Triumph Street Triple-tråden

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Suzuki Bandit 600 -95 (SÅLD) letar garage för caféracer-projekt
Hej, jag har kikat lite i tråden men inte hittat det jag söker.
Funderar på att införskaffa en S3:a till sommaren. -05 eller nyare är av intresse. Fast vill ju självklart provköra en först.

Det jag undrar är hur den är på långfärder. Tänkte mest på att det varken är kåpor eller ruta på den. Samt hur komforten är när man kör långt.
Har förstått att det är en otrolig maskin i.o.m chassit och radtrean. Fast det jag bävar för är långkörningarna.
Vad säger ni stolta triumphägare?

MvH//Erik

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
2008 Triumph Street Triple
Hej, jag har kikat lite i tråden men inte hittat det jag söker.
Funderar på att införskaffa en S3:a till sommaren. -05 eller nyare är av intresse. Fast vill ju självklart provköra en först.

Det jag undrar är hur den är på långfärder. Tänkte mest på att det varken är kåpor eller ruta på den. Samt hur komforten är när man kör långt.
Har förstått att det är en otrolig maskin i.o.m chassit och radtrean. Fast det jag bävar för är långkörningarna.
Vad säger ni stolta triumphägare?

MvH//Erik

Du kanske hamnat fel, Street Triple kom inte föränn 2007! Speed Triple har funnits något mycket längre :gnissla

Det finns mindre kåpor och ruta att sätta på, inte så snyggt kanske enl mitt tycke. Med tanke på prislappen farbror polis satt på fortkörning så blir det svårare å svårare att hålla farten uppe utan risk. Håller du laglig fart är den helt okej att köra längre sträckor med.. . Men om jag skall vara uppriktig så är det inte en hoj man hänger väskor på och ger sig ut med. Den är byggd för lite mer busig körning i stan eller runt omkring - :banana

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Suzuki Bandit 600 -95 (SÅLD) letar garage för caféracer-projekt
Du kanske hamnat fel, Street Triple kom inte föränn 2007! Speed Triple har funnits något mycket längre :gnissla

Det finns mindre kåpor och ruta att sätta på, inte så snyggt kanske enl mitt tycke. Med tanke på prislappen farbror polis satt på fortkörning så blir det svårare å svårare att hålla farten uppe utan risk. Håller du laglig fart är den helt okej att köra längre sträckor med.. . Men om jag skall vara uppriktig så är det inte en hoj man hänger väskor på och ger sig ut med. Den är byggd för lite mer busig körning i stan eller runt omkring - :banana

Hej..haha
Jag postade i fel forum. Hade bråttom på jobbet. Skulle vara i speed triple-tråden :p
Aja..får skriva nytt där.
tack för bra svar.

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600

Bifogat

• Optimized.DSC00441.JPG
    Optimized.DSC00441.JPG
    142.9 KB · Visningar: 146
  • Optimized.DSC00443.JPG
    Optimized.DSC00443.JPG
    162.7 KB · Visningar: 123
  • Optimized.DSC00444.JPG
    Optimized.DSC00444.JPG
    96.2 KB · Visningar: 98

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Det där avgasröret ser farligt ut!

japp , men ska bytas mot ett Zard, så röret på bilden är till salu sen, är från en Speed triple från början..

Tackar, verkligen ett intressant projekt. Kommer du linda rören?

yes ! kommer att sitta svart bandage på.

ahh det var ju synd för det programmet är skitbra, men ja såg att det löste sig ändå ;) gjuten hoj du har skaffat :tummenupp

ja den är cool , men det är mycket kvar att göra , hjul , lysen, blink, ev nytt styre mm mm men det hör ju inte hemma i den här tråden., fast jag har massa hjärta kvar hos Street triplen ändå - det är en underbar hoj.

Last edited:

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
nä, en Thruxton med Speed triple delar.. är grym :yoparty - du kommer att få se den på MC-dagarna på Barkaby och MCM swapmeet på Triumph Länna i maj..
har några bilder men de är så stora att jag inte får in de här och redigera ner de verkar inte funka på min dator just nu.. :gnissla

Ladda ner "Xn-view" det är gratis och mycket lätt att andra storlek på bilderna.

här är fler.. men den är långtifrån klar..
:D

Ahaa! Så det var din hoj. Såg den idag, coolt!

Last edited:

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
675 -06, R1 -15
Idag tog ja ut hojen för min jungfrutur. Den har bara körts från släpvagn och ner i garaget tidigare så nu skulle det provas. Solen sken, vägarna va torra och jag njuter av mitt köp. Förstår varför alla andra i denna tråd är lyriska.

Så på vägen tillbaka hamnar jag i rusningstrafiken och en av dessa observanta (ironi) byter fil mitt framför mig. Första turen med hojen, inte helt van vid bromsverkan och upptäcker att bakbromsen är mycket känslig. Får bredställ men lyckas fånga upp den. Hänger på tutan och kommer sedan upp bredvid bilisten vid nästa ljus. Gör en frågande gest men får en totalt nollad blick tillbaka. Första turen på 1,5 år och direkt kommer man ihåg varför man inte ogillar bilister som inte själva kör hoj.

Men slutligen: ser fram emot vår och sommar med denna leksak :)

Borris

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2009
Hoj
Street Triple 09
Snart kommer hojen, har dock ej provkört den, men tror inte jag blir besviken. Har dock börjat noja lite de senaste dagarna att man är på gränsen för lång (190cm) Bevisa gärna motsatsen.

evil sibling

Calcatea Bellator
Gick med
7 May 2007
Hoj
R R R [Triple R]
jag ska hämta min i lund om drygt 12 timmar.
är 187(komma fem) cm lång och kommer sitta hur bra som helst :tummenupp

(kommer förmodligen inte kunna sova inatt):hihi

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04
jag ska hämta min i lund om drygt 12 timmar.
är 187(komma fem) cm lång och kommer sitta hur bra som helst :tummenupp

(kommer förmodligen inte kunna sova inatt):hihi

härligt.. köpte ju min förra hösten och den stog hela vintern.. kommer ihåg första turerna man tog. underbart.. lite sugen på en "R" men blir att behålla gamla bettan ett år till =)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...