Triumph Street Triple-tråden

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
nån som bilder med rensad bakdel och originaldämparna?

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Föresten är det någon som vet ifall man kan byta bakre fotpinnarna mot tex daytonas eller speed triplens?

Vill helst ha ett Zard system men det ska tydligen sitta ivägen. Annars kommer det få bli Arrow trots att jag inte tycker det är lika snyggt.

Går även i tankarna på att byta styre mest för att jag skulle vilja ha ett svart så om nån har tips/råd att dela med sig av ang. det (modeller bredd jada jada..) Dela gärna med er.

Fridens / O

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Föresten är det någon som vet ifall man kan byta bakre fotpinnarna mot tex daytonas eller speed triplens?

Vill helst ha ett Zard system men det ska tydligen sitta ivägen. Annars kommer det få bli Arrow trots att jag inte tycker det är lika snyggt.

Går även i tankarna på att byta styre mest för att jag skulle vilja ha ett svart så om nån har tips/råd att dela med sig av ang. det (modeller bredd jada jada..) Dela gärna med er.

Fridens / O

Lämna in det bef på pulverlack istället, går att få pulverlack i både blankt och matt utförande, dessutom jäkligt hållbat med...

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
ja det har jag inte ens tänkt på :tummenupp Får kolla upp vad det kan tänkas kosta. Tack för tipset

Pulverlackade bakre fotstödshållare till min förra tiger på en industrilacksfirma här i Sthlm, tog vanlig matt svart pulverlack, dom la in det i produktinen och det kostade 100:- per hållare, skulle tro att det är motsvarande yta på ett styre, borde lätt kosta under 500:-... Rätt billigt då svart är så vanlig färg, ska man ha nån speciell färg krävs ju omställningar osv, svart hänger dom bara in i lackbanan...

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04
Pulverlackade bakre fotstödshållare till min förra tiger på en industrilacksfirma här i Sthlm, tog vanlig matt svart pulverlack, dom la in det i produktinen och det kostade 100:- per hållare, skulle tro att det är motsvarande yta på ett styre, borde lätt kosta under 500:-... Rätt billigt då svart är så vanlig färg, ska man ha nån speciell färg krävs ju omställningar osv, svart hänger dom bara in i lackbanan...

Jag ska testa att pulverlacka mitt styre på mitt jobb nåndag.. tyvärr har jag endast tillgång till robot anläggning så ska se hur det går..:näsblod .
är dock tveksam till hur bra det kommer fästa på det kromade.. men ska testa så ska jag höra av mig om resultatet sen :tummenupp

Last edited:

Robban77

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
Ingen...
Jag ska testa att pulverlacka mitt styre på mitt jobb nåndag.. tyvärr har jag endast tillgång till robot anläggning så ska se hur det går..:näsblod .
är dock tveksam till hur bra det kommer fästa på det kromade.. men ska testa så ska jag höra av mig om resultatet sen :tummenupp

Jag lämnade in mitt styre på lack! Man måste blästra bort kromet först annars fäster det inte!
När jag fick mitt styre passade inte gashantaget längre då styret blivit "tjockare" av färgen, så det var bara att mäta och börja sandpappra.. Mät hur långt gashantaget går in så slipper du sandpappersjobbet!!! Det finns även svarta styren att köpa till speed triplen, de borde ju passa på st3? Jag köpte även ett styre, men då måste man borra för reglagen vilket gjorde att styret blev "svajit" Reglagen har små "pinnar" som går ner i styret så de inte skall flytta på sig! Vilket meck....//Robban:mad:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Tja köpte en -97:ans motor igår ,som suttit i antingen en sprint eller en Daytona, för det är inga trattar på luftburken utan gummi kanaler.Så är det nån som vet hur man kan se skillnaden på dessa (förutom vevslängen). Skulle va kul att veta ifall den har 98 eller 130hk.

Tack Dan

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04
Jag lämnade in mitt styre på lack! Man måste blästra bort kromet först annars fäster det inte!
När jag fick mitt styre passade inte gashantaget längre då styret blivit "tjockare" av färgen, så det var bara att mäta och börja sandpappra.. Mät hur långt gashantaget går in så slipper du sandpappersjobbet!!! Det finns även svarta styren att köpa till speed triplen, de borde ju passa på st3? Jag köpte även ett styre, men då måste man borra för reglagen vilket gjorde att styret blev "svajit" Reglagen har små "pinnar" som går ner i styret så de inte skall flytta på sig! Vilket meck....//Robban:mad:

Jo hade tänkt att maskera där.. hehe. vet ju hur det brukar bli. hållt på med pulverlack i 6 år nu =). jobbigt o blästra.. som jag trodde då att det inte skulle funka direkt på kromet..

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Jo hade tänkt att maskera där.. hehe. vet ju hur det brukar bli. hållt på med pulverlack i 6 år nu =). jobbigt o blästra.. som jag trodde då att det inte skulle funka direkt på kromet..

hmmm då var det inte direkt en promenad i parken att lacka om original styret:va Kanske för mig utan några kontakter i lackbranchen blir billigare och enklare att köpa ett eftermarknads styre?!

Sen har fortfarande ingen svarat på frågan ifall man skulle kunna tänkas passa andra passagerar fotpinnar på en st3 från ex. sp3 eller daytona?!:confused:
Borde kanske ringa återförsäljarna men hade varit kul med ett opartiskt svar först.

stay classy!:yoparty

Robban77

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
Ingen...
hmmm då var det inte direkt en promenad i parken att lacka om original styret:va Kanske för mig utan några kontakter i lackbranchen blir billigare och enklare att köpa ett eftermarknads styre?!

Sen har fortfarande ingen svarat på frågan ifall man skulle kunna tänkas passa andra passagerar fotpinnar på en st3 från ex. sp3 eller daytona?!:confused:
Borde kanske ringa återförsäljarna men hade varit kul med ett opartiskt svar först.

stay classy!:yoparty

Det är inga problem! Jag är inte i lackbranschen, jag använde mitt kort, men glömde maskera där gasrullen skulle sitta...Som sagt man är inte i branschen!
Ang. Pass fotpinnar, ta bort dem helt!!
Som jag skrev tidigare, köp ett svart styre annars från Triumph de har ju ett till speeden det borde ju rimligtvis passa

//Robban svartstyre!:yoparty

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Appropå lack så fastnade jag med handsken i på gasrullen i morse och det slutade med att jag lade hela ekipaget lite lätt på vänster sida i Hansaparkeringsgaragets uppfartsrondell.
Blir att slipa ner det lilla skrapmärket och måla. :huvet
Vad för färg kan man bättra på med på den svarta motorkåpan?

Huvet under armen och ingen arm..........

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
En me kåpor fast utan
Det är inga problem! Jag är inte i lackbranschen, jag använde mitt kort, men glömde maskera där gasrullen skulle sitta...Som sagt man är inte i branschen!
Som jag skrev tidigare, köp ett svart styre annars från Triumph de har ju ett till speeden det borde ju rimligtvis passa

Om jag inte mins fel så har den nya Speed Triple:n 28mm fatbar styre, o den lilla streetan har väl 22.
Kan va klokt att mäta innan ni köper.

Appropå lack så fastnade jag med handsken i på gasrullen i morse och det slutade med att jag lade hela ekipaget lite lätt på vänster sida i Hansaparkeringsgaragets uppfartsrondell.
Blir att slipa ner det lilla skrapmärket och måla. :huvet
Vad för färg kan man bättra på med på den svarta motorkåpan?

Huvet under armen och ingen arm..........

aj fan, hur gick detmed dig då?
Syyrt som fan, du hämta väl ut din precis

Last edited:

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
aj fan, hur gick detmed dig då?
Syyrt som fan, du hämta väl ut din precis

Ingen fara med mig.
Ja, hojjen blev 1 vecka gammal idag.:mad:

Men det enda som hände skademässigt var skrapmärket.
De borde ha denna färg på mekonomen tycker jag.
Eller man kanske ska fråga om triumph-verkstaden vill fixa till vid service.

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös

Ok!
Vill faktiskt till skildnad från många andra ha kvar pinnarn även efter byte till låg pipa. Sån är jag :D är av böjjelsen att jag vill kunna ha med tjejen eller nån stackars polare bakpå då och då!

Så därav dillemat då Zards system i mina ögon är snyggast men det sitter ivägen för original fotpinnarna och det gör inte arrows lilla trumpet men men ska ringa johans mc och kolla med gossarna där.

drredbull- Fan va tråkigt att välta din nya ögonsten! Som med allt nytt gör ju alltid första märket ondast i själen :pannkyss

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
En me kåpor fast utan
Ok!
Vill faktiskt till skildnad från många andra ha kvar pinnarn även efter byte till låg pipa. Sån är jag :D är av böjjelsen att jag vill kunna ha med tjejen eller nån stackars polare bakpå då och då!

Så därav dillemat då Zards system i mina ögon är snyggast men det sitter ivägen för original fotpinnarna och det gör inte arrows lilla trumpet men men ska ringa johans mc och kolla med gossarna där.

Men du, är du säker på att det inte funkar med pinnarna bak med en Zard pipa?
Har du kollar med Zard him self här på SH?
Var o lyssnade på hans baso pipa i våras, helvete va gött den låter. Klart mulligare än Arrow low boy.

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900
Med risk för att råka ut för en bilbomb på parkeringen ikväll...
Men jag tycker faktiskt att Zards system är skit fula, visst dom låter jävligt ballt men vtf är det verkligen värt att förstöra utseendet på hojen med en sån..?

Så...nu e jag klar...lyncha mig nu...

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...