Triumph Street Triple-tråden

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
CB1000R är en underbar hoj, helt klart en av marknadens 3 roligaste nakna hojar.
MEN, den låter som en symaskin, FASTÄN man byter blås på den.. Honda.....

Z1000 är grymt stark men lite tungarbetad och obekväm, borde haft styrdämpare. Enligt mig känns lite som en bjässe typ Bking.

STR3 är mkt billigare att äga än de ovanstående men ändå helt klart i samma klass.. Inte samma vrid men en djävulsk ättrighet. 110% funbike. Otroligt lätt att "stajla" (köra på ett hjul osv) med. Jag valde denna över alla andra nakna hojar på marknaden, och det var inte för priset.

Jag fick faktiskt samma uppfattning som du om både Z1000 och CB:n har doch bara hört den med orginal system... Trajan kom med i mina tankar då jag provkört Hondas 600 hornet och tyckte den va riktigt go fast fruktansvärt ful instrumentering så den gick fet bort. Kawas Z 750 blev en otorlig besvikelse då den kändes otroligt slö och lite samma trög het som 1000.... Och satt och bädrade i senaste motorad och föll för Trajan och givet vis så spelar ju priset in lite åxå i själva ägandet.... Men ska i väg på fredag och se hurdan den är att köra.. tyckte den va djävulskt skön att sitta på på mässan i våras...
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Om man smäller på Mad Doctor Tail Tidy vad ska man sätta för främre blinkers som matchar de inbyggda i Mad Doctor??
Är nog lite tveksam till designen på Mad Doctor... Gillar inte LEDljus

Och R&G känns lite hemmabygge. Eller rättare sagt som jag kan göra det lika bra själv.

Hur är Rizoma?

Competition Werkes?
http://secure.compwerkes.com/Detail.bok?no=444
 
Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Om man smäller på Mad Doctor Tail Tidy vad ska man sätta för främre blinkers som matchar de inbyggda i Mad Doctor??
Är nog lite tveksam till designen på Mad Doctor... Gillar inte LEDljus

Och R&G känns lite hemmabygge. Eller rättare sagt som jag kan göra det lika bra själv.

Hur är Rizoma?

mad doctors främre är i grunden samma som de som är inbyggda i bakdelskitet..
Rizoma finns ju också , men är dyrare..
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Jag har också tittat på en street triple R ...sålde nyligen min speed triple-04:a och är ute efter en mindre hoj som är billigare att äga + att den ska vara kul att äga med!!(det är juh de viktigaste!!) Gäller ifs märkesförsäkring för R:en åxo? läste att den bara låg på snuskigt billiga 2900kr/helåret, jag är juh över 30 med nu så då kan de vara intressant! :).
 

64QAM

Ny medlem
Gick med
20 May 2009
Ort
Solna
Hoj
2009, Triumph, Street Triple
Ny medlem

Tjena kvinnor, karlar, tjejer och pojkar som kör Street Triple.
Efter att ha läst denna tråd en längre tid, gått på mc-mässan 2009 samt att drabbats av en POSITIV 40-års kris kunde jag inte längre motstå frestelsen.
Nu tillhör jag klubben som en stolt ägare till en S3 årsmodell 2009 som är grön.

/Walle :tummenupp
 

Gestur

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Kungsholmen
Hoj
2009, Street Triple
Min stals på Alströmergatan, kungsholmen i helgen.
2009, svart, med Leo Vince dämpare.

Undrar vad oddsen är för att jag ska få se den igen?
 

100

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Ingen för tillfället.
Har min inlåst i garage...

Hade du hojen bara på gatan utan lås eller nåt?

Kommer nog inte våga ha min mc ute på en vanlig parkering iaf >.<
 

Gobban

n00b
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR 2010
Jag har också tittat på en street triple R ...sålde nyligen min speed triple-04:a och är ute efter en mindre hoj som är billigare att äga + att den ska vara kul att äga med!!(det är juh de viktigaste!!) Gäller ifs märkesförsäkring för R:en åxo? läste att den bara låg på snuskigt billiga 2900kr/helåret, jag är juh över 30 med nu så då kan de vara intressant! :).

Jag var i samma sits som dig. Ägde en Speed Triple 02 innan min R. Speed Triple var en grym hoj men jag kan inte säga att jag saknar något. R:en är smidigare, har fullt tillräckligt vrid (man tror knappt att det är 675 kubik), bättre topp, bättre bromsar, bättre fjädring, billigare, roligare(!!!)... and the list goes on... :yoparty

Kollar du på andra Street Fighters i 600-klassen så kan du sluta nu, Street Triple R är ljusår bättre (min åsikt då naturligtvis).

Vad gäller IF:s märkesförsäkring så går både vanliga Street Triple och R-versionen under Sport Classic.
 

NeonPlasma

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Striple -09
Min stals på Alströmergatan, kungsholmen i helgen.
2009, svart, med Leo Vince dämpare.

Undrar vad oddsen är för att jag ska få se den igen?
SHIT va trist. Antar att du får en ny på försäkringen. Hur lång tid måste du vänta?

Tjena kvinnor, karlar, tjejer och pojkar som kör Street Triple.
Efter att ha läst denna tråd en längre tid, gått på mc-mässan 2009 samt att drabbats av en POSITIV 40-års kris kunde jag inte längre motstå frestelsen.
Nu tillhör jag klubben som en stolt ägare till en S3 årsmodell 2009 som är grön.

/Walle :tummenupp

Välkommen! Kan ha sett dig i korsningen E18/Bergslagsvägen/275.

På lördag blir det Tuvängen igen :banana :yoparty :hojraket
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Köpte Valtermoto's tail tidy. Den fanns i min lokala Triumphdealer och kostade endast 600:-
Inte den snyggaste kanske men duger gott!

kapmdaabp.jpg


Nu ska jag bara lista ut hur jag ska få motorlampan att sluta lysa =(
Tydligen eftersom jag flyttat lufttrycksmätaren när jag bytte till tidyn (som ZARD så vänligt upplyste mig om)
Tips??
 

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Gothtown
Hoj
hojlös
Köpte Valtermoto's tail tidy. Den fanns i min lokala Triumphdealer och kostade endast 600:-
Inte den snyggaste kanske men duger gott!

kapmdaabp.jpg


Nu ska jag bara lista ut hur jag ska få motorlampan att sluta lysa =(
Tydligen eftersom jag flyttat lufttrycksmätaren när jag bytte till tidyn (som ZARD så vänligt upplyste mig om)
Tips??

Blev samma för mig! har du kopplat in den igen? jag missade att skruva loss den från gamla undertailen och sätta på mitt nya MD kit. det tog en stunds körning innan den slutade lysa sedan. Så borde bara vara att koppla in den och fästa den på lämpligt ställe:va

Lycka till! :tummenupp
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Den är inkopplad ja, men inte fastskruvad, la den bara i facket under sadeln. Bör ju inte ha någon sexuell betydelse? Hoppas min också slocknar snart! Man blir ju omedvetet en kärring bakom spakarna när motorlampan lyser!
 

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Min stals på Alströmergatan, kungsholmen i helgen.
2009, svart, med Leo Vince dämpare.

Undrar vad oddsen är för att jag ska få se den igen?

Fy fan:mad: Bor själv på Alströmergatan... Har min i garage dock! Ska hålla ögonen öppna om man mot förmodan ser nåt.
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Köpte Valtermoto's tail tidy. Den fanns i min lokala Triumphdealer och kostade endast 600:-
Inte den snyggaste kanske men duger gott!

Nu ska jag bara lista ut hur jag ska få motorlampan att sluta lysa =(
Tydligen eftersom jag flyttat lufttrycksmätaren när jag bytte till tidyn (som ZARD så vänligt upplyste mig om)
Tips??

Det rekomenderas inte att dra ut och gasa med motorlampan tänd!!!
(indikerar ju att nåt är fel i motorn och den ställer om sig till felsäkert läge)

Så här gör du för att få lampan att sluta lysa:

1. Starta motorn och låt den gå på tomgång, låt motorn gå tills den är helt varm. (låt 4-5 staplar tändas på displayen.)
när du gör detta så utför hojen en check på vad som är fel...

2. låt motorn bli kall, och upprepa punkt 1.

3. låt motorn bli kall, och upprepa punkt 1.

När du har gjort det här 3 gånger så borde hojen ha checkat vad som är fel och åtgärdat det...

4. Ut och gasa!!!:hojraket
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Jaha då var man hemma efter en sväng till gbg.. och har test kört en street triple R och råkade köpa en ;) hahaha. Vilken underbar hoj! Det blev en grå :) men tyvärr kan jag inte hämta dens förrns på måndag.. ååå vilken lång helg detta kommer att bli...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top