Den blev lite fuktig pärlan när jag hade byggt upp ett ordentligt tryck i motorn. Olja syntes vid nedre delen av motorkåpan precis framför växelpinne och i dom regionerna... Droppade även lite precis när man ställt hojen efter en runda. Det var hur som helst packningen till oljetryckgivaren som sitter mitt i motorn under tanken. När meken började gräva lite så såg man att det hade runnit därifrån. Nu är det iaf åtgärdat på garantin och den rullar på som vanligt. Jag vet inte varför det läckte, men dom var inne på att det var för mycket olja i motorn... Har inte frågat Zard vad han har för mått-skala där han bor men å andra sidan så är det inte säkert att mängden var orsaken heller.
fyllde aldrig på olja själv faktiskt.. det skulle varit vid första servicen isåfall..
vad tror ni om en street triple som först hoj ?
för och nackdelar ?
vad tror ni om en street triple som först hoj ?
för och nackdelar ?
Tror det är en av de bästa man kan få som första hoj. Att Blocket är ganska tomt på dessa hojar talar sitt tydliga språk.
Fördelar: Mycket lättkörd, ruggigt bra motor, extremt rolig att köra. Sedan är ju försäkringen gudomligt förmånlig i förhållande till prestandan.
Nackdelar: Väldigt bränsletörstig, super säkert i sig 0,6-0,7. Som original tycker jag att framgaffeln kan kännas lite väl mjuk men det är ju smaksak.
Jag köpte min som första hoj och har nu haft den i precis 3 dagar, mina första intryck är att den är riktigt kul, nästan lite "för" vild för en nybörjare, men eftersom man måste köra in den så tar man det ju lite lungt i början och lär känna bågen.
Ångrar inte en sekund att jag köpte min
Jag har också en Street Triple som första hoj. Känns bra.
Inkörningen av hojen passade ganska väl med inkörningen "av mig".
Efter 200 mil så fick jag smaka på varvstoppet också.
Enda nackdelen är väl att det verkar som den är så tip-topp att det blir svårt att byta till något annat utan att bli missnöjd...
Tänkte höra med Er som har lite erfarenhet av bågen, just nu så har jag lyckats köra 60 mil, och tycker att småsaker såsom spel i gashandtag osv ger en lite ryckig körning, ska man vänta lite med att justera det tills efter första servicen ??
Blir maskinen lite mjukare allt eftersom man kört in den ??
Och är det någon fara och dra på nu såhär i början, har varit tvungen att dra på lite vid omkörningar osv och fått upp varven en bra bit över de 6000 som är rekommenderade...
Mvh Hasse
Tänkte höra med Er som har lite erfarenhet av bågen, just nu så har jag lyckats köra 60 mil, och tycker att småsaker såsom spel i gashandtag osv ger en lite ryckig körning, ska man vänta lite med att justera det tills efter första servicen ??
Blir maskinen lite mjukare allt eftersom man kört in den ??
Och är det någon fara och dra på nu såhär i början, har varit tvungen att dra på lite vid omkörningar osv och fått upp varven en bra bit över de 6000 som är rekommenderade...
Mvh Hasse
Angående spelet i gashandtaget så har triumph ett väldigt stort sådant som grundinställning, både min Sprint 06:a och min ST3 har "massor" med glapp, det är bara att justera under den lilla gummi hylsan på gas vajern i närheten av handtaget. Jag har ungefär 1-2 mm nu, och det känns nästan som aningen mycket enligt mig, men hur du än gör så måste det finnas lite spel kvar (kolla även med fulla styrutslag).
Tänkte höra med Er som har lite erfarenhet av bågen, just nu så har jag lyckats köra 60 mil, och tycker att småsaker såsom spel i gashandtag osv ger en lite ryckig körning, ska man vänta lite med att justera det tills efter första servicen ??
Någon som vet på rak arm vad det är för storlek på de nycklar man behöver för att spänna kedjan?
27mm hylsa för att lossa hjulet och sedan 13mm för juster skruvarna
hjulet ska dras 100Nm
Har fått lite skumheter med min STR3a...
Känner att det är en effektsvacka vid ca 7000-8000 varv som inte fanns innan (tror jag iaf), vad kan detta vara? Den kommer som fan vid 6000 men sen avtar det rätt markant, känns skumt.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |