Tack för bra svar
Oxford är intressant, men om det bara kostar 14xx kr och inte mer så tror jag nog att jag skiter i att montera själv och låter de på Hojcenter fixa.
Jag är osäker på prislappen för att kablaget går inne i styret och jag vet inte om det funkar på originalstyret eller om man var tvungen att byta... tyckte att han sa runt 2000kr, om man vill ha det senare så tillkommer montering/installation och det var ju "krångligt" så det kostar runt 2000kr till därav en vettig peng att lägga nu och inte senare. Säsongen är ju såpass kort, med värme till händerna slipper man frysa då det är halvkallt längre än det är varmt i detta fina land
Självklart går allt att göra själv. Om det blir Oxford så blir det mot höstkanten men som jag sa, är det inte mer än 1400 så är det Triumphs på vid leverans.
Kommer inte ihåg vad du hette men QS vore säkert trevligt, aldrig provat eftersom jag fastnade i motardträsket och hela "stunt-tjossan". Vet inte om jag behöver QS vid leverans (första gången på en fulleffektare). Någon som vet vad montering av en quickshifter kostar? Själv vet jag knappt hur det fungerar men jag kan engelska! Någon får gärna dra copy&paste på ett inlägg där det förklaras
förövrigt så kostar materialet som alla andra saker, runt 2000kr. I dettafall lite över
Någon som har koll på hur många tusenlappar första servicen kostar? Inkörningsperioden är tydligen 60-100 mil sa han till mig när jag frågade.
EDIT: QS kostar 3500 spänn (material).