Triumph Street Triple-tråden

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Han ni sett en finare skönhet? och hojen han sitter på :hihi :hihi :rofl :rofl

Bifogat

• redigerad (Large).jpg
    redigerad (Large).jpg
    84 KB · Visningar: 179

evil sibling

Calcatea Bellator
Gick med
7 May 2007
Hoj
R R R [Triple R]
får väl visa upp senaste övningarna... lite mörkt i garaget, så bilderna är väl inte dom bästa...

mussepigg-backspeglarna borta, rizoma styrändspegel på
bakpinnnar bortplockade
tail kortad, hemmabygge... köpte spikplatta, lite skruv och klistra-på-led-blinkers, kostade en 120kr och en söndagseftermiddag. thank you biltema :tummenupp

tydligen så ska man inte varva över 5000rpm första 50 milen, men om man bara kör på ett hjul så går 10 000 bra eller? :rolleyes:

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Nada
Premiärbrummat! Inte långt, men jävligt gott! Om prognosen håller så blir det mer i veckan. Ses där ute! :tummenupp

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Inte illa alls, "R" är klart snygg och även Speed Tripple i orange ser fin ut ;)

Triumph har fått till sina modeller fint till i år .
Mvh

M@rtin

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2007
Hoj
Honda Cbr1000rr Fireblade -04, KTM 690 SMC -11
får väl visa upp senaste övningarna... lite mörkt i garaget, så bilderna är väl inte dom bästa...

mussepigg-backspeglarna borta, rizoma styrändspegel på
bakpinnnar bortplockade
tail kortad, hemmabygge... köpte spikplatta, lite skruv och klistra-på-led-blinkers, kostade en 120kr och en söndagseftermiddag. thank you biltema :tummenupp

tydligen så ska man inte varva över 5000rpm första 50 milen, men om man bara kör på ett hjul så går 10 000 bra eller? :rolleyes:

Hur gjorde du tail tiddyn? Jag e inte riktigt nöjd med min.:näsblod

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Akrapovic slip-onsen var riktigt snygga kanske får bli ett par sådana burkar om dem inte kommer vara svindyra :yoparty
Ska ta en premiär tur i veckan så fort vädret tillåter.

evil sibling

Calcatea Bellator
Gick med
7 May 2007
Hoj
R R R [Triple R]
Hur gjorde du tail tiddyn? Jag e inte riktigt nöjd med min.:näsblod

köpte en 90graders spikplatta, ställde mig på den tills den blev typ 45grader istället... plockade bort skruven och skruvfästet (eller vad man ska kalla det) typ under baklampan, och satte en bult rätt igenom istället... fäste spikplattan i bulten och skylten i spikplattan...
ska klibba dit lite dubbelhäftande tejp oxå, spikplattan sitter med 1 bult och skylten med 1, så där är 2 punkter som skylten kan vrida sig runt, så den hamnar lätt på sniskan...

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
köpte en 90graders spikplatta, ställde mig på den tills den blev typ 45grader istället... plockade bort skruven och skruvfästet (eller vad man ska kalla det) typ under baklampan, och satte en bult rätt igenom istället... fäste spikplattan i bulten och skylten i spikplattan...
ska klibba dit lite dubbelhäftande tejp oxå, spikplattan sitter med 1 bult och skylten med 1, så där är 2 punkter som skylten kan vrida sig runt, så den hamnar lätt på sniskan...

spikplatta.. rostar inte den?

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Var och startade min hoj för första gången sen jag ställde in den i vintras. Och felindikeringslampan för motorns styrsystem lyser :huvet Får väl ringa Johans MC imon och se om dem kan kika på den så det inte blir ras innan säsongen börjat.. Har inte gjort något mer än att petat dit mitt mad doctor kit. Verkar ju konstigt att det skulle påverka. Hoppas inte det är något allvarligt:(

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
Var och startade min hoj för första gången sen jag ställde in den i vintras. Och felindikeringslampan för motorns styrsystem lyser :huvet Får väl ringa Johans MC imon och se om dem kan kika på den så det inte blir ras innan säsongen börjat.. Har inte gjort något mer än att petat dit mitt mad doctor kit. Verkar ju konstigt att det skulle påverka. Hoppas inte det är något allvarligt:(

Har du satt tillbaka givaren för temp, lufttryck mm som ska sitta i det lilla hålet i undertailplattan?? den ger ju information till motorns styrsystem och är inte den där den skall vara så kan det säkert ge fel info till styrsystemet..

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Hmmm nu blev jag osäker får kolla på det hur såg den ut egentligen?
Var ju en stor kontakt som fanns ansluten till original undertailen som saknar anslutning i mad doctor kitet men kanske inte är den eller?:gnissla

Jobbar hela dagen idag men ska förbi garaget imon och kolla upp det. Tack för tipset!

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
Hmmm nu blev jag osäker får kolla på det hur såg den ut egentligen?
Var ju en stor kontakt som fanns ansluten till original undertailen som saknar anslutning i mad doctor kitet men kanske inte är den eller?:gnissla

Jobbar hela dagen idag men ska förbi garaget imon och kolla upp det. Tack för tipset!

ja den ska inte kopplas till mad doctorkitet - den hör inte dit överhuvudtaget, men givaren satt ju monterad i den gamla skylthållaren och har en plats i den nya "undertailen" i form av ett litet hål där "piggen" som är själva givaren skall sticka ut ,elkopplingen till den skall hållas intakt då den som sagt inte har att göra med själva bakljuskitet alls.

M@rtin

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2007
Hoj
Honda Cbr1000rr Fireblade -04, KTM 690 SMC -11
Dom är nog inte helt fel. är mest intresserad fram. Kollat lite och Öhlins är ju inte så dyra heller.. Doch har jag inte specen på standard fjädrarna så jag har kunnat kolla upp priser på dom.
men 1800 eller vad det där kittet kostade är ju ganska överkomligt.

Ja det verkar vara intressant.. Inte någon som har provat?
Jag letar faktiskt efter en daytona dämpare. Men den uppgraderingen verkar bra, och dessutom så får man fjädrar till fram fjädringen.

Johan P.

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2006
Hoj
Honda Hornet 2008
Hej, har tittat en del på Street triplen, riktigt sugen på en R och sluta köra sporthoj, men ser inga alls begagnade (vanliga eller R) ute på blocket, bara Speed triple. Antar man får vänta till hösten, ska i alla fall till Triumph center i Lödde och provköra en när det går. Kul tråd att läsa :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM