Grattis!Efter ett par år utan hoj så har jag nu skaffat en Street Triple R, mycket nöjd!
Kan någon tipsa var man köper en Flyscreen billigast, eller någon här inne kanske sitter på en man vill sälja?
View attachment 418600
Grattis!
Har ingen flyscreen liggande, men stalltipset är väl ebay. Alternativt någon av våra svenska mc-demonteringar. Det kan dock vara så att du måste såga eller slipa lite i den för att du ska kunna använda de clipons som ser ut att sitta på hojen nu.
Efter ett par år utan hoj så har jag nu skaffat en Street Triple R, mycket nöjd!
Kan någon tipsa var man köper en Flyscreen billigast, eller någon här inne kanske sitter på en man vill sälja?
View attachment 418600
Vid vilket/vilka varvtal samt växel tycker ni att er triple gör bäst ifrån sig och bjuder på mest tryck?
![]()
Den där kampanjen hade de hela förra året tror jag. Först är den till maj, sedan förlänger de den en månad åt gången varje månad.
Jag är 185 cm, 72 kg och min enda invändning är att det inte går att sitta någon annanstans än längst fram på sadeln. Oavsett var du sätter dig så hamnar du på samma ställe första gången du slår av på gasen. Planerar att uppsöka en sadelmakare och se vad de säger om att stoppa om sadeln så att man inte sitter i sådan brutal nedförsbacke.
Sant..fast en comfort sadel hjälper iaf lite.
Grattis!Blev en liten provkörning i Länna på Hojcenter. Slutade med att jag ska hämta hojen i slutet av Maj.
![]()
Hoppas man inte ångrar sig! Jag har ju trots allt inte kört "riktig" motorcykel ännu. Bortsett från ER-6'an jag tog kortet med. Det enda som oroade mig var att det kändes "svårt" att växla och även obehagligt att använda bakbromsen. Jag har storlek 47 i skor och växelpetarn var lite under fotstödet... blir nog bättre om man flyttar upp den en bra bit. Viktigt att påpeka här är att det var första åkturen sen Augusti förra året och mina nuvarande stövlar är ett par touringtofflor, ser ut som två ubåtar på land om man kollar ner. Ska fixa andra...
Tydligen fri montering om det görs i samband med köp, vad kan vara värt att fixa förutom det jag skrivit om man vill spara så mycket papper som möjligt.
-Arrow slip-on 6673:-
-Krasch puckar på framhjul och ram 1973:-
-Värmehandtag 1446:- (kan nog vara riktigt skönt, priset oroar mig dock).
-Mindre skylthållare och LED blinkers vore trevligt... tror det kostar runt 2000:-
Blev en liten provkörning i Länna på Hojcenter. Slutade med att jag ska hämta hojen i slutet av Maj.
Tydligen fri montering om det görs i samband med köp, vad kan vara värt att fixa förutom det jag skrivit om man vill spara så mycket papper som möjligt.
-Mindre skylthållare och LED blinkers vore trevligt... tror det kostar runt 2000:-
Äh, bakbromsen använder man nästan aldrig ändå.Blev en liten provkörning i Länna på Hojcenter. Slutade med att jag ska hämta hojen i slutet av Maj....
...Det enda som oroade mig var att det kändes "svårt" att växla och även obehagligt att använda bakbromsen. Jag har storlek 47 i skor och växelpetarn var lite under fotstödet... blir nog bättre om man flyttar upp den en bra bit....
Jag har en -09:a så jag undrar om nån har testat Oxford på den äldre versionen av Street?Håller med om Oxford men kan inte säga något om Triumphs värmehandtag.
Men de kostar £80 nu om du inte letar på fli-bej!
http://www.oxford-shop.co.uk/item3562.htm
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |