Tackar - jag kunde så klart inte släppa tanken på skiten under luftburken, så det blev att plocka av hela konkarongen igen och putsa lite.
View attachment 454067
Tackar - jag kunde så klart inte släppa tanken på skiten under luftburken, så det blev att plocka av hela konkarongen igen och putsa lite.
View attachment 454067
Tjenare, är ny på både Street triplen och i Göteborg/bohuslän.
Köpte cykeln i April och letar nu någon sporthojs grupp alt andra street triple åkare i gbg bohuslän att köra med så man får använda rullen på styre med.
Har även köpt ett nytt bakdäck metzeler m9rr och undrar om däcket är värd dom pengarna?
Bridestone har jag bara lyckats få ut 300-350 mil på
Tjena folket.
Efter att ha levt och pysslat en hel del med Aprilia de senaste 4 åren, så kunde man de flesta fallgropar, återkommande problem och vad man ska hålla koll på.
Min nya Street triple har gått 700 mil och är servad efter 100 mil, sedan bara bytt oljor och filter själv av tidigare ägare. Tänkte slänga in den på 1000 mila service, för att ha lite "officiell" service i boken.
Skulle ni slängt in den på auktoriserad triumph-service eller ska man använda lokal mc-verkstad som lär klara byta vätskor och serva de flesta hojar utan problem?
De bör väl även ha lite öga för att se eventuella läckage mm. Storservice vid 2000mil tänker jag såklart lämna in till någon som kan Triumph.
Stigefeldts i Anderstorp la ner för några år sedan, men ena mekaniker startade upp egen service, så han lär nog kunna triumph, där kan man också lämna in den kanske (10 mil bort).
Några tankar från er? Tack på förhand![]()
Jag tänker så här:
Är garantin utgången = kör på en verkstad du har förtroende för, Triumph eller ej.
Naturligtvis gärna en med kunskap och (diagnos)verktyg för Triumph. Men det är inget speciellt som ska utföras på 1000 mila, så det känns som vilken bra verkstad som helst skulle reda ut det.
Kolla bara så verkstaden kan släcka/nolla serviceindikatorn, på min -13 kunde jag inte göra det själv utan att köpa nån fräsig dongel. Av någon mystifistisk anledning kan man numera släcka/nolla serviceindikatorn på min RS. Det var hyggligt Triumph!
Och om du inte gjort det redan - dyk in på https://www.triumphmotorcycles.co.uk/recall-search och kolla så det inte ligger någon återkallelse på just din hoj!
Man blir alltid lika glad av utförliga svar! Tack! Bra tips med länken för återkallelse, min klarade sig dockJa den är ju fem år gammal, men ska ringa och höra lite vilka som har tid häromkring, ska även ringa JE68 i Skåne och kolla läget. Hittade ett serviceschema som verkstäder använder, alltid intressant att kolla på.
Nya däck på idag iallafall, både fram och bak. Hojen svänger mycket bättre nu
Blev Pirelli rosso corsa 2.View attachment 454140
Tjingelin, drog iväg ett mail till Johans MC å frågade om Blåtands modulen till 17 och uppåt och fick detta svar:
"I nu läget så kan jag inte rekommendera kunder att montera denna modul då den inte fungerar som den skall.
Det är ett företag som tagit fram den till Triumph och dom har inte riktigt hängt med i samma takt på utveckling som telefonbolagen så den ligger efter helt enkelt.
Dom jobbar givetvis konstant på att hitta lösningen på detta men som det ser ut just nu så är det en typ av beta version kan man säga där vi inte vet när den kommer att fungera så fint som Triumph säger att den skall funka.
Någon gång kommer det ju att fungera men när vet jag inte."
Är det någon som testat appen med hojen?
Tjingelin, drog iväg ett mail till Johans MC å frågade om Blåtands modulen till 17 och uppåt och fick detta svar:
"I nu läget så kan jag inte rekommendera kunder att montera denna modul då den inte fungerar som den skall.
Det är ett företag som tagit fram den till Triumph och dom har inte riktigt hängt med i samma takt på utveckling som telefonbolagen så den ligger efter helt enkelt.
Dom jobbar givetvis konstant på att hitta lösningen på detta men som det ser ut just nu så är det en typ av beta version kan man säga där vi inte vet när den kommer att fungera så fint som Triumph säger att den skall funka.
Någon gång kommer det ju att fungera men när vet jag inte."
Är det någon som testat appen med hojen?
Tjena!
Jag har modulen monterad på min RS -20.
Den funkar väldigt bra, har hänt att man behöver starta om appen vid tex navigering. Det märks dock att Triumph har lite buggar att fixa. Men vid uppspelning av musik, samtal osv funkar den utmärkt än så länge.![]()
Tjena folket.
Efter att ha levt och pysslat en hel del med Aprilia de senaste 4 åren, så kunde man de flesta fallgropar, återkommande problem och vad man ska hålla koll på.
Min nya Street triple har gått 700 mil och är servad efter 100 mil, sedan bara bytt oljor och filter själv av tidigare ägare. Tänkte slänga in den på 1000 mila service, för att ha lite "officiell" service i boken.
Skulle ni slängt in den på auktoriserad triumph-service eller ska man använda lokal mc-verkstad som lär klara byta vätskor och serva de flesta hojar utan problem?
De bör väl även ha lite öga för att se eventuella läckage mm. Storservice vid 2000mil tänker jag såklart lämna in till någon som kan Triumph.
Stigefeldts i Anderstorp la ner för några år sedan, men ena mekaniker startade upp egen service, så han lär nog kunna triumph, där kan man också lämna in den kanske (10 mil bort).
Några tankar från er? Tack på förhand![]()
Jag gjorde min 2000 mil service hos han i Anderstorp. Jättebra bemötande och jobb. Samt bra pris!
Hej,
Jag har också modulen monterad på min St3RS 20 och har nu fått det att fungera. Jag har en iPhone 8 och en Cardo packtalk Slim som headset. Nu lirar allt som det ska vad gäller hojen/telefonen/head-setet (även om jag hade velat kunna styra mer i telefonen från hojen) men Packtalken styrs ju från telefonen. Hur har du löst det? Har du en BT-koppling direkt mellan telefonen och headsetet också utöver kopplingen headset-MC och kopplingen MC-Telefon?
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |