Triumph Street Triple-tråden

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Inte farligt om du laddar lite! Jag har dubbla arrows och har varit uppe i 1 l/mil när man legat på ordentligt!
Men visst går den fint efter service!! bytte lite olja och filter så här inför vintern! Det var den allt värd efter 560 mil som den rullat sedan jag hämtade ut den i aprill!

Fan, det är bra mycket på en sådan liten maskin.
Tror att daytonan drog 0,64 under de 5000 mil de testade den i Motorad.
Streeten BORDE dra mindre .punkt.
ja ja, så länge det inte är något fel så är det väl bara till att gasa och se glad ut. :tummenupp

Rock´on brothers and sisters. :yoparty

Har föresten beställt ny kåpa då den som sitter på blev lite skrapad, kostade bara typ en femhundring och då ser den fortfarande ny ut en stund till. :D

Bifogat

• Desktop Background - Copy.jpg
    Desktop Background - Copy.jpg
    27.3 KB · Visningar: 113

Robban77

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
Ingen...
Fan, det är bra mycket på en sådan liten maskin.
Tror att daytonan drog 0,64 under de 5000 mil de testade den i Motorad.
Streeten BORDE dra mindre .punkt.
ja ja, så länge det inte är något fel så är det väl bara till att gasa och se glad ut. :tummenupp

Rock´on brothers and sisters. :yoparty

Har föresten beställt ny kåpa då den som sitter på blev lite skrapad, kostade bara typ en femhundring och då ser den fortfarande ny ut en stund till. :D

I mc-nytt nr 1.08 så skriver de att bränsleförbrukningen var i högsta lag 0,7 l/m vid blandad körning.Punkt. Den drar alltså lite! men det är det värt..:tummenupp

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
jo det e fasen va trajjan dricker *hick*, hann med ca 30 mil på anderstorp förra veckan och den skämdes fan inte förs sig, tre fulla tankar sörpla han i sig:D men det var det värt:yoparty

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
ligger runt 0.6 med min.. helt original dock..
låg på runt 0.5 med tt'n...ommappad å krejjad

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Hoj
Triumph Street Triple 09
Snart blir vi en till Street Triple-ägare som hänger på Sporthoj.

Ska beställa och förhoppningsvis hämta min imorn (en finns inne).

Känns sjukt lyxigt och onödigt med en sprillans ny hoj som första hoj men jag tycker den är så läcker! Och några begagnade finns ju nästan inte, såklart!

Dom ska göra leveransservice imorn, så jag ska kunna hämta den imorn om det blir hyffsat väder. Längtar. Och längtar till den är inkörd också...

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Snart blir vi en till Street Triple-ägare som hänger på Sporthoj.

Ska beställa och förhoppningsvis hämta min imorn (en finns inne).

Känns sjukt lyxigt och onödigt med en sprillans ny hoj som första hoj men jag tycker den är så läcker! Och några begagnade finns ju nästan inte, såklart!

Dom ska göra leveransservice imorn, så jag ska kunna hämta den imorn om det blir hyffsat väder. Längtar. Och längtar till den är inkörd också...

kul! det är en ruggigt kul hoj , det lovar jag dig! :tummenupp

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Hoj
Triumph Street Triple 09
Pust, nu har jag läst trådenfrån början tom sidan 33. Jag får ta resten imorn...

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Hoj
Triumph Street Triple 09
... läste klart tråden under dagen och har nu hämtat min Triple samt åkt några vändor! Känns sjukt kul!

Nu måste jag bara köpa lite mc-kläder också... :)

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04
jo det e fasen va trajjan dricker *hick*, hann med ca 30 mil på anderstorp förra veckan och den skämdes fan inte förs sig, tre fulla tankar sörpla han i sig:D men det var det värt:yoparty

Tycker den dricker jäkligt lite. runt 08 lligger jag på blandad. t o r sthlm - mjölby drog den 05 ungefär i 150 i marchfart .. motarden jag hade inann kom jag inte under litern knappt :tummenupp

Är dax för 1000 mila service på min. nån som har koll på vad det kostar ungefär ?

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Har bestämt mig för att köpa ett fatbar styre och div. annat godis från british customs, någon som beställt därifrån eller vet någon som gjort det och kanske har koll på om dem är bra att ha och göra med?

Fick plockat ut pärlan på en liten åktur idag :) Tar alla tillfällen som ges innan det blir för kallt. Man kan ju inte låta bli att sitta med ett leende från öra till öra så fort tillfälle ges att gasa på ordentligt :rock

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
e det ngn som har kolla på vart man kan hitta originalkåpskruvar och snabblås till triumph!

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Visst är den snygg :rock

Dyksigge, Vad och var har du köpt delar för att få till baken så på din hoj? Är blinkers intergerade i bromsljuset från början eller har du mekat själv och var har du för reg-hållare? Tänkte bygga lite i vinter när vädret inte tillåter att ha skoj på vägen..

Tack på förhand

100

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
Ingen för tillfället.
Har köpt flera saker från british customs.

Pazzo, frame sliders, etc..

Det kan ta en jävla tid att få skiten, eftersom dom inte säger om dom har varan inne på lagret eller ej.

Så om du har bråttom med att få grejerna skulle jag rekomendera att maila dom först och fråga.

Sen om du vill att dom ska skriva ner värdet på varorna är det tyvärr bara att glömma..

Annars är dom väldigt trevliga att ha och göra med + att dom har ett stort utbud av tillbehör.

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Någon här nere i skåne som vill göra en sambeställning av grejer från british customs?

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
En me kåpor fast utan
Dyksigge, Vad och var har du köpt delar för att få till baken så på din hoj? Är blinkers intergerade i bromsljuset från början eller har du mekat själv och var har du för reg-hållare? Tänkte bygga lite i vinter när vädret inte tillåter att ha skoj på vägen..

Tack på förhand

Dyksigges häck ser ut att vara ett Mad Doctor kit.
Blinkersen o bakljuset o skyltbelysning sitter i ett stycke, men blinkersen är egna delar som går justera från helt raka till något framåtvinklade.

Kolla i mitt garage där finns lite bilder på ett sånt kitt.

Dra Zard ett PM, han vet var man skaffar dom :tummenupp

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
2008 Triumph Street Triple

Tack på förhand

Precis som det redan skrivits, Mad Doctor prylar. Sitter ihop i ett kit men kan vinklas lite som man vill. Tog orginal hållaren till skylten och satt direkt på kitet... bara att borra två extra hål. Tog ca en timme eller två att få till så ganska enkelt. Passade på att även ta bort fotpinnarna bak vilket jag tycker lyfte det hela.. . :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM