Triumph Street Triple-tråden

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
zx6r, Street Triple R
Äntligen är hojen hämtad och tagen på en premiärsväng :yoparty

Tyvärr var det inte lika varmt och skönt att köra som det såg ut att vara i "vår" solen, men hann iaf avverka runt 8 mil och måste säga att den hittills levt upp till förväntningarna och lite till. Alldeles perfekt storlek och smidig för mig som inte kan undvika att harva runt lite i innerstadstrafiken och definitivt tillräckligt pigg för att iaf jag skulle ha ruggigt svårt att hålla mig under de 5000rpm klistermärket på tanken rekommenderar :huvet .

Skönt att se lite fler hojar ute förutom budkillarn och hoppas på lika "varmt" väder imorgon för ännu en kaffesväng.

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Nada
Är på jakt efter "traction pads" att sätta på tanken och har hittat Stompgrips från mc-online samt techspec snake skin, men dom verkar bara finnas att beställa från USA. Nån som har hittat snake skin på närmare håll eller har tips på andra såna pads?

En annan grej jag funderat på är lacken på hojen som i mitt fall är svart solid. Är den lite dålig eller kan man generellt inte förvänta sig mer av en solid lack på hoj? Tycker den mattas och slits för minsta lilla, framförallt på tanken där man nöter med knäna då förstås.

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Är på jakt efter "traction pads" att sätta på tanken och har hittat Stompgrips från mc-online samt techspec snake skin, men dom verkar bara finnas att beställa från USA. Nån som har hittat snake skin på närmare håll eller har tips på andra såna pads?

En annan grej jag funderat på är lacken på hojen som i mitt fall är svart solid. Är den lite dålig eller kan man generellt inte förvänta sig mer av en solid lack på hoj? Tycker den mattas och slits för minsta lilla, framförallt på tanken där man nöter med knäna då förstås.

Johans mc i gbg har stompgrips om det var det du var ute efter det kan man beställa från deras webshop på mcweb.se

ZARD: fick släckt varningslampan idag efter att ha satt dit givaren igen var så trött när jag skruvade av original tailen att jag inte ens tänkte på att plocka med den. nu funkar det prima igen och har fått gasa ur pärlan för första gången i år :)

Robban77

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
Ingen...
Tjena vad tror ni om detta kit från Ermax att fixa till baken med? Någon som har någon erfarenhet? Undra just om blinkersena syns så bra rakt bakifrån men också vad farbror blå säger om saken.

Köpte du detta kit??
Jag fick mitt i går! Kommer bli sjukt bra! :yoparty
Tänkte kolla med dig om hadde köpt detta och monterat för att få råd och tipps!
Jag tog det utan blinkers, då jag har det innbygt i baklyset!

//Robban

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
ZARD: fick släckt varningslampan idag efter att ha satt dit givaren igen var så trött när jag skruvade av original tailen att jag inte ens tänkte på att plocka med den. nu funkar det prima igen och har fått gasa ur pärlan för första gången i år :)

vad bra att det löste sig då! :) mvh Galna Doctorns sjukvårdsupplysning ;-)

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
CBR1000F
Tänkte damma av leksaken från garaget igen och kanske även skruva lite. Någon som har koll på om något svenskt företag kränger Ixil-pipor? Tycker att deras lilla modell ser riktigt bra ut.

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Köpte du detta kit??
Jag fick mitt i går! Kommer bli sjukt bra! :yoparty
Tänkte kolla med dig om hadde köpt detta och monterat för att få råd och tipps!
Jag tog det utan blinkers, då jag har det innbygt i baklyset!

//Robban

Har inte köpt ngt kit ännu. Har funderat fram och tillbaka på vad man ska köpa men inte riktigt bestämt mig ännu. Har för tillfället tillverkat en egen skylthållare i alu och monterat orginal-blinkers på den likt en annan tidigare i tråden. kanske blir en Ermax undertray senare. Berätta gärna vad du tyckte:tummenupp

Har kört en hel del redan i år men idag var första dagen jag tog hojen till jobbet (Arlanda):yoparty

Majs

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Triumph Street Triple -09
Tjo!
E det nån som haft problem med tändningslåset?
Jag körde till jobbet i morse.. kallt som fan.. :D
När jag var framme o skulle ta ur nyckeln kunde jag fan inte få ur den. Tycker väl inte att nyckeln borde frusit fast för det var nog plusgrader ändå. Jag ryckte o vred lite fram o tillbaka o visst kom den ju ut till slut. Får se om det var en engångsföreteelse eller om det kommer upprepas. Man blir ju sjukt irriterad den dagen man inte får ur nyckeln överhuvudtaget..

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
Tänkte damma av leksaken från garaget igen och kanske även skruva lite. Någon som har koll på om något svenskt företag kränger Ixil-pipor? Tycker att deras lilla modell ser riktigt bra ut.

rucknrunracing@telia.com kommer att ha dessa inom kort, maila denna adress så får du pris..

Tjo!
E det nån som haft problem med tändningslåset?
Jag körde till jobbet i morse.. kallt som fan.. :D
När jag var framme o skulle ta ur nyckeln kunde jag fan inte få ur den. Tycker väl inte att nyckeln borde frusit fast för det var nog plusgrader ändå. Jag ryckte o vred lite fram o tillbaka o visst kom den ju ut till slut. Får se om det var en engångsföreteelse eller om det kommer upprepas. Man blir ju sjukt irriterad den dagen man inte får ur nyckeln överhuvudtaget..

jag hade samma problem med min förra streeta , det blev något bättre med låsolja, men inte 100%igt - håller med.. riktigt irriterande.

Last edited:

Robban77

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
Ingen...
Har inte köpt ngt kit ännu. Har funderat fram och tillbaka på vad man ska köpa men inte riktigt bestämt mig ännu. Har för tillfället tillverkat en egen skylthållare i alu och monterat orginal-blinkers på den likt en annan tidigare i tråden. kanske blir en Ermax undertray senare. Berätta gärna vad du tyckte:tummenupp

Har kört en hel del redan i år men idag var första dagen jag tog hojen till jobbet (Arlanda):yoparty

Bra gjort med hojen till Arland!! Själv fryser jag nästan när jag åker bil..
Jag rapporterar med bilder och ord när allt sitter på hojen!
Får väl ta en träff och kolla in varandras pärlor när våren kommer!!

Trevlig helg o ta det försiktigt på vägen hem! Eller kör järnet:tummenupp

//Robban

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Bra gjort med hojen till Arland!! Själv fryser jag nästan när jag åker bil..
Jag rapporterar med bilder och ord när allt sitter på hojen!
Får väl ta en träff och kolla in varandras pärlor när våren kommer!!

Trevlig helg o ta det försiktigt på vägen hem! Eller kör järnet:tummenupp

//Robban

Jo de var lite kallt om tassarna i morse men men. Galet kul också:banana

Ja vi får väl ta och åka en tur någon dag. Ska ju bli ok väder i morgon... "kings Island Riders" haha!

Trevlig helg själv. Blir nog ganska "inspirerad körning" på vägen hem:yoparty

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
vad bra att det löste sig då! :) mvh Galna Doctorns sjukvårdsupplysning ;-)

Riktigt smutt att ha en liten emergency hotline såhär. Blev lite uppgiven först när lampan fortsatte lysa en bra stund innan den slocknade när jag precis var på väg att åka till verkstan.
Tack för hjälpen:tummenupp

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Premiärturen!

Gjorde jag igår. Kallt med tunna handskar men annars hur gött som helst.

Bromsarna är riktigt grymma...

Bifogat

• Premiärtur.jpg
    Premiärtur.jpg
    68 KB · Visningar: 235

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
Daytona 675
Håller på att vintermeka lite, har bland annat slängt på ett zard helsystem från rucknrun, körde en kort provstart igår vilket gick lite sådär.. jävligt fint ljud men noterade lite avgasläckage vid skarven till sísta dämparen, samt att bellypanen smälte lite på tre punkter som låg närmast rören. Ingen katastrof som inte går att fixa. Tänkte kolla om någon har tips hur jag ska dels: Täta skarven i röret, Samt skydda bellypanen från att rinna av hojjen =)

mobil kamera foto

Bifogat

• DSC000862.jpg
    DSC000862.jpg
    47.2 KB · Visningar: 224

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
Håller på att vintermeka lite, har bland annat slängt på ett zard helsystem från rucknrun, körde en kort provstart igår vilket gick lite sådär.. jävligt fint ljud men noterade lite avgasläckage vid skarven till sísta dämparen, samt att bellypanen smälte lite på tre punkter som låg närmast rören. Ingen katastrof som inte går att fixa. Tänkte kolla om någon har tips hur jag ska dels: Täta skarven i röret, Samt skydda bellypanen från att rinna av hojjen =)

mobil kamera foto

Belly Panen smälter lite i början , men den kommer inte rinna iväg för dig..
det ska sitta lite brandskyddsfolie som standard i belly panen om du inte köpt något "icke orginal" förstås.., men som sagt det är bara precis i början , själv hade jag lite smälttendenser under katen när det var nymonterat - men det var inga problem efter några mil.

Täta skarven.. nä, men se till att det är ordentligt ihopdraget och att fjädrarna inte glappar..

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
zx6r, Street Triple R
Sitter och klurar lite på om man kan ta triplen på en liten sväng i sommar.

Finns det några sadelväskor som fungerar på den här egentligen? Vill helst slippa köra med stora ryggan på :D Eller blir det till att spänna på en rulle på sadeln helt enkelt?

Någon som har vart iväg på en längre sväng med lilltriplen och hur löste ni det i så fall?

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Ryggsäck och tankväska klarar man sig rätt långt på!

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
zx6r, Street Triple R
Jo, jag var förbi Triumph i Länna igår och det verkar som om de högt dragna org. burkarna är boven till varför det inte finns några väskor original till de här maskinerna. Får väl se det som tur att jag ska toura iväg med folk med större maskiner med mycket packplats så jag kan köra med lätt packning :D

Nu är det dags att åka ut i blåsten o dra av några inkörningsmil till :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM