Old Badger
SportHojsentusiast
Tack för svaren, men fortfarande inte någon som kan svara på hur viktiga chassimodifikationerna på 2013 är? Steget från en 2012R till en 2013R är ju typ 30 000:-!
Därav frågan om det är bättre att gå på det äldre chassit med med R-utrustning, eller om det nya chassi är så pass bra att det väger över R-utrustningen på det äldre chassit? ABS är inget måste, dock praktiskt, men pröjsar inte 30000:- för det som det blir i det här fallet
Hade man möjligheten att välja hade jag också tagit en 2014 STR, men med alldeles för många intressen blir det lite mycket flis.
Nu var det några år sedan jag jämförde men för mig så var det R som gällde. Det gick bra att köra lugnt utan inställningsmöjligheter på gaffeln men buckliga vägar var inte kul utan R. Samma ram på båda så det var fjädringen som skiljde. Men om du inte kör på de smala, gropiga småvägar och inte vill köra hårt på bana eller har lust att ställa in hojen å den passar dig så behövs inte R.
Mina erfarenheter men det kan ha ändrats på senare årsmodeller...