Vid varje 2000 mil ska ventilspel kollas, så ha det i beräkningen om du köper en hoj som har den servicen nära förestående. Bäst är ju att hitta en där det precis är gjort! Men det gäller alla hojar som har ventilspel som ska kollas.
En sak som är bra på att ha koll på är att svingarmslänkaget faktiskt blivit kontrollerat och smort vid varje 2000:de mil. Skulle vilja säga att det är Street Triplens enda fallgrop, men som till dess försvar i princip alltid beror på att smörjningen/rengörningen missats. Vet inte hur det är med reg/rec på de årsmodellerna, var ett problem på tidigare modeller iaf.
Den första konstruktionsmissen är enligt mig att kopplingsvajern löper i princip över instrumenthuset. Det går att dra den lite bättre, men beroende på din längd och körställning kan den vara i vägen för instrumenten.
Den andra konstruktionsmissen är i mitt tycke oljestickan. Som till att börja med är en oljesticka och inte ett siktglas, vilket gör oljekoll jobbigare. Stickan i sig är dessutom svår att läsa av. Men nu är jag petig...
Men lilltriplen är fantastisk, driftsäker, bekväm, snygg och har ett chassi som inte är piss någonstans. Riktigt vass hoj, det är därför jag är på min andra.