Triumph Street Triple-tråden

SpeedyGonzales

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Täby
Hoj
Street Triple -09
Här kommer lite bilder på hojjen som hämtades förra veckan.:banana
Flyscreen, Visor, Bellypan och led ljus åker på på första servicen, så fler bilder kommer då.

O dra åt helv.... vad roligt det är och köra:tuttar






Varför blir bilderna så jäkla små?
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Den blev lite fuktig pärlan när jag hade byggt upp ett ordentligt tryck i motorn. Olja syntes vid nedre delen av motorkåpan precis framför växelpinne och i dom regionerna... Droppade även lite precis när man ställt hojen efter en runda. Det var hur som helst packningen till oljetryckgivaren som sitter mitt i motorn under tanken. När meken började gräva lite så såg man att det hade runnit därifrån. Nu är det iaf åtgärdat på garantin och den rullar på som vanligt. Jag vet inte varför det läckte, men dom var inne på att det var för mycket olja i motorn... Har inte frågat Zard vad han har för mått-skala där han bor :tungan men å andra sidan så är det inte säkert att mängden var orsaken heller.

fyllde aldrig på olja själv faktiskt.. det skulle varit vid första servicen isåfall..
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
vad tror ni om en street triple som först hoj ?
för och nackdelar ?

Jag köpte min som första hoj och har nu haft den i precis 3 dagar, mina första intryck är att den är riktigt kul, nästan lite "för" vild för en nybörjare, men eftersom man måste köra in den så tar man det ju lite lungt i början och lär känna bågen.

Ångrar inte en sekund att jag köpte min :)
 

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000F
vad tror ni om en street triple som först hoj ?
för och nackdelar ?

Tror det är en av de bästa man kan få som första hoj. Att Blocket är ganska tomt på dessa hojar talar sitt tydliga språk.

Fördelar: Mycket lättkörd, ruggigt bra motor, extremt rolig att köra. Sedan är ju försäkringen gudomligt förmånlig i förhållande till prestandan.

Nackdelar: Väldigt bränsletörstig, super säkert i sig 0,6-0,7. Som original tycker jag att framgaffeln kan kännas lite väl mjuk men det är ju smaksak.
 

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 09
Tror det är en av de bästa man kan få som första hoj. Att Blocket är ganska tomt på dessa hojar talar sitt tydliga språk.

Fördelar: Mycket lättkörd, ruggigt bra motor, extremt rolig att köra. Sedan är ju försäkringen gudomligt förmånlig i förhållande till prestandan.

Nackdelar: Väldigt bränsletörstig, super säkert i sig 0,6-0,7. Som original tycker jag att framgaffeln kan kännas lite väl mjuk men det är ju smaksak.

Jag köpte min som första hoj och har nu haft den i precis 3 dagar, mina första intryck är att den är riktigt kul, nästan lite "för" vild för en nybörjare, men eftersom man måste köra in den så tar man det ju lite lungt i början och lär känna bågen.

Ångrar inte en sekund att jag köpte min :)

Jag har också en Street Triple som första hoj. Känns bra.

Inkörningen av hojen passade ganska väl med inkörningen "av mig".

Efter 200 mil så fick jag smaka på varvstoppet också.

Enda nackdelen är väl att det verkar som den är så tip-topp att det blir svårt att byta till något annat utan att bli missnöjd...
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Jag har också en Street Triple som första hoj. Känns bra.

Inkörningen av hojen passade ganska väl med inkörningen "av mig".

Efter 200 mil så fick jag smaka på varvstoppet också.

Enda nackdelen är väl att det verkar som den är så tip-topp att det blir svårt att byta till något annat utan att bli missnöjd...



Tänkte höra med Er som har lite erfarenhet av bågen, just nu så har jag lyckats köra 60 mil, och tycker att småsaker såsom spel i gashandtag osv ger en lite ryckig körning, ska man vänta lite med att justera det tills efter första servicen ??

Blir maskinen lite mjukare allt eftersom man kört in den ??

Och är det någon fara och dra på nu såhär i början, har varit tvungen att dra på lite vid omkörningar osv och fått upp varven en bra bit över de 6000 som är rekommenderade...

Mvh Hasse
 

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 09
Tänkte höra med Er som har lite erfarenhet av bågen, just nu så har jag lyckats köra 60 mil, och tycker att småsaker såsom spel i gashandtag osv ger en lite ryckig körning, ska man vänta lite med att justera det tills efter första servicen ??

Blir maskinen lite mjukare allt eftersom man kört in den ??

Och är det någon fara och dra på nu såhär i början, har varit tvungen att dra på lite vid omkörningar osv och fått upp varven en bra bit över de 6000 som är rekommenderade...

Mvh Hasse

Jag har inte märkt några småfel.

