Triumph Street Triple-tråden

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Hej,

tänkte kolla om du med street triplen som var och körde på rörken i måndags finns här?

vi stog å snacka om din hoj och kameran du hade monterat på styret.

Vill ju se lite filmer :D
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Fick lappen för 2 dagarsedan och är därför ny på allt vad båge och street triple heter...men går och funderar hårt på att beställa mig en.

Var och testkörde häromdagen och fick ett helt grymt bra mottagande på Triumph Sthlm i Skogås, testkörde en R.

Tänkte fråga Er som kan lite om bågen,...

Är det stor skillnad på dem (r och vanlig), har kollat spec osv, visst justerbara dämpare osv, men i real life för ett blåbär på 90 pannor...är det värt de extra pengarna ??

Kollar även på z750/z1000 då jag tyckte att street triplen kändes kändes lite väl "lätt", kanske en vanesak iofs.

Har go beslutsångest....någon som har någon bra input om kvalitet, jämförelse med kawa z serien osv ??

Tacksam för alla svar

//Hasse
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Jag älskar ZARDsystemen men eftersom jag hörde att garantin bara gäller med original och ARROW så var valet lätt- Arrow.

SlipOn är dock meningslöst då de kostar bara några hundra mindre än helsystemet. Och så ger de ingen effekt! Bara ljud.

I say spara ihop till Arrow helsystem =)
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Fick lappen för 2 dagarsedan och är därför ny på allt vad båge och street triple heter...men går och funderar hårt på att beställa mig en.

Var och testkörde häromdagen och fick ett helt grymt bra mottagande på Triumph Sthlm i Skogås, testkörde en R.

Tänkte fråga Er som kan lite om bågen,...

Är det stor skillnad på dem (r och vanlig), har kollat spec osv, visst justerbara dämpare osv, men i real life för ett blåbär på 90 pannor...är det värt de extra pengarna ??

Kollar även på z750/z1000 då jag tyckte att street triplen kändes kändes lite väl "lätt", kanske en vanesak iofs.

Har go beslutsångest....någon som har någon bra input om kvalitet, jämförelse med kawa z serien osv ??

Tacksam för alla svar

//Hasse


Jag hade inte köpt en literhoj precis efter jag fått kortet därför går Z1000 fetbort...
Z750 känns lite som den har en en elmotor... Nuff said =)
STR3 är mkt lättkörd, fungerar bra både som nybörjarhoj och räser.
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
att garantin bara skulle gälla med Arrow är inte med sanningen överensstämmande.. Har som importör av Zard varit i kontakt med Triumphs tekniska avd hos generalagenten och deras svar är att så länge som en auktoriserad triumphverkstad monterar systemet så gäller garantierna även för eftermarknadssystem..




Jag älskar ZARDsystemen men eftersom jag hörde att garantin bara gäller med original och ARROW så var valet lätt- Arrow.

SlipOn är dock meningslöst då de kostar bara några hundra mindre än helsystemet. Och så ger de ingen effekt! Bara ljud.

I say spara ihop till Arrow helsystem =)
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Jag hade inte köpt en literhoj precis efter jag fått kortet därför går Z1000 fetbort...
Z750 känns lite som den har en en elmotor... Nuff said =)
STR3 är mkt lättkörd, fungerar bra både som nybörjarhoj och räser.


Okaj, hajjar vinken ;-) testkörde z1000 idag då dom inte hade några 750 på lager och den lät rätt skönt och gick bra och kändes lite mer stabil, men som du säger 1000cc, kanske är lite att ta i.

Det kändes lite som man satt långt upp och rakt på ST'n bara..
Å andra sidan så har man ju bara Suzukin dom hade på körskolan att jämföra med, vilket kanske inte en sån bra utgångshoj.
 

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Gothtown
Hoj
hojlös
Sådär nu sitter nya blåset på och dem låter som en fröjd! Nu mullrar lillan istället för att jollra som tidigare :tummenupp
Men shortysarna ville inte passa så ingen framgång utan vissa bakslag. Nån som märkt av nån direkt skillnad på att köra med slip-ons utan att mappa om kontra ommappat? har lite tight med stålar för tillfället så vill vet om det handen på hjärtat är värt pengarna för en som bara nöjeskör?:va
 
Last edited:

100

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Ingen för tillfället.
Sådär nu sitter nya blåset på och dem låter som en fröjd! Nu mullrar lillan istället för att jollra som tidigare :tummenupp
Men shortysarna ville inte passa så ingen framgång utan vissa bakslag. Nån som märkt av nån direkt skillnad på att köra med slip-ons utan att mappa om kontra ommappat? har lite tight med stålar för tillfället så vill vet om det handen på hjärtat är värt pengarna för en som bara nöjeskör?:va

Om du bara har slipon så ere skit samma.

Jag har inte ens mappat om min båge, sen jag satte på mitt nya helsystem och bytte luftfiltret...

Är själv lite osäker om jag ska mappa eller inte, vill ha kvar mitt stabila sound som jag har just nu...
 

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Gothtown
Hoj
hojlös
Om du bara har slipon så ere skit samma.

Jag har inte ens mappat om min båge, sen jag satte på mitt nya helsystem och bytte luftfiltret...

Är själv lite osäker om jag ska mappa eller inte, vill ha kvar mitt stabila sound som jag har just nu...

Körde du med db-killer i dina ixil föresten?
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
att garantin bara skulle gälla med Arrow är inte med sanningen överensstämmande.. Har som importör av Zard varit i kontakt med Triumphs tekniska avd hos generalagenten och deras svar är att så länge som en auktoriserad triumphverkstad monterar systemet så gäller garantierna även för eftermarknadssystem..

Känner mig blåst=(
De ville väl bara kränga Arrow så jag inte skulle köpa av någon annan då. Hade definitivt tagit ZARD om jag visste
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Om du bara har slipon så ere skit samma.

Jag har inte ens mappat om min båge, sen jag satte på mitt nya helsystem och bytte luftfiltret...

Är själv lite osäker om jag ska mappa eller inte, vill ha kvar mitt stabila sound som jag har just nu...


Z750 är kanske bra val ändå, mkt mer nybörjarvänlig mjuk motorgång än STR3 (inga ofrivilliga wheelies osv;) )
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
ofrivilliga wheelies? Förstår ingenting.. finns det ofrivilliga wheelies?
 

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
någon som vet vart man kan köpa någon sorts plastfilm man kan sätta på tanken för att skydda lacken från att bli nött vid knäna. Har redan förstört den, men tänkte lägga på någon plast efter jag fixat upp lacken.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top