/importerat en specialversion som har just 70kw/95hp för att kunna strypa och sälja som A2. Kanonbra.

aha okej..
Så med andra ord är det den "strypbara" ver som dom säljer ostrypt billigare ....

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Hoj
Street Triple R '14

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Det finns flera olika modeller anpassade efter olika marknader, detta är vad jag har kommit fram till efter att ha suttit flertalet timmar på olika forum;

Street Triple 660 var ursprungligen framtagen för Australienska marknaden, motorcykeln skiljer sig från fulleffektsvarianten på flera punkter, den har bland annat annan kam, ecu och mindre cylindervolym. Chassi och kompontenter ska dock vara samma.

Street Triple 95 hk, säljs bland annat i Spanien och är troligtvis samma motorcykel som den som säljs som A2 - alternativ i Sverige, den är mer eller mindre identisk med fulleffektsversionen, det som enligt olika forum skiljer är kammen, ecu och andra motorkomponenter ska vara samma. Effektmässigt ska det vara svårt att känna någon skillnad, och det har spekulerats om det är exakt samma motorcykel eftersom det har visat sig att fulleffektversionen inte lämnar mer än 90 hk i bänk.

Men, om ett par dagar vet jag mer, min handlare skulle vidarebefordra frågan till Triumph Sverige.
Återkommer med svaret jag får av dem. :fyllisar

Last edited:

JAndersB

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2014
Hoj
Yamaha MT-09 Tracer 2015
Tar man bort strypningen så blir det 70kw/95 hp. Det är något man får ta för att kunna ha en street triple som A2.

Simon1988

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2014
Hoj
Triumph Street Triple R -14
Hej!

Jag är rätt ny Triumph ägare. Köpte min i Onsdags. Det är en Street Triple R -14 med ABS.

Dock så står det både på nätet och i instruktionsboken att det ska gå att stänga av ABS. Men det finns inte med i min hoj när jag kollar runt i menyerna.

Är det någon mer än jag som har samma?

Har kollat på youtube klipp och sökt runt. Men på alla där verkar det ju finnas i menyn i instumentpanelen.

Där det borde komma upp om ABS så kommer jag bara till hur länge det är kvar till service.

Är detta något som aktiveras på första service eller liknande? Tänkte min har bara gått totalt 40 km nu så första service ska ju ännu göras.

Hade kunnat köpa det om det inte fanns ABS på hojen men lampan blinkar när man står still och det sitter även ett ABS aggregat under sadeln så det finns ju på hojen.

Någon som har koll på hur man kan gå till väga med detta? Eller har samma sak på sin?

Sen att jag inte kommer köra med det av spelar ingen roll. Men ska funktionen finnas så ska det ju funka med...

Mvh
Simon

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
2015, BMW S1000R
Hej!

Jag är rätt ny Triumph ägare. Köpte min i Onsdags. Det är en Street Triple R -14 med ABS.

Dock så står det både på nätet och i instruktionsboken att det ska gå att stänga av ABS. Men det finns inte med i min hoj när jag kollar runt i menyerna.

Har kollat på youtube klipp och sökt runt. Men på alla där verkar det ju finnas i menyn i instumentpanelen.

Där det borde komma upp om ABS så kommer jag bara till hur länge det är kvar till service.

Är detta något som aktiveras på första service eller liknande? Tänkte min har bara gått totalt 40 km nu så första service ska ju ännu göras.

Hade kunnat köpa det om det inte fanns ABS på hojen men lampan blinkar när man står still och det sitter även ett ABS aggregat under sadeln så det finns ju på hojen.

Någon som har koll på hur man kan gå till väga med detta? Eller har samma sak på sin?

Sen att jag inte kommer köra med det av spelar ingen roll. Men ska funktionen finnas så ska det ju funka med...

Mvh
Simon

Klart det ska gå, förhoppningsvis skit bakom spakarna. Ring återförsäljaren och fråga!

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Hoj
TV4 Fact. -17
Hej!

Mvh
Simon

Hej Simon!

Så här är det... Funktionen finns men du måste be servicekillarna/ tjejerna att aktivera den funktionen.
Det sker alltså inte automatiskt vid service utan påtala detta och dom aktiverar det.

Simon1988

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2014
Hoj
Triumph Street Triple R -14
Hej Simon!

Så här är det... Funktionen finns men du måste be servicekillarna/ tjejerna att aktivera den funktionen.
Det sker alltså inte automatiskt vid service utan påtala detta och dom aktiverar det.

Jaha okej. Ja då var det inte så konstig att jag inte hitta det.

Tack så mycket för hjälpen!

Mvh
Simon

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Hoj
Vilket styre ska man välja om man vill :
1. Mer upprätt körställning
2. Vill INTE hålla på och ändra med kablar o skit.

Funderat på Rizoma främst. Men dom har olika ..22mm och fatbar i olika längd/höjd..
Vilket ska man ha...

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Hoj
Nippon Power baby!
Fråga!

Finns det möjlighet att eftermontera/konvertera till ABS?
Har ju som sagt en -10:a och där finns inte så mycket ABS alls.

Hade du vart fint då man i paniksituationer kommer låsa skiten / fega på frambromsen.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R

Funderat på Rizoma främst. Men dom har olika ..22mm och fatbar i olika längd/höjd..
Vilket ska man ha...

Istället för att byta styre, kanske du kan byta "raisers". Dvs distanserna mellan styrkronan och själva styret.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89

Vilket ska man ha...

Jag har tvärtom-problem, vill ha lägre styre. Har beställt hem styret från Speed Triple som tydligen ska vara lägre.

Prova med risers?

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Hoj
Den levereras med belly, QS och flyscreen "original".. men nej eg bara en estetisk skillnad.

Triumph har samma kampanj nu som förra året då alla fick me belly/fly/cuts...så då e det "bara" QS som skiljer.
Faktiskt lite synd att dom inte ändrade något mer på Rx.Finns mer tillbehör som kunde följt med.

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
2015, BMW S1000R
Triumph har samma kampanj nu som förra året då alla fick me belly/fly/cuts...så då e det "bara" QS som skiljer.
Faktiskt lite synd att dom inte ändrade något mer på Rx.Finns mer tillbehör som kunde följt med.

En Daytonamotor hade varit fint.

Men priset är ju stort sett samma på RX, man får välja bort R-baken till något opraktiskt och en annan färgsättning. Jag tycker att R har för bred och trubbig bakdel så RX funkar för mig, smaken är som :arsele...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati