Triumph Street Triple-tråden

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Med risk för att råka ut för en bilbomb på parkeringen ikväll...
Men jag tycker faktiskt att Zards system är skit fula, visst dom låter jävligt ballt men vtf är det verkligen värt att förstöra utseendet på hojen med en sån..?

Så...nu e jag klar...lyncha mig nu...

Smaken är som röven klöven! :arsele

Waldkauz- Jag har fått infon direkt ur hästens egen mun :mad:
Kanske får ta och skita i tjejen och låta polarna åka med någon annan hehe

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
En me kåpor fast utan

Aj fan, va det så illa.

Du skulle ju kunna titta på daytonans pinnar, dock tveksamt om dom passar rakt av, bakramen e ju inte samma på hojarna om jag fattat rätt.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Smaken är som röven klöven! :arsele

man kan ju ha kvar fotpinnen på vänster sida och låta tjejen rida damsadel :)

eller kapa och svetsa ihop till en något kortare fotpinne på höger sida - det handlar inte om mer än någon enstaka centimeter som det skiljer..

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900
man kan ju ha kvar fotpinnen på vänster sida och låta tjejen rida damsadel :)

eller kapa och svetsa ihop till en något kortare fotpinne på höger sida - det handlar inte om mer än någon enstaka centimeter som det skiljer..

Nu har jag inte riktigt följt med i hela diskusionen, men det går inte bara att sätta distannser mellan fästet för fotpinnarna och bakramen så dom kommer ut lite längre..?

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Tja köpte en -97:ans motor igår ,som suttit i antingen en sprint eller en Daytona, för det är inga trattar på luftburken utan gummi kanaler.Så är det nån som vet hur man kan se skillnaden på dessa (förutom vevslängen). Skulle va kul att veta ifall den har 98 eller 130hk.

Tack Dan

Hopp det var visst en Daytona de motornr börjar med L sägs det

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Nu har jag inte riktigt följt med i hela diskusionen, men det går inte bara att sätta distannser mellan fästet för fotpinnarna och bakramen så dom kommer ut lite längre..?

nä, de går inte då bygger de ännu mer ner mot avgaspipan..

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04
Tänkte införskaffa en flyscreen till trajjan i vinter. Finns det några andra än triumphs egna att få tag i ?.. den är ju hutlös dyr. Har surfat runt lite men har gått bet på att hitta nått. Så frågar er andra klyftiga här =)

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
ska kolla upp med triumph säljaren här hemma ifall daytona pinnarna funkar. kan tänka mig att det blir lite knasig sittställning då dem inte är lika i rumpan precis som waldkauz sa. Har ingen större lust att mixtra för mycke med original pinnarna.

Fragger- har kanske en att avvara tycker inte den är snygg men kanske kommer behöva den ska prova utan om jag är nöjd utan så kan jag pm:a dig om du fortfarande är intresserad kan vi säkert lösa något. annars fanns alternativa flyscreens på länkarna på sidan 34.

fridens

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04
ska kolla upp med triumph säljaren här hemma ifall daytona pinnarna funkar. kan tänka mig att det blir lite knasig sittställning då dem inte är lika i rumpan precis som waldkauz sa. Har ingen större lust att mixtra för mycke med original pinnarna.

Fragger- har kanske en att avvara tycker inte den är snygg men kanske kommer behöva den ska prova utan om jag är nöjd utan så kan jag pm:a dig om du fortfarande är intresserad kan vi säkert lösa något. annars fanns alternativa flyscreens på länkarna på sidan 34.

fridens

Japp är den bara svart så är det ju lugnt.. :tummenupp Dra ett PM när du testat

Satt o surfade lite och hittade superstars hojj på 675.net..
Tycker den är grymmt snygg med MT03 framlampan och clip on =).

Last edited:

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Det var rätt snyggt med den framlampan fast jag är en sucker för dem dubbla lyktorna ;)
Skulle ta bort min flyscreen idag men kände mig som att jag hade tummen mitt i handen och ville inte sabba något, så frågan lyder måste man plocka bort hela mätarhuset för att få bort den?:va antar det men ville bara kolla.

Nu ska jag ut och åka en lång tur och njuta av den klarblåa himlen vi har här idag för jag är leeedig! :2cool

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
En me kåpor fast utan
Det var rätt snyggt med den framlampan fast jag är en sucker för dem dubbla lyktorna ;)
Skulle ta bort min flyscreen idag men kände mig som att jag hade tummen mitt i handen och ville inte sabba något, så frågan lyder måste man plocka bort hela mätarhuset för att få bort den?:va antar det men ville bara kolla.

Nu ska jag ut och åka en lång tur och njuta av den klarblåa himlen vi har här idag för jag är leeedig! :2cool

Har för mig att mätaren sitter monterad i flyscreen:en.
O vill du plocka av flyscreen:en så måste du ha ett annat bakstycke till ditt mätarhus. Snacka med stället du köpte din trajja på, dom kan ha ditt/eller någon annans kvar, r lite osäker på om dom monteras på fabrik eller det är någon ÅF:en gör.

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Har för mig att mätaren sitter monterad i flyscreen:en.
O vill du plocka av flyscreen:en så måste du ha ett annat bakstycke till ditt mätarhus. Snacka med stället du köpte din trajja på, dom kan ha ditt/eller någon annans kvar, r lite osäker på om dom monteras på fabrik eller det är någon ÅF:en gör.

Jag har bakstycket det fick jag med av karln jag köpte hojjen av. plockade bort själva kåpan förut sen sitter det ju ett fäste som sitter ihop med mätarhuset men den sitter ju bakom och runt hela mätar huset så får nog helt enkelt skruva av hela huset för att få bort den.
Men ska nog ringa och kolla först så jag inte sabbar något ;)

Hinken

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900
Jag har bakstycket det fick jag med av karln jag köpte hojjen av. plockade bort själva kåpan förut sen sitter det ju ett fäste som sitter ihop med mätarhuset men den sitter ju bakom och runt hela mätar huset så får nog helt enkelt skruva av hela huset för att få bort den.
Men ska nog ringa och kolla först så jag inte sabbar något ;)

Vet inte hur det är på din men på Speeden så sitter den bara med fyra skruvar som du ser på sidan av mätarhuset om du sitter på hojen.
Sedan byter du bakstycke med fyra (eller kanske två?) skruvar till som sitter på baksidan av mätarhuset.
Du kan inte misslyckas..

Last edited:

100

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
Ingen för tillfället.
tvättade hojen igår och bytte olja och skit inför vinterförvaringen.

när jag ska rulla runt lite på parkeringen, så hör jag att kedjan rasslar och för lite oväsen.

är det någonting man ska bekymra sig över eller är det något som går bort?

sprutade inte direkt vatten på kedjan, kanske måste smörjas igen?

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
2008 Triumph Street Triple

när jag ska rulla runt lite på parkeringen, så hör jag att kedjan rasslar och för lite oväsen.

Vet inte hur andra gör men jag smörjer kedjan varannan tank ungefär. Kör dagligen till jobbet i ur och skur och min uppfattning är att den kräver det. Rengör och smörjer kejdan efter varje tvätt av hojen.. . :mattias

Hinken

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900

Kanske kan vara läge att kolla spänningen på kedjan..?

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Satt o surfade lite och hittade superstars hojj på 675.net..
Tycker den är grymmt snygg med MT03 framlampan och clip on =).

Hur fan kan man förstöra en snygg hoj på detta sätt? Det finns 5135135 fula hojar att köpa med fula framlyktor... låt dom sitta kvar på dom :tummenupp

Å jag tycker oxå det är snyggt att avgasröret går upp under sadeln... no low-boy for me =)

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Hur fan kan man förstöra en snygg hoj på detta sätt? Det finns 5135135 fula hojar att köpa med fula framlyktor... låt dom sitta kvar på dom :tummenupp

Å jag tycker oxå det är snyggt att avgasröret går upp under sadeln... no low-boy for me =)

word:yoparty

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Var och fick min 80-milaservice.
Satan va fint den går nu, och bättre skall den gå efter ett par hundra mil sägs det.
Fråga: Vad har ni för förbrukning på era Streetar?
Jag körde ganska inspererande körning efter servicen igår ca 8 mil och fick en snittförbrukning på 0.79 , är inte det väldigt mycket?
Bara lite orolig att den går tok för fet efter den ommappning de gjorde när den var ny och de dubbla arrowsburkarna sattes på.

Robban77

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
Ingen...
Var och fick min 80-milaservice.
Satan va fint den går nu, och bättre skall den gå efter ett par hundra mil sägs det.
Fråga: Vad har ni för förbrukning på era Streetar?
Jag körde ganska inspererande körning efter servicen igår ca 8 mil och fick en snittförbrukning på 0.79 , är inte det väldigt mycket?
Bara lite orolig att den går tok för fet efter den ommappning de gjorde när den var ny och de dubbla arrowsburkarna sattes på.

Inte farligt om du laddar lite! Jag har dubbla arrows och har varit uppe i 1 l/mil när man legat på ordentligt!
Men visst går den fint efter service!! bytte lite olja och filter så här inför vintern! Det var den allt värd efter 560 mil som den rullat sedan jag hämtade ut den i aprill!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...