Triumph Street Triple-tråden

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Hoj
Triumph Street Triple 09
Snart kommer hojen, har dock ej provkört den, men tror inte jag blir besviken. Har dock börjat noja lite de senaste dagarna att man är på gränsen för lång (190cm) Bevisa gärna motsatsen.

Nu tog jag körkort i höstas och har därmed bara kört skolans hojar och min Street Triple. Och det bara i 60 mil.

Men jag är lite drygt 190 och jag har inga som helst problem med hur jag sitter. Jag funderade på en Ducati Monster (eftersom dom finns lite billigare), efter att jag inte fick plats på den så sökte jag runt rätt mycket på nätet efter info om triplen, och dom som var längre tyckte att den var bra. (Provsatt bara hojen hos handlaren, sen slog jag till...)

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Tog ut hojen för första gången i år nu ikväll och körde några varv inne i city. Galet kul, +3 och torra gator :yoparty

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Såja nu har jag fått hem min nya Street Triple R, arrowsystemet, puckarna och mad doctor kitet är på monterat... nu väntas bara lite värme och mindre grus på vägarna :tummenupp :tummenupp

Last edited:

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Någon som sett något alternativ till triumphs egna grab rail?

Bilringarna på den som styr :D
Fan va ovärt att det började snöa idag igen när jag är ledig och tänkte plocka ut hojen på en liten välförtjänt tur. var kanon väder igår och ska bli uppehåll och plusgrader imorgon med lite sol.
Får åka och skruva lite istället.:huvet

sajklan

Gick med
6 Jun 2007
Hoj
hehe. lust att klota med min oxå så jag kan byta upp mig till en R, hehe..
Syns puckarna mycke på hojjen.. blev lite sugna på dom nu.

Ja tyvärr kan jag inte säga så mycket om hur hojen är tillskillnad från min gamle har bara avlagt 1mil änsålänge, men så fort jag vet så ska jag nog få dig till att vilja byta upp dig hehhe

Har ringat in de puckarna på jag har på bilden så kan du själva se hur mycket de syns..

Bifogat

• puckarna (Large).jpg
    puckarna (Large).jpg
    98.4 KB · Visningar: 204

sajklan

Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Bilringarna på den som styr :D
Fan va ovärt att det började snöa idag igen när jag är ledig och tänkte plocka ut hojen på en liten välförtjänt tur. var kanon väder igår och ska bli uppehåll och plusgrader imorgon med lite sol.
Får åka och skruva lite istället.:huvet

I know, snön bara kom från ingenstanns här med :huvet :huvet :huvet

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Det vart ju ett sketlass med snö som bestämde sig för att dimpa ner oxå!
Får hoppas att det blir bättre väder till helgen så man kan få ta sig en tur och ha lite mer hojvård. Måste klura ut hur jag ska byta främre blinkersarna oxå blev inte riktigt klok på det idag så gav upp vill inte rota för mycket i elen under tanken. Beställde en bellypan idag för övrigt :yoparty

Bifogat

• 2625_61265216956_562271956_2032638_4082597_n.jpg
    2625_61265216956_562271956_2032638_4082597_n.jpg
    51.9 KB · Visningar: 106
  • 2625_61265226956_562271956_2032640_2106905_n.jpg
    2625_61265226956_562271956_2032640_2106905_n.jpg
    43.3 KB · Visningar: 117
  • 2625_61265231956_562271956_2032641_8006954_n.jpg
    2625_61265231956_562271956_2032641_8006954_n.jpg
    40.8 KB · Visningar: 107

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04
Det vart ju ett sketlass med snö som bestämde sig för att dimpa ner oxå!
Får hoppas att det blir bättre väder till helgen så man kan få ta sig en tur och ha lite mer hojvård. Måste klura ut hur jag ska byta främre blinkersarna oxå blev inte riktigt klok på det idag så gav upp vill inte rota för mycket i elen under tanken. Beställde en bellypan idag för övrigt :yoparty

riktigt sjysst de där :tummenupp

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Hoj
naked 675
Såja nu har jag fått hem min nya Street Triple R, arrowsystemet, puckarna och mad doctor kitet är på monterat... nu väntas bara lite värme och mindre grus på vägarna :tummenupp :tummenupp

åhhh.... jag vill komma och titta!! från Tor nästa vecka jobbar jag i byggnaden precis brevid dig, ringer då.

:yoparty

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
riktigt sjysst de där :tummenupp

Har tejpat fast en nyckel till att ställa blinkers med under sadeln ifall storebror skulle börja gnälla i sommar:arsele
Ska se om jag lyckas få på främre blinkers själv det verkar tyvärr bökigare. Kanske måste skaffa experthjälp.
Ingen här som bytt främre blinkers och satt dit nya motstånd???:va

sajklan

Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Har tejpat fast en nyckel till att ställa blinkers med under sadeln ifall storebror skulle börja gnälla i sommar:arsele
Ska se om jag lyckas få på främre blinkers själv det verkar tyvärr bökigare. Kanske måste skaffa experthjälp.

Varför tejpat fast nyckeln? på min förra triple räckte det med att jag spände skruven på blinkers precis lagom så de gick att fälla ut och in utan problem, på 1sek dessutom :tummenupp fick aldrig några problem med farbror blå :yoparty

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600

inga konstigheter att sätta dit främre , bara att ersätta de gamla och gömma motståndet bakom radcovern. :)

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
inga konstigheter att sätta dit främre , bara att ersätta de gamla och gömma motståndet bakom radcovern. :)
Ok så bara kapa dem gamla sladdarna och smiska på allt det nya + motstånd och säkra det så det inte hänger och dinglar alltså?:va

Är som sagt ingen hejjare på el så vill inte göra chansningar så man får ta sig till en verkstad med svansen mellan benen så dem får fixa till min oreda:D

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Ok så bara kapa dem gamla sladdarna och smiska på allt det nya + motstånd och säkra det så det inte hänger och dinglar alltså?:va

Är som sagt ingen hejjare på el så vill inte göra chansningar så man får ta sig till en verkstad med svansen mellan benen så dem får fixa till min oreda:D

ja bara så faktiskt.. se bara till att kapa de gamla sladdarna så det blir lite längd kvar så du har nåt att jobba med..

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM