Triumph Street Triple-tråden

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Gothtown
Hoj
hojlös
stompgrips finns väl säkert i en butik nära dig!? annars kan man beställa gripsters från e-bay ifall du har en svart dem sliter inte lika mycket på ditt ställ vad jag har hört ska nog köpa mig stompgrips så snart jag har vägarna förbi min lokala mc-handlare.
 

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
Nada
att garantin bara skulle gälla med Arrow är inte med sanningen överensstämmande.. Har som importör av Zard varit i kontakt med Triumphs tekniska avd hos generalagenten och deras svar är att så länge som en auktoriserad triumphverkstad monterar systemet så gäller garantierna även för eftermarknadssystem..

Jag kan intyga att garantin gäller även med Zard. Hade nämligen min inne för ett åtgärdande av oljeläckage och det gick fint på garantin. Läckaget hade visserligen inget med avgassystemet att göra men det spelar väl ingen roll misstänker jag.

Angående skydd för tanken så har jag köpt mig en uppsättning Snake Skins från techspec-usa.com. Det blev riktigt stiligt mycket tack vare att ramen går i samma färg eller nyans som klibborna. Gillar inte när det blir för rörigt. Och det är ju dessutom riktigt nice att få bättre grepp med knäna!
 

Keen

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Street Triple -09
tja.


jag gillar verkligen iden med svartlackade framlyktor....
funderar seriöst på att själv få det gjort. någon som går och tänker i samma banor?



2_800.jpg
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
jättesnyggt , men mattsvart skall det väl vara , nu ser det ju lite märkligt ut med blanksvart...
tja.


jag gillar verkligen iden med svartlackade framlyktor....
funderar seriöst på att själv få det gjort. någon som går och tänker i samma banor?



2_800.jpg
 

Keen

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Street Triple -09
nja. det är alltså inte min hoj på bilden.
jag har en svart, tror det hade sett lustigt ut med matt svart mot det blanka på hojjen...
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
SHit va segt med inkörningen, max 5000 varv...
Men jäklar vilken skön hoj...

Hehe 100 mil eller vad det är går ju fort :tummenupp

I augusti när mitt kort går över till obegränsat skall jag dra och provköra en st3 :D kul att ha något att se fram emot!
Fast jag har nog tänkt att köpa en beggad st3a
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Hehe 100 mil eller vad det är går ju fort :tummenupp

I augusti när mitt kort går över till obegränsat skall jag dra och provköra en st3 :D kul att ha något att se fram emot!
Fast jag har nog tänkt att köpa en beggad st3a

Lyckades med 30 idag, så visst lär det gå fort :)

Är det någon som rensat häcken på Street Tripple??, fick beställt ett Boove kit idag och någon clean light eller vad det hette, men hittade inga bra bilder på det när det satt på, någon som har detta eller som testat några andra kit ??
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Lyckades med 30 idag, så visst lär det gå fort :)

Är det någon som rensat häcken på Street Tripple??, fick beställt ett Boove kit idag och någon clean light eller vad det hette, men hittade inga bra bilder på det när det satt på, någon som har detta eller som testat några andra kit ??

vilket märke var det på kitet?
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
boove är importören , de har ett flertal olika märken som de tar in , däribland valtermoto..

Aha, okaj, får kolla med Triumph Söder vilket kit det är innan det åker på.
Snackade med verkstadsmekanikern igår då dom stod på Handelsboden och lånade ut hojar för provkörning, och han sa att dom hade 2 kit, något som såg rätt orginal ut och ett kit där man får en helt ny led baklykta med justerbara blinkers....som sagt, får kolla med dom imorgon...

Har beställt en flyscreeen med tillhörande glas...men nu börjar jag fundera på om jag verkligen vill ha den, kommer ju inte pendla 50 mil och den nya förfular hojen lite tycker jag. Har iofs bara sett den på bild och inte i verkligheten...
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Jag kan intyga att garantin gäller även med Zard. Hade nämligen min inne för ett åtgärdande av oljeläckage och det gick fint på garantin. Läckaget hade visserligen inget med avgassystemet att göra men det spelar väl ingen roll misstänker jag.

Angående skydd för tanken så har jag köpt mig en uppsättning Snake Skins från techspec-usa.com. Det blev riktigt stiligt mycket tack vare att ramen går i samma färg eller nyans som klibborna. Gillar inte när det blir för rörigt. Och det är ju dessutom riktigt nice att få bättre grepp med knäna!

Vad hade du för läckage?
 

Henrikzzon

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
oskarshamn
Hoj
honda nsr 125-00 Yamaha YZF r-125-08 Triumph street triple R-09
e det någon som har sin street triple som 25 kw?
jag e jävligt sugen på en sådan men undrar om det e någon som vet vart man kan köpa strypsatts.?
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Har sett ett litet oljeläckage precis vid oljefiltret..
Körde som ett svin i helgen, men det borde inte läcka olja. Har ej gjort det innan.

Nån annan som har haft samma problem efter tokkörning?
 

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
Nada
Den blev lite fuktig pärlan när jag hade byggt upp ett ordentligt tryck i motorn. Olja syntes vid nedre delen av motorkåpan precis framför växelpinne och i dom regionerna... Droppade även lite precis när man ställt hojen efter en runda. Det var hur som helst packningen till oljetryckgivaren som sitter mitt i motorn under tanken. När meken började gräva lite så såg man att det hade runnit därifrån. Nu är det iaf åtgärdat på garantin och den rullar på som vanligt. Jag vet inte varför det läckte, men dom var inne på att det var för mycket olja i motorn... Har inte frågat Zard vad han har för mått-skala där han bor :tungan men å andra sidan så är det inte säkert att mängden var orsaken heller.
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
inga nackdelar.. bara fördelar..
Lättkörd som fan =)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top