Angående inkörning finns det många skolor... Jag drog också upp den ibland, min handlare sa att det viktigaste var att jag inte låg på samma varvtal länge.

Men jag tog det ändå lungt, drog inte upp den i mer än 10 000 varv förens 100 mil eller nått sånt.
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Jag har haft min street 3 R i lite mer än 1v och milen plockar på :p 72 nu snart dax för service... Ang inkörningen så har jag kört lugnt inte över 6Krpm förutom nån gång nu på senare mil som man har vid accelerartion drat upp till runt 11 men bara kort varigt. Jag är såå fruktansvärt nöjd med den.. Men som någon skrev tidigare så upplever jag ett ryck vid väldigt mjukt gas på drag som kan vara irriterande vid låg växel och över väggupp exempelvis...
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Tänkte höra med Er som har lite erfarenhet av bågen, just nu så har jag lyckats köra 60 mil, och tycker att småsaker såsom spel i gashandtag osv ger en lite ryckig körning, ska man vänta lite med att justera det tills efter första servicen ??

Blir maskinen lite mjukare allt eftersom man kört in den ??

Och är det någon fara och dra på nu såhär i början, har varit tvungen att dra på lite vid omkörningar osv och fått upp varven en bra bit över de 6000 som är rekommenderade...

Mvh Hasse

Angående spelet i gashandtaget så har triumph ett väldigt stort sådant som grundinställning, både min Sprint 06:a och min ST3 har "massor" med glapp, det är bara att justera under den lilla gummi hylsan på gas vajern i närheten av handtaget. Jag har ungefär 1-2 mm nu, och det känns nästan som aningen mycket enligt mig, men hur du än gör så måste det finnas lite spel kvar (kolla även med fulla styrutslag).
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Angående spelet i gashandtaget så har triumph ett väldigt stort sådant som grundinställning, både min Sprint 06:a och min ST3 har "massor" med glapp, det är bara att justera under den lilla gummi hylsan på gas vajern i närheten av handtaget. Jag har ungefär 1-2 mm nu, och det känns nästan som aningen mycket enligt mig, men hur du än gör så måste det finnas lite spel kvar (kolla även med fulla styrutslag).


Ok, som nybörjare har man lite dålig koll på vissa saker, så stort tack för feedbacken :) Ska genast ut och spana (så fort sugvädret lagt sig)
 

Keen

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Street Triple -09
köpte min street i höstas, kör upp på måndag!!!! helt galet laddat jag är då.

grymmaste hojjen någonsin.

Någon som bytt sin street till något annat, typ daytona eller speed?
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Tänkte höra med Er som har lite erfarenhet av bågen, just nu så har jag lyckats köra 60 mil, och tycker att småsaker såsom spel i gashandtag osv ger en lite ryckig körning, ska man vänta lite med att justera det tills efter första servicen ??

När jag lämande in min för första service så klagade även jag på glappet på hantaget och att man nästan måste byta grepp på hantaget för att ge full gas från noll.
Han satte dit ett hantag från speed tripeln och allt blev så mycket bättre då gasrullen är större.
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Någon som vet på rak arm vad det är för storlek på de nycklar man behöver för att spänna kedjan?
 

M@rtin

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2007
Ort
Klippan
Hoj
Honda Cbr1000rr Fireblade -04, KTM 690 SMC -11
En liten filmsnutt från en bandag på sturup med min Striple! Han som filmar kör en Honda Hornet 600 -07.. Så jag får ju släppa av gasen vid utgången av kurvorna för att inte köra om..:yoparty där e ju inte lika mkt kraft i botten:D [YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/dPYMAtOoM8s&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/dPYMAtOoM8s&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Har fått lite skumheter med min STR3a...

4ans växel är skitsvår att få i vid snabb acceleration, det är tvärstopp bara. Måste låta motorn varva ner och sen växla för att få i den.. Vafan?!?!
När jag kör lugnt får jag i den utan problem.

Känner att det är en effektsvacka vid ca 7000-8000 varv som inte fanns innan (tror jag iaf), vad kan detta vara? Den kommer som fan vid 6000 men sen avtar det rätt markant, känns skumt.

Hojen har gått ca 150mil
Har kontaktat min handlare och han ska kolla på den, men vill ändå gärna höra från er andra ägare.
 

msx

Missnöjd MC
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tullinge
Hoj
Trajja Street Triple-08
Har fått lite skumheter med min STR3a...


Känner att det är en effektsvacka vid ca 7000-8000 varv som inte fanns innan (tror jag iaf), vad kan detta vara? Den kommer som fan vid 6000 men sen avtar det rätt markant, känns skumt.

Jag hade samma problem i fjol med min hoj att jag fick effektsvacka vid vissa varvtal. Verkstaden märkte det inte då dom provkörde men dom mappa om den och efter det så har den fungerat utan effektdrop :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top