Triumph Street Triple-tråden

hugge

Gör som Kina köp Volvo
Gick med
16 Feb 2004
Hoj
Suzuki GSX 750
Hej alla. Det verkar inte bättre som att jag skulle få råd att köpa en street triple:D . Får bli en R. Om man köper en ny hoj kontant, vad kan man förhandla till sig, går det att få med något, delar en service eller något. Har aldrig köpt en ny hoj förut. En till fråga vad ligger service intervallerna på och vad kostar dom ca?? kan ju vara bra att tänka på det nu än när man står där och det är dax:näsblod Mvh Hugge

evil sibling

Calcatea Bellator
Gick med
7 May 2007
Hoj
R R R [Triple R]
Hej alla. Det verkar inte bättre som att jag skulle få råd att köpa en street triple:D . Får bli en R. Om man köper en ny hoj kontant, vad kan man förhandla till sig, går det att få med något, delar en service eller något. Har aldrig köpt en ny hoj förut. En till fråga vad ligger service intervallerna på och vad kostar dom ca?? kan ju vara bra att tänka på det nu än när man står där och det är dax:näsblod Mvh Hugge

jag kom utan inbyte, med 38k cash till löddeköpinge, fick en ny R med bellypan och flyscreen (inte rutan alltså), arrow3-1, luftfilter, iridium-stift och mappning för 108 000, plus 25% rabatt på första servicen (tror den går normalt på ~1500)

KÖP! :yoparty

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
2008 Triumph Street Triple

Kontant eller avbetalning verkar inte spela någon roll - kartell?. Rabatt på service eller tillbehör är nog det du kan räkna med :va

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Nada
Var iväg till strömsholm idag och såg en annan street trea stå parkad utanför markan. Var det nån här tro? Mycket hojar ute idag annars, mys... men nu :fyllisar Be safe!

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Nada
Fick se att hojen trycker ur sig olja runt nedre delen av vänster motorkåpa :mad: Ser ur att vara där iaf, en droppe på nedersta skruven till motorkåpan, längs tråget och ner i bellypannan. Inga mängder men trist ändå. Provade att dra åt skruvarna lite får väl se om det hjälper... Nån som känner igen symptomen månne?

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
Daytona 675
dreglade lite över din thruxton idag Ola! när jag var i länna och mappade cykeln =) kommer bli fet när den e klar. Var det bredare fälg som var beställt?

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
japp , det ska sitta 180/55 på den :) den blir riktigt grym ! var där idag och passade till det nya zardsystemet som ska på.. :)
dreglade lite över din thruxton idag Ola! när jag var i länna och mappade cykeln =) kommer bli fet när den e klar. Var det bredare fälg som var beställt?

hugge

Gör som Kina köp Volvo
Gick med
16 Feb 2004
Hoj
Suzuki GSX 750
Jaha då har man precis skrivit på paprena för en Street Triple R en Grå :D :tummenupp :banana

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Första wheelien för i år avklarad :D

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Många som är i meckartagen? :) Vad göra när det är snö och bistert ute? I väntan på kapital till ett kit från galna doktorn tog jag saken i egna händer. :tungan

Går det att integrera blinkersen i bakljuset månntro?

evil sibling

Calcatea Bellator
Gick med
7 May 2007
Hoj
R R R [Triple R]
jag upptäckte nått kul med min trippel igår...
om man kör på ca 7000 varv i 2an, slår av snabbt och drar därefter på fullt samtidigt som man rycker lite lagom i styret...

då går den på bakhjulet!!

helt fantastiskt :tummenupp

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
om man kör på ca 7000 varv i 2an, slår av snabbt och drar därefter på fullt samtidigt som man rycker lite lagom i styret...

Går att koppla upp på 4:an oxå!!!!:yoparty :yoparty :yoparty

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04

Testa att ligag på ca 3-4000 varv på 2-4 och koppla upp den så slipper du varva den så hårt.. stående på 5an funkar oxå =)

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Ja då har man låtit sin käraste ägodel smaka asfalt! :huvet
Bakhjulet släppte i en korsning och jag for i backen. Med skrapad hjälm avbrutet bromshandtag, sprucken motorkåpa och skevt styre + trasig backspegel. saker som skulle bytas tids nog men ändå störigt. Bra såhär en dag innan MC-dagarna i Säve. Ska inte lösa in min trisslott imorgon kan jag j tala om...:3freak

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0