Triumph Street Triple-tråden

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Ritualslakt på mig... har glömt å ta ur batteriet..
urladdat så in i fan... verkar inte som att laddaren kan sparka igång de.. dock kass jävla laddare..

Vad kan man hitta på? Kan man ge batteriet på käften på nåt vis då det är helt nytt.. eller är det fucked for life?
Har biltema passande batterier till våra hojar? Artikelnr isf..

Hoppas att de finns en lösning så ja kan åka lite ikväll :D

Mortimer

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Daytona 675
Jump start den med startkabler fra en bil, jeg havde lavet samme trick og sådan fik jeg min igang :)

Derefter er det bare at køre en god lang tur

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Jag var orolig att jag hade gjort samma sak men fick sparkat igång bateriet med min laddare har en sån som diagnostiserar batteriet och gullar med det på bästa möjliga sätt ;)

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
2008 Triumph Street Triple
Ritualslakt på mig... har glömt å ta ur batteriet..
urladdat så in i fan... verkar inte som att laddaren kan sparka igång de.. dock kass jävla laddare..

Vad kan man hitta på? Kan man ge batteriet på käften på nåt vis då det är helt nytt.. eller är det fucked for life?
Har biltema passande batterier till våra hojar? Artikelnr isf..

Hoppas att de finns en lösning så ja kan åka lite ikväll :D

Samma här, total dött efter 3 månader i garaget. Skickade på fullt ös ifrån bilen. Fick igång den och laddade sedan upp det med en vanlig laddare under 24h. Verkar fungera bra nu :tummenupp

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04
Samma här, total dött efter 3 månader i garaget. Skickade på fullt ös ifrån bilen. Fick igång den och laddade sedan upp det med en vanlig laddare under 24h. Verkar fungera bra nu :tummenupp

Samma här. drog igång den med startkablar från bilen.. sen åkte jag och köpte en cteck laddare och lät det stå ett dygn och nu är det friskt och bra igen :tummenupp

evil sibling

Calcatea Bellator
Gick med
7 May 2007
Hoj
R R R [Triple R]
Det löser man med att inte ha någon reflex :va
behöver man verkligen ha det?

svar: ja
lika bra att klämma dit en, störtlöjlig grej att torska hos en nitisk snut för...

spikplatta.. rostar inte den?

svar: jo, förmodligen... men det ska byggas om rejält i vinter, så det kvittar:tummenupp

Bestämde mig för övrigt under dagens runda att nu är den minsann inkörd (efter ca 25 mil)... fan va härligt hon sjunger på 13000 rpm :yoparty
det får bära eller brista!

Nån som gett sig på att lyfta tanken? Jag letade efter blinkreläet... det var minsann ingen barnlek, tydligen ska man vara hjärnkirurg eller minst tandläkare för att kunna manöverera bland all elektronik därunder, jisses...

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
675 -06, R1 -15
Körde ner till Kivik igår och fick bestämt för mig att jag mötte en STR3 ovanför Brösarp, nån av er som va ute och luftade sig? :)

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04
Körde ner till Kivik igår och fick bestämt för mig att jag mötte en STR3 ovanför Brösarp, nån av er som va ute och luftade sig? :)

Hade du varit här uppe hade du fått se en som bara gick på ett hjul :p hehe. fan den är lätt o plocka upp på bakat. nu får man ju upp den på 4an oxå .. bra lekmaskin.. fast motarden var stabilare på nått sätt

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Är det bara jag som fått böja plåten när jag satt på mad doctors "bak-kit"?

Kan iofs kanske bero på att jag har arrowa dubbelpipiga system.

Ser lite outlaw ut bak nu.

Satans vilket myskörväder det var i helgen. Snart börjar man klaga att det är för varmt *ler*

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Hoj
naked 675
Oj, varför så lågt pris. Finns knappt några beg att få tag på.. .du borde kunna få ut några tusenlappar till utan problem.. :rofl

Köpare får bekosta 1000mil service och nytt bakdäck, så det blir väl runt ~4000 till. Då är steget inte längre så stort till en sprillans ny. Jag tycker inte det är så lågt pris med 70'. Ny ligger ju på 86' men man kan nog sknacka till sig lite rabatt eller utrustning på det.

Blir väl ny hoj om ett par tre år eller så när abstinensen börjar trycka på. Drömmen är ju en ducati street :tummenupp

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Köpare får bekosta 1000mil service och nytt bakdäck, så det blir väl runt ~4000 till. Då är steget inte längre så stort till en sprillans ny. Jag tycker inte det är så lågt pris med 70'. Ny ligger ju på 86' men man kan nog sknacka till sig lite rabatt eller utrustning på det.

Blir väl ny hoj om ett par tre år eller så när abstinensen börjar trycka på. Drömmen är ju en ducati street :tummenupp

jag fick 80 för min mitt i vintern för 2 mån sedan.. , men då var den iofs fullständigt fullsmetad med utrustning..

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Hoj
naked 675
din hade inte gått så långt. sen låg den väl ute väldigt länge med, och du sänkte väl priset om jag inte minns fel.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
din hade inte gått så långt. sen låg den väl ute väldigt länge med, och du sänkte väl priset om jag inte minns fel.

ja jag sänkte från 86 till 80 , sen var det väl inte riktigt säsong när jag väl sänkte till 80 därav att den låg ute länge..

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...